سبک زندگیسلامت و زیبایی

خمیر دندان سفید کننده بهتر است یا معمولی؟

داشتن دندان‌های سفید و دهانی خوش‌بو یکی از واجباتی است که هر فرد باید به آن توجه داشته باشد. نگهداری از دندان‌ها و سالم و تمیز نگه‌داشتن آن‌ها کار سختی نیست فقط مستلزم رعایت برنامه منظم شست‌وشو و استفاده از خمیر دندان مناسب و سازگار با دندان‌هایتان است. خمیردندان یکی از مواد بهداشتی و شوینده‌ای است که روزانه با آن سروکارداریم.

در زندگی امروزی تنوع بسیار زیادی در انواع خمیردندان‌ها و کاربری‌های آن‌ها ایجاد شده شاید انتخاب یک خمیردندان مرغوب و خوب برای شما نیز کاری سخت باشد. ما امروز در این بخش از اکالا بلاگ تفاوت‌های استفاده از خمیردندن‌های معمولی و خمیردندان‌های سفید‌کننده و برخی سوالات دیگر که ممکن است در مورد خمیردندان‌های مختلف برایتان پیش بیایید را در این مقاله بررسی خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

خمیر دندان سفید کننده بهتر است یا خمیر دندان معمولی؟

خمیردندان سفید کننده، علاوه بر شست وشویی دندان‌هایتان موجب از بین رفتن لکه‌های سطحی روی دندان‌های شما که بر اساس خوردن چایی، قهوه و سیگار پدیدار شده است را به مرور و در اثر استفاده منظم از بین می‌برد. در صورتی که خمیردندان‌های معمولی کارشان فقط تمیز کردن دندان و شست‌شویی دهان است.

آیا خمیر دندان سفید کننده به دندان آسیب می‌زند؟

افراط در هر چیزی نتیجه عکس دارد، در مورد استفاده از خمیر دندان سفید کننده نیز چنین است. اگر از خمیردندان سفیدکننده مرغوب و با کیفیت استفاده کنید قطعا نتیجه مطلوبی دریافت خواهید کرد. خمیردندان‌های سفیدکننده می‌توانند لکه‌های روی سطح دندان را از بین ببرند اما برخی از این خمیردندان‌ها دارای موادی با خواص سایشی هستند.

این مواد سایشی موجب سایش مینای دندان‌هایتان می شود و لایه‌ی خارجی دندان را برمی‌دارد. لایه زیرین دندان که سفیدتر است نمایان می‌شود که اگر در استفاده از این خمیر دندان‌ها زیاده‌روی کنید، درخشندگی و مینای دندان‌هایتان از بین می‌رود.

نبود مینای دندان بعد از گذشت مدتی موجب پوسیدگی دندان می‌شود. بنابراین در انتخاب محصولی که استفاده می‌کنید و نحوه استفاده از آن باید بسیار دقت داشته باشید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید درباره خمیر دندان زغالی بدانید✔

    آیا خمیر دندان سفید کننده به دندان آسیب می‌زند؟

    اگر خمیر دندان در دسترس نداشتیم چگونه دندان‌هایمان را بشوییم؟

    نمک دریا، یکی از بهترین جایگزین‌ها برای خمیردندان است. اگر خمیر دندان در دسترس نداشتید برای تمیز کردن دندان‌هایتان کافی است خمیر دندان را کمی خیس و مرطوب کنید. در مقداری نمک دریا فرو کنید و با آن دندان‌هایتان را مسواک کنید. نمک تمام جرم های دندان را به راحتی از بین می‌برد و موجب تمیزی و درخشندگی دندان‌هایتان می شود.

    بیشتر بخوانید: بهترین خمیر دندان برای رفع پوسیدگی را بشناسید!

    آیا علت بوی بد دهان مسواک نزدن است؟

    مهم‌ترین و اصلی‌ترین بوی بد دهان عدم رعایت نظافت و بهداشت دهان است. مسواک کردن دندان‌ها به صورت منظم و استفاده از نخ دندان موجب از بین رفتن ذرات غذا در بین دندان هایتان می شود و علاوه بر تمیز شدن دندان‌ها بوی مطبوعی به دهانتان می بخشد.

    ۴ نکته بسیار مهم برای خرید خمیر دندان

    در این بخش به چند نکته طلایی برای خرید خمیر دندان اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    1. اگر دندان‌های حساسی دارید از خرید کردن خمیردندان‌های سفید کننده پرهیز کنید. خمیر دندان‌های سفید کننده ترکیبات قوی و قدرتمندی دارند که موجب سفید شدن و درخشان شدن دندان‌هایتان میشود. اگرچه این خمیردندان‌ها خطری ندارند اما برای دندان‌های حساس می‌توانند مشکل‌ساز شوند و موجب بروز التهاب و بدتر شدن علائم حساسیت دندان‌هایتان شود.
    2. از خرید کردن خمیر دندان های شیرین خودداری کنید. شیرینی برای بریج دندان و سلامتی بدن مضر است، موجب از بین رفتن مینای دندان و پوسیدگی می‌شود.
    3. از خرید کردن خمیر دندان‌های دارای سدیم لوریل سولفات خودداری کنید.
    4. در زمان خرید خمیردندان حتما به ترکیبات آن به خصوص ترکیبات سایینده موجود در خمیر دندان دقت کنید. همه خمیر دندان‌‌ها دارای مقادیری ترکیبات سایینده برای از بین بردن جرم دندان هستند اما میزان استفاده شده از این ترکیبات در برخی بیشتر است که در زمان استفاده موجب آسیب زدن به مینای دندان‌های شما و در نتیجه پوسیدگی و خرابی دندان‌هایتان می شود.

    بیشتر بخوانید: معرفی بهترین خمیر دندان برای کامپوزیت

    4 نکته بسیار مهم برای خرید خمیر دندان

    امیدواریم که با مطالعه مقاله فوق اطلاعات مفیدی در مورد انواع خمیر دندان کسب کرده‌باشید، از این‌که تا پایان این مقاله با مجله سبک زندگی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.