آشپزیانواع دسرها

طرز تهیه دسر بیسکوئیتی دو رنگ؛ با ظاهری زیبا و طعمی عالی!

دسرها یکی از پرطرفدار ترین وعده‌ها در سراسر دنیا هستند و انواع بسیار مختلفی دارند. شما میتوانید به راحتی و در مدت زمان کمی در منزل دسرهای خوشمزه‌ای درست کنید. یکی از دسرهای ساده و خوشمزه دسر بیسکوئیتی دو رنگ است که ظاهری زیبا و طعمی عالی دارد آماده کردن دسر با بیسکوئیت پتی‌بور بسیار راحت و ساده است این دسر برای پخت و آماده شدن به فر نیاز ندارد و داخل آن از ژلاتین هم استفاده نشده است. بیسکوئیت ما بین مواد حالت نرم و کیک مانند پیدا می‌کند و طعم بسیار خوبی به دسر می‌دهد. اگر هوس یک دسر خوش طعم و بدون دنگ و فنگ پخت و برگرداندن کرده‌اید دسر بیسکوئیتی دو رنگ بهترین گزینه است.

با ما در اکالا بلاگ همراه باشید با آموزش این دسر زیبا و خوشمزه!

مواد لازم برای لایه اول
بیسکوئیت پتی بور وانیلییک و نیم بسته
شیر۲ پیمانه
شکلات سفیدیک دوم پیمانه
نشاسته ذرت۴ قاشق سوپ خوری
شکر۳ قاشق سوپ خوری
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری

مواد لازم لایه اول دسر بیسکوئیتی دو رنگ

مواد لازم برای لایه دوم
کرم کارامل شکلاتی (یا کرم کارامل معمولی)۲ بسته
شیر۲ پیمانه
پودر کاکائو۲ قاشق سوپ خوری
پودر نسکافهیک قاشق چای خوری
شکریک قاشق سوپ خوری

مواد لازم لایه دوم دسر بیسکوئیتی دو رنگ

۱- برای آماده کردن دسر بیسکوئیتی دو رنگ رینگ مستطیل شکل رو داخل سینی قرار بدین و یک لایه بیسکوئیت پتی‌بور وانیلی داخل رینگ بچینید  طوری که کف رینگ کاملا پوشیده بشه.

ابعاد رینگ من بیست در بیست و سه سانتی‌متر بود. میتونید رینگ رو در ابعاد کوچکتر یا بزرگتر هم تنظیم کنید اما با این کار ضخامت دسر بیشتر یا کمتر میشه.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    برای تهیه پودینگ با شکلات سفید، نشاسته ذرت و شکر رو داخل قابلمه بریزین و با همزن دستی مخلوط کنید.

    بیسکوئیت دسر بیسکوئیتی دو رنگ

    ۲-  بعد شیر سرد رو کم کم اضافه کنید و حین اضافه کردن با همزن دستی مخلوط کنید تا مواد کاملا یکدست بشه و هیچ گلوله‌ای داخل مواد نباشه بعد شکلات سفید رو به مواد اضافه کنید.

    اگه شکلات سفید شما سکه‌ای نیست بهتره اون رو با چاقو ریز خرد کنید و بعد به مواد اضافه کنید.

    شکلات سفید در دسر بیسکوئیتی دو رنگ۳- قابلمه رو روی حرارت کم بذارید و مدام با همزن دستی مخلوط کنید تا مواد به غلظت فرنی برسه.

    اما حرارت باید کاملا ملایم باشه تا هم زمان با غلظت پیدا کردن پودینگ خامی نشاسته هم گرفته بشه و طعم خامی داخل پودینگ حس نشه و باید مواد رو به صورت مداوم هم بزنید تا به صورت یکدست غلظت پیدا کنه و گلوله نشه و ته نگیره.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر پاناکوتا

    وقتی پودینگ کاملا غلیظ شد و رد پره‌های همزن کاملا روی پودینگ مشخص بود حرارت رو خاموش کنید و وانیل رو اضافه و مخلوط کنید.

    وانیل در دسر بیسکوئیتی دو رنگ۴- دقت کنید چون داخل پودینگ از ژلاتین استفاده نشده اگه مواد رو قبل از رسیدن به غلظت مورد نظر از روی حرارت بردارین داخل قالب خودش رو نمیگیره و شل باقی میمونه و اگه مواد بیش از حد روی حرارت بمونه خیلی غلیظ میشه و به راحتی روی مواد پهن نمیشه.

    وقتی پودینگ آماده شد بلافاصله و به صورت گرم، اون رو داخل رینگ و روی بیسکوئیت‌ها بریزین و با لیسک کاملا روی پودینگ رو صاف کنید و مجددا روی پودینگ شکلات سفید رو با یک لایه بیسکوئیت پر کنید تا سطح پودینگ کاملا پوشیده بشه.

    بعد سینی رو داخل یخچال قرار بدین تا پودینگ خنک بشه و خودش رو بگیره.

    پودینگ دسر بیسکوئیتی دو رنگ۵- در این فاصله کرم شکلاتی یا همون کارامل شکلاتی رو داخل قابلمه دیگه‌ای بریزین.(من از کرم شکلاتی فرمند استفاده کردم اگه کرم شکلاتی در دسترس نبود از کرم کارامل استفاده کنید) و پودر کاکائو و پودر نسکافه و شکر رو اضافه کنید و با همزن دستی کاملا مخلوط کنید.

    کاکائو در دسر بیسکوئیتی دو رنگ

    ۶- شیر سرد رو کم کم اضافه کنید و حین اضافه کردن با همزن دستی هم بزنید تا کاملا یکدست بشه بعد اون رو روی حرارت کم قرار بدین و هم بزنید.

    وقتی مواد به جوش اومد یک دقیقه هم بزنید و زمان بدید و بعد از روی حرارت بردارین و حدود ده دقیقه صبر کنید تا مواد خنک بشه و در این زمان مواد رو مدام هم بزنید تا رویه نبنده و با همزدن کمی خنک و غلیظ بشه.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه موس سیب و کارامل

    بعد پودینگ شکلاتی رو داخل رینگ و روی لایه بیسکوئیتی بریزین و با لیسک کاملا پخش و صاف کنید و سینی رو حداقل به مدت پنج ساعت و حداکثر به مدت یک شب داخل یخچال بذارین تا خودش رو بگیره.

    پودینگ شکلاتی دسر بیسکوئیتی دو رنگ۷- برای خارج کردن دسر از رینگ کناره‌های دسر رو با نوک چاقو از رینگ جدا کنید و رینگ رو به آرومی باز کنید تا از دسر جدا بشه.

    برای تزئین روی دسر میتونید از مواد مختلفی استفاده کنید من برای تزئین چند عدد سیخ چوبی رو با فاصله و ردیفی و به صورت اریب روی دسر چیدم و بقیه سیخ‌های چوبی رو از سمت مخالف روی سیخ‌های چوبی قبلی و با فاصله یکسان چیدم.

    تزیین دسر بیسکوئیتی دو رنگ

    ۸-  بعد روی دسر پودر کاکائو الک کردم تا سطح رویی دسر رو بپوشونه بعد به آرومی سیخ‌های چوبی رو برداشتم تا طرح ایجاد شده روی دسر بیفته و شکل زیبایی بهش بده.

    پودر کاکائو در دسر بیسکوئیتی دو رنگ

    ۹- برای برش زدن دسر از یک چاقوی تیز استفاده کنید و برای ایجاد برش‌های منظم حتما از خط کش کمک بگیرین تا دسرها یک اندازه باشن برای این که دسرها تمیز برش بخورن چاقو رو داخل آب جوش بزنید.

    بعد با یک دستمال پاک کنید و برش بزنید تا گرمای جذب شده توسط چاقو باعث ایجاد برشی تمیز بشه برای بقیه برش‌ها هم این کار رو تکرار کنید.

    دسر دو رنگ شما آمادست و میتونید روی اون رو با انواع میوه‌ها یا ترافل رنگی یا شکلات رنده شده و … هم تزئین و نوش جان کنید.

    دسر بیسکوئیتی دو رنگ

    نکات تهیه دسر بیسکوئیتی دو رنگ:

    • بهتره داخل دسر از نشاسته ذرت استفاده بشه چون بافت لطیفی ایجاد میکنه پس در صورت دسترسی اون رو با نشاسته گندم جایگزین نکنید.
    • اگه برای تهیه دسر به رینگ دسترسی ندارین میتونید داخل ظرف مورد نظر یا سینی فلزی دیواره دار سلفون پهن کنید طوری که سلفون از دیواره‌ها بیرون بزنه و بعد مواد رو مطابق دستور داخل ظرف بریزین و بعد با کمک فرد دیگری از دو سمت سلفون رو بگیرید و بکشید تا دسر از ظرف خارج بشه و بعد برش بزنید و یا اینکه دسر رو داخل ظرف پیرکس( شیشه‌ای )درست کنید و از ظرف خارج نکنید و داخل ظرف سرو کنید.
    • اگه موقع چیدن بیسکوئیت‌ها داخل رینگ بیسکوئیت‌ها جا نشدن اما فضای خالی باقی موند با یک چاقوی تیز اره‌ای بیسکوئیت‌ها رو به اندازه فضای خالی برش بزنید و استفاده کنید.
    • برای طعم و بافت خوب از شکلات سفید با مارک معتبر استفاده کنید.
    • برای اینکه به نتیجه مطلوب برسین حتما مواد رو با قاشق‌های استاندارد اندازه گیری کنید تا مقدار مواد کم و زیاد نشه.
    • پودینگ رو باید بلافاصله بعد از برداشتن از روی حرارت استفاده کنیم و نباید موقع استفاده خنک شده باشه چون حرارت پودینگ به نرم شدن بیسکوئیت‌ها کمک میکنه بنابراین اگه وقفه‌ای بین کار ایجاد شد و پودینگ سرد شد اون رو مجدداً گرم کنید و مورد استفاده قرار بدین.
    • اگه وانیل زمان زیادی در معرض دما قرار بگیره باعث ایجاد طعم تلخ در پودینگ میشه به همین علت بعد از برداشتن پودینگ از روی حرارت وانیل اضافه میشه.
    • همونطور که داخل دستور ذکر شد غلظت پودینگ در کیفیت دسر بسیار اهمیت داره اگه غلظت پودینگ زیاد شد میتونید روی حرارت مقداری شیر به پودینگ اضافه کنید و مخلوط کنید تا به غلظت لازم برسه و اگه غلظت پودینگ کم بود به هم زدن روی حرارت ادامه بدین تا به غلظت لازم برسه.

    امیدوارم از طرز تهیه دسر بیسکوئیتی دو رنگ خوشتان آمده باشد. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    یک دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.