سلامت و زیبایی

خمیر دندان بدون فلوراید بخریم یا با فلوراید؟

استفاده از خمیر دندان برای محافظت از دندان‌ها و جلوگیری از ایجاد جرم ضروری است. اما امروزه تنوع خمیر دندان‌ها بسیار زیاد است و در مورد استفاده از برخی آن‌ها اطلاعات ضد و نقیضی وجود دارد. برخی از خمیر دندان‌ها حاوی فلوراید هستند و در ترکیبات برخی از آن‌ها از فلوراید استفاده نشده است. اما کدام خمیر دندان بهتر است؟ خمیر دندان بدون فلوراید بخریم یا با فلوراید؟

در این مقاله از اکالا بلاگ می‌تواند با تفاوت خمیر دندان با فلوراید و بدون فلوراید به طور کامل آشنا شوید.

چرا باید از خمیر دندان استفاده کنیم؟

خمیر دندان یکی از محصولات ضروری برای از بین بردن باکتری‌ها و جرم‌های دهان و دندان است که علاوه بر تمیز کردن دندان از بد بو شدن دهان نیز جلوگیری می‌کند.

از طرف دیگر استفاده از خمیر دندان مانع ایجاد جرم روی دندان‌ها می‌شود و از همین رو به سفید شدن و محافظت از دندان‌های شما نیز کمک می‌کنند. جالب است بدانید که انسان‌ها از هزاران سال قبل و در دوران مصر باستان نیز از خمیر دندان استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید: درمان خانگی پوسیدگی دندان

در آن دوران برای محافظت از دندان‌ها از ترکیب مواد طبیعی استفاده می‌شد. امروزه برای تولید خمیر دندان از ترکیبات موثری استفاده می‌شود که ضمن خوشبو کردن دهان از دندان‌های شما محافظت کند.

خمیر دندان‌های امروزی از نظر ظاهر به ۳ دسته خمیری، ژله‌ای و مایع تقسیم می‌شوند و از لحاظ نوع ترکیب نیز در دو دسته حاوی فلوراید و بدون فلوراید قرار دارند. اما سوال اینجاست که خمیر دندان بدون فلوراید بخریم یا با فلوراید؟

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    تفاوت خمیر دندان با فلوراید و بدون فلوراید

    خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنیم یا بدون فلوراید؟

    در پاسخ به این سوال که خمیر دندان بدون فلوراید بخریم یا با فلوراید، باید بدانید که همه چیز به خود شما بستگی دارد. قبل از مقایسه خمیر دندان حاوی فلوراید با خمیر دندان بدون فلوراید بهتر است با هم بررسی کنیم که فلوراید چیست و چرا از آن در خمیر دندان استفاده می‌شود.

    فلوراید در واقع یک نوع ماده معدنی است که به طور طبیعی در هوا، سنگ، خاک، آب شور و آب شیرین وجود دارد. استفاده از این ماده در خمیر دندان موجب افزایش استحکام دندان‌ها می‌شود و از تخریب مینای دندان جلوگیری می‌کند.

    مطالعات نشان می‌دهد که فلوراید موجب تقویت دندان‌ها می‌شود و از دندان‌ها در برابر مواد اسیدی و باکتری‌ها محافظت می‌کند. اما نکته‌ای که در مورد فلوراید وجود دارد این است که فلوراید نباید به مقدار زیاد به صورت دائمی استفاده شود.

    بیشتر بخوانید: خمیر دندان سفید کننده بهتر است یا معمولی؟

    مصرف بیش از حد فلوراید موجب آسیب به دندان‌ها، بروز اختلالات گوارشی، مشکلات مربوط به تیروئید، آسیب به مغز، کلیه‌ها، استخوان‌ها و دیگر اندام‌های بدن می‌شود.

    به علاوه بررسی مطالعات نشان می‌دهد که استفاده طولانی مدت از فلوراید می‌تواند خطر بروز سرطان را افزایش دهد. همین موضوع موجب شده تا بسیاری از محققان استفاده از خمیر دندان‌های بدون فلوراید را به خمیر دندان‌های حاوی فلوراید ترجیح دهند.

    در مقابل اکثر دندانپزشکان استفاده از خمیر دندان‌های حاوی فلوراید را گزینه بهتری می‌دانند و چون مطالعات زیادی در مورد مضرات فلوراید انجام نشده است، معتقد هستند که استفاده از این خمیر دندان‌ها برای محافظت از دندان‌ها مناسب‌تر است.

    از طرف دیگر ADA و FDA هنوز خطرات فلوراید را تایید نکرده‌اند و از همین رو می‌توانید بدون هیچ نگرانی از هر خمیر دندانی که دوست دارید استفاده کنید.

    با فواید خمیر دندان حاوی فلوراید آشنا شوید

    با فواید خمیر دندان حاوی فلوراید آشنا شوید

    در اکثر خمیر دندان‌هایی که در بازار به فروش می‌رسند، از فلوراید استفاده شده است. فلوراید به تقویت مینای دندان کمک می‌کند و مانع پوسیدگی دندان‌ها می‌شود.

    مصرف خمیر دندان حاوی فلوراید می‌تواند از بروز بیماری‌های لثه جلوگیری کند و از دندان‌های شما در برابر مواد اسیدی و مضر محافظت کند. به خاطر داشته باشید که فلوراید تنها در صورت مصرف بیش از حد نگران کننده است و اگر به اندازه و به روشی درست استفاده شود، خطر جدی برای سلامت ایجاد نمی‌کند.

    • جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها
    • افزایش استحکام دندان‌ها
    • جلوگیری از آسیب به مینای دندان
    • خوشبو کردن دهان
    • جلوگیری از بیماری‌های لثه
    • براق و سفید کردن دندان‌ها
    • جلوگیری از ایجاد جرم روی دندان‌ها

    بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید درباره خمیر دندان زغالی بدانید

    بهترین خمیر دندان بدون فلوراید چه ویژگی‌هایی دارد؟

    از آن جایی که مصرف طولانی مدت فلوراید می‌تواند آسیب‌های جدی به سلامت ما وارد کند، بهتر است از این نوع خمیر دندان به صورت دوره‌ای و یا در کنار خمیر دندان‌های بدون فلوراید استفاده کنید.

    خمیر دندان‌های بدون فلوراید یکی از سالم‌ترین و بی‌ضررترین انواع خمیر دندان‌ها هستند که برای تهیه آن‌ها معمولا از عصاره گیاهان و محصولات طبیعی استفاده می‌شود. شاید قدرت محافظت خمیر دندان‌های بدون فلوراید مقداری کمتر از خمیر دندان‌های حاوی فلوراید باشد، اما این خمیر دندان‌ها هیچگونه خطری برای سلامت شما ندارند.

    برای اثربخشی بیشتر این خمیر دندان‌ها می‌توانید از آن‌ها در کنار خمیر دندان‌های حاوی فلوراید استفاده کنید یا برای کاهش مصرف خمیر دندان‌های حاوی فلوراید چند روز در هفته دندان‌های خود را با خمیر دندان‌های بدون فلوراید بشویید.

    فواید خمیر دندان بدون فلوراید

    فواید خمیر دندان بدون فلوراید

    در خمیر دندان‌های بدون فلوراید همانطور که از نام آن‌ها مشخص است، از فلوراید استفاده نمی‌شود. برای تهیه این خمیر دندان‌ها معمولا از مواد طبیعی موثر مثل ژل آلوئه ورا، موم زنبور عسل و عصاره نعنا استفاده می‌شود.

    معمولا توصیه می‌شود کودکان و نوزادان فقط از خمیر دندان‌های بدون فلوراید استفاده کنند. اما این خمیر دندان‌ها چه فوایدی دارند؟ در ادامه به برخی از فواید خمیر دندان بدون فلوراید اشاره شده است.

    • سفید کردن دندان‌ها
    • جلوگیری از تخریب دندان‌ها
    • جلوگیری از التهاب لثه
    • از بین بردن حساسیت دندان‌ها
    • از بین بردن بوی بد دهان
    • از بین بردن آفت و زخم‌های دهانی

    بیشتر بخوانید: بهترین خمیر دندان برای رفع پوسیدگی را بشناسید

    همانطور که در این مطلب از مجله سبک زندگی اکالا گفته شد، در پاسخ به این سوال که خمیر دندان بدون فلوراید بخریم یا با فلوراید، همه چیز به خود شما بستگی دارد.

    به طور کلی خمیر دندان‌های حاوی فلوراید بهتر از دندان‌های شما محافظت می‌کنند و معمولا برای جلوگیری از پوسیدگی دندان موثرتر هستند، اما این خمیر دندان‌ها نباید به مقدار زیاد و برای مدت طولانی استفاده شوند.

    سوالات متداول

    خمیر دندان بدون فلوراید بخریم یا با فلوراید؟ در این بخش به مهم‌ترین سوالات شما در مورد مصرف انواع خمیر دندان‌های حاوی فلوراید و بدون فلوراید پاسخ داده‌ایم.

    آیا استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید خطرناک است؟

    فلوراید یکی از اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده خمیر دندان‌ها و شوینده‌های دندان است که اکثر دندانپزشکان توصیه می‌کنند برای افزایش استحکام مینای دندان از این ماده استفاده کنید.

    مصرف فلوراید موجب کاهش پوسیدگی دندان می‌شود، اما استفاده آن به مقدار زیاد می‌تواند موجب مسمومیت و بروز خطرات جدی شود. دندانپزشکان معتقد هستند که استفاده روزانه از خمیر دندان حاوی فلوراید هیچ مشکلی برای سلامت ایجاد نمی‌کند.

    آیا خمیر دندان بدون فلوراید از دندان‌ها محافظت می‌کند؟

    خمیر دندان‌های بدون فلوراید حاوی عصاره‌های طبیعی هستند و به همین دلیل به خوبی از دندان‌های شما محافظت می‌کنند، هر چند تاثیر خمیر دندان‌های حاوی فلوراید برای محافظت از دندان‌ها بیشتر است، اما هنوز هم عده‌ای استفاده از این خمیر دندان‌ها را ترجیح می‌دهند.

    فلوراید چیست؟

    فلوراید یک نوع ماده معدنی است که به طور طبیعی در آب، خاک و هوا وجود دارد و می‌تواند از دندان‌ها در برابر پوسیدگی محافظت کند.

    مصرف بیش از حد فلوراید چه مضراتی دارد؟

    استفاده بیش از حد و طولانی مدت فلوراید موجب بروز مشکلات جدی برای سلامت می‌شود. از مهم‌ترین مضرات فلوراید می‌توان به آسیب به دندان و لثه، پوکی استخوان، مسمومیت و مشکلاتی در تیروئید، مغز و کلیه‌ها اشاره کرد.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.