سبک زندگیسلامت و زیبایی

آنچه که در مورد نحوه استفاده از نرم کننده مو باید بدانید!

نرم‌ کننده مو یکی از مواردی است که برای داشتن موهای نرم و لطیف و خوش‌حالت لازم است که از آن استفاده کنید. موهای شما نیز مانند پوست صورتتان در معرض دید است و همیشه تمیز بودن و خوش‌حالت بودن آن در زیبایی شما تاثیر بسیار چشمگیری دارد. اغلب خشک شدن موی سر، وز بودن مو و مجعد بودن آن یکی از مشکلاتی است که شما با استفاده از نرم کننده خوب و مرغوب می‌توانید آن را حل کنید.

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد، چگونه از انواع نرم کننده مو استفاده کنیم؟ ما امروز درمجله اینترنتی اکالا بلاگ نحوه استفاده صحیح و اصولی از انواع نرم کننده مو سر را به صورت کامل به شما توضیح خواهیم داد پس تا انتهای این مقاله آموزنده با ما همراه باشید.

انواع نرم کننده‌های مو

نرم‌کنندها وظیفه‌ی بازکردن گره موها، حفظ رطوبت و آب‌رسانی به مو و درمان خشکی مو را به عهده دارند. نرم کننده‌های موی سر به سه دسته تقسیم می‌شوند. نرم کننده‌های معمولی، نرم‌کننده‌های بدون نیاز به آب کشی و نرم کننده‌های عمیق که در زیر نحوه استفاده از هر کدام را به صورت کامل برایتان شرح خواهیم داد.

۱- نرم‌ کنندهای معمولی

این نوع نرم کننده‌ها در حمام و پس از شست‌وشوی موی سر و آبکشی استفاده می‌شود. در اولین مرحله شما باید نوع موهایتان را شناسایی کنید و نرم کننده‌ای مطابق و سازگار با موهایتان را انتخاب کنید. پس از شست‌وشوی کامل موهایتان و آبکشی آن، مقدار مناسبی از نرم کننده کف دستانتان بریزید و به آرامی ساقه‌های مویتان را ماساژ دهید به شکلی که مو به مواد نرم کننده آغشته شود.

توجه داشته باشید که قسمت خشک و آسیب دیده موهای شما، ساقه موهایتان است پس لزومی ندارد که از مواد نرم کننده به ریشه مو بزنید. پس از گذشت ۵-۱۰ دقیقه (مدت زمان انتظار دقیق متناسب با نوع نرم کننده در قسمت دستور استفاده از آن نوشته شده که حتما قبل از استفاده آن را مشاهده کنید، زیرا قدرت و اثربخشی برندهای مختلف کمی با هم متفاوت است) حال موهایتان را آبکشی کنید تا مواد نرم کننده از روی آن‌ها شسته شود.

بیشتر بخوانید: تاثیرات مثبت و منفی استفاده از نرم کننده مو

نرم‌ کنندهای معمولی مو

۲- نرم‌ کننده بدون نیاز به آبکشی

نرم کننده‌های بدون نیاز به آبکشی معمولا در دوسته کرمی و اسپری قرار می‌گیرند. نرم‌کنندهای کرمی، اغلب مناسب برای موهای ضخیم، بلند و فر است زیرا بعد از استفاده کمی تارهای مو را ضخیم می‌کند، وز و فر آن را کاهش می‌دهد. نرم‌کنندهای اسپری، برای موهای صاف و نازک مناسب هستند زیرا وزنی روی مو ایجاد نمی‌کنند.

برای استفاده از این نوع نرم کنندها کافی است زمانی که موهای خود راشسته‌اید و آبکشی کرده‌اید زمانی که هنوز مرطوب هستند. مقداری از نرم کننده را به آن زنید و تمام ساقه‌های مو را به آرامی ماساژ دهید تا به مواد نرم کننده آغشته شوند. سپس به سراغ مرحله خشک کردن موهایتان روید.
می‌توانید برای راحت‌تر شدن کارتان از شانه کمک بگیرید.

زمانی که موهایتان را به مواد نرم کننده آغشته کردید با کمک شانه آن را شانه زنید. بدین صورت تمام مواد یک‌نواخت روی موهایتان پخش می‌شود. این نوع نرم کننده نیازی به آبکشی ندارد.

بیشتر بخوانید: بهترین نرم کننده‌ موهای کراتینه

نرم‌ کننده مو بدون نیاز به آبکشی

۳- نرم‌ کننده عمیق

نرم‌کننده‌های عمیق برای موهای آسیب‌دیده و خشک شده استفاده می‌شوند. انواع مختلفی ندارند و بهتر است نرم‌کننده مناسبی با مقدار آسیب موهایتان انتخاب کنید. برای استفاده از این نرم‌کننده باید موهای شما کاملا مرطوب باشد. می‌توانید موهایتان را بشویید و آبکشی کنید یا فقط با مقداری آب سر د به خوبی آن را مرطوب کنید. آب اضافی موهایتان را بگیرید و برای جذب بهتر مواد نرم کننده به موهایتان آن ها را با کمک شانه به چند بخش تقسیم کنید.

از مواد نرم کننده کف دستتان زنید و با آرامی ساقه‌موهایتان را ماساژ دهید. با توجه به قدرت و تاثیر این نرم کننده دقت بیشتری در استفاده از آن داشته باشید و از مواد نرم کننده به ساقه موهایتان زنید. این نوع نرم کننده معمولا زمان بیشتری روی موی شما باید بماند.

حتما با توجه به برند انتخاب شده از قسمت توضیحات استفاده زمان دقیق آن را مطالعه کنید. در زمان استفاده از نرم کننده می‌توانید از باد سرد سشوار کمک بگیرید تا تاثیر نرم کننده را بر مو بیشتر کنید. بعد از گذشت زمان مناسب باید موهایتان را بشویید و آبکشی کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین نرم کننده‌ها برای موهای دکلره شده

سوالات متداول

در این بخش به چند سوال متداول در رابطه با نحوه استفاده از نرم کننده مو پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

آیا استفاده از نرم کننده موجب ریزش مو می‌شود؟

خیر، نرم کننده موهای شما را نرم، لطیف و درخشنده می‌کند. گره‌ها و وز بودن مو را از بین می‌برد اما در صورتی که از نرم کننده مرغوب و متناسب با موهایتان به درستی و طبق اصول استفاده کنید.

چه کارهایی به مو آسیب می‌رساند؟

زیاد شستن مو، استفاده از شوینده‌های نامرغوب، استفاده بیش از اندازه از سشوار و اتو مو، فر کردن مو، رنگ کردن با رنگ‌های دائمی یا بی‌رنگ کردن مو، شانه زدن و برس کردن مکرر مو باعث آسیب رساندن به موهایتان می‌شود.

امیدواریم که آموزش فوق برایتان مفید واقع شود، از این که تا پایان این مقاله آموزشی با مجله سبک زندگی اکالا همراه بودید بسیار خرسندیم و برایتان سلامتی و شادی آرزومندیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا