آشپزی

با گوجه سبز چی میشه درست کرد؟

گوجه سبز یکی از محبوب‌ترین میوه‌های بهار و تابستان است که می‌توانید از آن برای تهیه انواع سالاد، غذا، دسر و نوشیدنی نیز استفاده کنید. در این مقاله از بخش آشپزی در اکالا بلاگ به شما می‌گوییم که با گوجه سبز چی میشه درست کرد؟

انواع سالاد با گوجه سبز

گوجه سبز طعم ترش و بافت تردی دارد و یکی از بهترین میوه‌ها برای درست کردن سالادهای تابستانی است. در ادامه این بخش می‌توانید با روش تهیه سالاد با گوجه سبز آشنا شوید.

۱- سالاد شیرازی با گوجه سبز

سالاد شیرازی یک نوع سالاد محبوب ایرانی است که معمولا برای تهیه آن از ترکیب خیار، گوجه فرنگی، پیاز همراه با آبغوره، نعنا خشک و نمک استفاده می‌شود. اما شما می‌توانید برای جذاب‌تر شدن مزه این سالاد مقداری گوجه سبز خرد شده نیز به آن اضافه کنید.

سالاد شیرازی با گوجه سبز

در این روش باید گوجه، خیار و پیاز را به صورت ریز خرد کنید. سپس چند عدد گوجه سبز را به صورت ریز خرد کنید و به سالاد اضافه کنید. گوجه سبز طعم ترش و خوشمزه‌ای به این سالاد می‌بخشد و مزه آن را چند برابر می‌کند.

برای خواندن رسپی کامل این سالاد می‌توانید به مقاله طرز تهیه سالاد شیرازی با گوجه سبز مراجعه کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۲- سالاد کاهو با گوجه سبز

    برای تهیه این سالاد باید از ترکیب کاهو، گوجه سبز، خیار، مغز گردو، آب لیمو و نمک و فلفل سیاه استفاده کنید. برای شروع باید کاهو را بشویید و خرد کنید. سپس خیار را خرد کنید و روی کاهوها بریزید.

    سالاد کاهو با گوجه سبز

    در ادامه گوجه سبزها را بشویید و آن را به صورت ریز خرد کنید و روی سالاد بریزید. گردوی خرد شده را نیز روی سالاد بریزید. در یک ظرف آب لیمو ترش تازه را با نمک و فلفل سیاه ترکیب کنید و به سالاد اضافه کنید. حالا می‌توانید این سالاد خوشمزه را نوش جان کنید و لذت ببرید.

    برای خواندن رسپی کامل این سالاد می‌توانید به مقاله طرز تهیه سالاد کاهو با گوجه سبز مراجعه کنید.

    انواع غذا با گوجه سبز

    گوجه سبز طعم بی‌نظیری دارد و از همین رو یک چاشنی فوق العاده برای مزه دار کردن غذا محسوب می‌شود. در ادامه به شما می‌گوییم که با گوجه سبز چه غذایی میشود درست کرد.

    ۱- املت تالشی

    املت تالشی یکی از متفاوت‌ترین و خوش طعم‌ترین انواع املت است که برای تهیه آن باید از تخم مرغ، گوجه سبز، پیاز و مقداری نمک و فلفل استفاده کنید.

    املت تالشی با گوجه سبز

    برای شروع باید گوجه سبزها را بشویید و در قابلمه بریزید. به اندازه ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری آب به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را روی آن قرار دهید. اجازه دهید گوجه سبزها برای ۱۰ دقیقه با حرارت ملایم بپزند و نرم شوند. در ادامه گوجه سبزها را از قابلمه خارج کنید و هسته آن‌ها را نیز جدا کنید.

    پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. یک ماهیتابه را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن در آن بریزید. در ادامه پیازها را اضافه کنید. پیازها را برای چند دقیقه تفت دهید تا طلایی شوند، سپس کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.

    برای خواندن رسپی کامل این املت خوشمزه می‌توانید به مقاله طرز تهیه املت تالشی با گوجه سبز مراجعه کنید.

    ۲- خورشت نعنا جعفری با گوجه سبز

    یکی دیگر از غذاهایی که می‌توانید با گوجه سبز درست کنید، خورشت نعنا است. برای تهیه این خورش به گوجه سبز، گوشت قرمز یا مرغ، پیاز، نعنا و جعفری، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه نیاز دارید.

    خورشت نعنا جعفری با گوجه سبز

    برای شروع باید سبزی‌ها را بشویید و به صورت ساطوری خرد کنید. پیازها را به صورت خلالی خرد و در مقداری روغن سرخ کنید. بعد از این که پیازها طلایی شدند، زردچوبه را اضافه کنید.

    حالا باید گوشت یا مرغ را در ماهیتابه بریزید و چند دقیقه در روغن سرخ کنید. بعد از ۱۰ دقیقه می‌توانید سبزی‌های خرد شده را اضافه کنید.

    برای خواندن رسپی کامل این خورشت متفاوت و خوشمزه می‌توانید به مقاله طرز تهیه خورشت نعنا جعفری با گوجه سبز مراجعه کنید.

    ۳- آش گوجه سبز

    اگر طعم آش گوجه سبز را چشیده باشید، می‌دانید که این آش یکی از خوشمزه‌ترین انواع آش نوبرانه بهار است که طعم بسیار لذیذی دارد. برای تهیه این آش باید از ترکیب گوجه سبز، گوشت چرخ کرده، پیاز، سبزی آش، بلغور گندم، لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، عدس، سیر، نعنا خشک و نمک، فلفل و زردچوبه استفاده کنید.

    آش گوجه سبز

    برای شروع باید حبوبات را بخیسانید و سپس در قابلمه آب بریزید و بپزید. پیاز را به صورت نگینی خرد و در روغن داغ سرخ کنید. در ادامه سیر خرد شده را اضافه کنید. مقداری فلفل و زردچوبه به مواد اضافه کنید و سپس می‌توانید گوشت چرخ کرده را به پیاز داغ اضافه کنید.

    برای خواندن رسپی کامل این آش خوشمزه می‌توانید به مقاله طرز تهیه آش گوجه سبز مراجعه کنید.

    ۴- خورشت گوجه سبز

    برای تهیه خورش گوجه سبز به سینه مرغ، گوجه سبز، ترکیب نعنا و جعفری، پیاز، پودر سیر، نمک و فلفل سیاه نیاز دارید. برای شروع باید نعنا و جعفری خرد شده را در مقداری روغن تفت دهید تا آب اضافه‌شان تبخیر شود.

    خورشت گوجه سبز

    در یک قابلمه دیگر پیاز خرد شده را سرخ کنید و زمانی که طلایی شد، سینه مرغ و ادویه‌ها را اضافه کنید. در ادامه سبزی سرخ شده را اضافه کنید. مقداری آب در قابلمه بریزید و درب قابلمه را روی آن بگذارید.

    برای خواندن رسپی کامل این خورشت خوشمزه می‌توانید به مقاله طرز تهیه خورشت گوجه سبز مراجعه کنید.

    ۵- اشکنه گوجه سبز

    برای درست کردن اشکنه گوجه سبز به موادی مثل گوجه سبز، شکر، پیاز، روغن، شنبلیله، آرد سفید، زردچوبه، تخم مرغ و نمک و فلفل سیاه نیاز دارید. برای شروع باید پیاز را خرد و در روغن سرخ کنید.

    اشکنه گوجه سبز

    در ادامه آرد سفید و شنبلیله را اضافه کنید. مقداری زردچوبه در ماهیتابه بریزید و بعد ۲ تا ۳ لیوان آب اضافه کنید. تخم مرغ‌ها را با نمک و فلفل سیاه ترکیب کنید و بعد از این که آب شروع به جوشیدن کرد در قابلمه بریزید.

    برای خواندن رسپی کامل این غذای محلی خوشمزه می‌توانید به مقاله طرز تهیه اشکنه گوجه سبز مراجعه کنید.

    انواع کمپوت، مربا و ترشی با گوجه سبز

    گوجه سبز از آن دسته میوه‌هایی است که می‌توانید از آن هم برای تهیه غذا و هم دسر، مربا و ترشی استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با روش تهیه انواع مربا، ترشی و دسر با گوجه سبز آشنا شوید.

    ۱- مربای گوجه سبز

    اگر در فکر درست کردن یک مربای خوش طعم و متفاوت برای صبحانه هستید، بهتر است همین حالا دست به کار شوید و مربای گوجه سبز را آماده کنید. برای تهیه این مربا به گوجه سبز، شکر، آب، گلاب و مقداری هل نیاز دارید.

    مربای گوجه سبز

    برای شروع باید گوجه سبزها را بشویید و در یک قابلمه بریزید. مقدار کمی آب روی گوجه سبزها بریزید و قابلمه را روی گاز قرار دهید تا گوجه سبزها به خوبی بپزند. ۱۵ دقیقه بعد باید شکر را اضافه کنید و اجازه دهید شکر به آرامی و روی حرارت ملایم آب شود.

    برای خواندن رسپی کامل این مربای خوشمزه می‌توانید به مقاله طرز تهیه مربای گوجه سبز مراجعه کنید.

    ۲- ترشی گوجه سبز

    اگر عاشق طعم گوجه سبز هستید، پس احتمالا از خوردن ترشی این میوه نیز بی‌نهایت لذت می‌برید. برای تهیه این ترشی باید از ترکیب گوجه سبز، نمک و سرکه استفاده کنید.

    ترشی گوجه سبز

    برای شروع گوجه سبزها را بشویید و خوب خشک کنید. سپس آن‌ها را در یک شیشه بریزید و روی آن مقداری نمک و سرکه بریزید تا ظرف پر شود. درب ظرف را ببندید و آن را در محلی تاریک و خنک بگذارید.

    برای خواندن رسپی کامل این ترشی می‌توانید به مقاله طرز تهیه ترشی گوجه سبز مراجعه کنید.

    ۳- کمپوت گوجه سبز

    برای تهیه کمپوت گوجه سبز تنها به مقداری گوجه سبز و شکر نیاز دارید. برای شروع گوجه سبزها را بشویید و خوب خشک کنید. در ادامه مقداری آب در قابلمه بریزید و بعد شکر را اضافه کنید.

    کمپوت گوجه سبز

    مواد را هم بزنید تا شکر به خوبی در آب حل شود. حالا گوجه سبزهای شسته شده را در یک شیشه بریزید. ترکیب آب و شکر را اضافه کنید و درب شیشه را محکم ببندید. شیشه را در یک قابلمه قرار دهید و قابلمه را تا یک سانتی‌متری زیر شیشه از آب پر کنید.

    برای خواندن ادامه رسپی کمپوت خوشمزه می‌توانید به مقاله طرز تهیه کمپوت گوجه سبز مراجعه کنید.

    بعد از خواندن این مقاله از مجله آشپزی اکالا احتمالا دیگر از خودتان نمی‌پرسید که با گوجه سبز چی میشه درست کرد و در جه غذاهایی از این میوه استفاده می‌شود. گوجه سبز یک میوه مفید و خوش طعم برای مزه دار کردن غذا و تهیه سالاد، ترشی و مربا است.

    طعم ترش و شیرین این میوه مزه فوق‌العاده‌ای دارد و برای افرادی که به طعم‌های ترش و شیرین علاقه دارند، انتخاب هوشمندانه‌ای محسوب می‌شود. اگر تجربه درست کردن انواع غذا، دسر، سالاد و نوشیدنی با گوجه سبز را دارید، می‌توانید تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

    ۴/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.