دانستنیسبک زندگی

عیدی عروس چی ببریم؟ ۷ هدیه عید نوروز برای عروس

از قدیم طبق سنت و فرهنگ هر خانواده‌ای برای تازه عروس‌شان عیدی می‌بردند. عیدی تازه عروس‌ها نشانه محبت و لطف خانواده‌ی داماد به عروس است. اولین عیدی با تشریفات و آداب خاصی انجام می‌شود. پشت هر کدام از وسایلی که به عنوان عیدی برای عروس خریداری و تهیه می‌شود انگیزه و دلیلی پنهان است.

ما امروز در این بخش از اکالا بلاگ ۷ مورد اصلی که تقریبا در تمام فرهنگ‌ها و شهرهای مختلف ایران به عنوان عیدی برای عروس انتخاب و تهیه می‌شود را در این مقاله بررسی خواهیم کرد. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

۷ هدیه عروس برای نوروز

بهتر است برای نشان دادن محبت و علاقه‌تان به عروس عیدی‌ها را تزیین کنید تا زیباتر جلوه دهند. این رسم نشان دهنده شادی و خوشحالی خانواده داماد برای ورود عروس به خانواده‌شان است.

۱- هفت سین

یکی از مواردی که در عیدی عروس وجود دارد هفت سین عروس است. این هفت سین با هدف آغاز سال مشترکی موفق و سرشار از شادی و خوشحالی تهیه می‌شود.

می‌توانید هفت‌سین عروس را در ظروفی که شبیه قلب هستند قرار دهید. همچنین بهتر است از رنگ‌های شاد و سرزنده در تزیینات هفت سین سفره عروس استفاده کنید.

لیست کاملی از عیدی عروس در عید نوروز

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۲- زیورآلات و طلا

    به رسم سنت و آیین از گذشته تا کنون یک تکه طلا روی عیدی عروس قرار دارد. طلا به عنوان هدیه‌ای ارزشمند و زیبا همیشه به یادگار می‌ماند. شما می‌توانید مطابق بودجه و شرایط مالی خودتان با هر وزن یا مدلی طلای عید نوروز عروستان را تهیه کنید.

    ۳- انواع لباس

    خانواده داماد در این عیدی یک دست لباس کامل برای عروس خانم تهیه می‌کنند. این لباس با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم منطقه‌های مختلف متفاوت است. برخی از لباس‌های محلی و سنتی منطقه خود برای عیدی عروس استفاده می‌کنند.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای خلاقانه برای دیزاین سفره هفت سین عروس

    ۴- کیف و کفش

    یک کیف که با لباس‌های تهیه شده برای عروس خانم با ۱-۲ جفت کفش جز لیست خرید عیدی‌های عروس است. معمولا کیف و کفشی که برای هدیه عروس خریداری می‌شود باید ست باشد.

    ۵- سبد میوه

    میوه نماد شادابی و سرزندگی است. برای عیدی عروس ظرف میوه‌ای را به روش‌های مختلف می‌توانید میوه‌آرایی و زیبا کنید. در پایان هم با سلفون روی میوه‌ها را بپوشانید تا طراوت خود را از دست ندهد. بهتر است از انواع میوه‌های فصل بهار در این ظرف میوه استفاده کنید.

    سفره هفت سین عیدی عروس

    ۶- ظرف آجیل

    طبق آداب و رسوم از گذشته تا کنون انواع آجیل‌ها جز یکی از موارد پذیرایی روزهای عید نوروز است. بر طبق همین رسوم یک ظرف از آجیل‌های متنوعی را می‌توانید تهیه و تزیین کنید. بهتر است ترکیب آجیل انتخاب شده برای عیدی عروس ترکیبی از مغزهای مختلف باشد.

    بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد سفره هفت سین ۱۴۰۳

    ۷- مرغ و ماهی

    در بیشتر شهرهای ایران روز اول نوروز سبزی پلو با ماهی یا مرغ تهیه می‌شود. مرغ و ماهی (خام) و تزیین شده جز یکی از مواردی است که در عیدی عروس نقشی پر رنگ دارد. شما می‌توانید مرغ و ماهی‌تان را با سبزیجات تازه و رنگارنگ تزیین کنید.

    در این مقاله از مجله دانستنی اکالا ۷ ایده جذاب برای عیدی عروس در عید نوروز در اختیارتان قرار دادیم. امیدواریم که سالی سرشار از سلامتی و شادی را در کنار عزیزانتان آغاز کنید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.