سبک زندگیسلامت و زیبایی

معرفی بهترین خمیر دندان برای کامپوزیت

آیا می‌دانید بهترین خمیر دندان برای کامپوزیت چست؟ کامپوزیت کردن دندان یک روش ساده، سریع و کم هزینه برای ترمیم ظاهر دندان‌ها است که نیاز به مراقبت‌های مخصوصی دارد. افرادی که دندان خود را کامپوزیت می‌کنند، باید از خمیر دندان مخصوص استفاده کنند تا دوام کامپوزیت‌ها افزایش پیدا کند.

اما بهترین مارک خمیر دندان برای کامپوزیت چیست؟ در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با ۸ خمیر دندان مخصوص کامپوزیت که کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند آشنا شوید.

اهمیت مراقبت از دندان بعد از کامپوزیت کردن

کامپوزیت کردن روشی است که در آن دندانپزشک از نوعی ماده رزینی برای روکش کردن دندان‌های فرد استفاده می‌کند. این روش بدون درد، غیرتهاجمی و بسیار سریع است و با هزینه مقرون به صرفه‌ای انجام می‌شود. اما افرادی که دندان‌های خود را کامپوزیت می‌کنند، باید بیشتر از قبل به بهداشت دهان و دندان خود توجه کنند.

مصرف نوشیدنی‌های رنگ و برخی غذاها موجب تغییر رنگ کامپوزیت می‌شود و لکه‌هایی تیره روی آن ایجاد می‌کند. از همین رو این افراد باید بعد از غذا خوردن دندان‌های خود را مسواک بزنند. یکی دیگر از نکات مهمی که باید در مورد مراقبت از دندان‌های کامپوزیت بدانید، انتخاب خمیر دندان مناسب است.

خمیر دندان‌های معمولی برای دندان‌های کامپوزیت مناسب نیستند. افرادی که دندانشان کامپوزیت شده است، باید از خمیر دندان مخصوص کامپوزیت استفاده کنند. این کار به افزایش ماندگاری و جلوگیری از آسیب به خمیر دندان کامپوزیت کمک می‌کند.

۸ مورد از بهترین خمیر دندان‌ها برای کامپوزیت

برای افزایش ماندگاری کامپوزیت و همچنین مراقبت از دندان‌های کامپوزیت شده باید از خمیر دندان‌های ژله‌ای فاقد مواد ساینده و حساسیت‌زا استفاده کنید. استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید و خمیر دندان ضد حساسیت برای دندان کامپوزیت شده مشکلی ایجاد نمی‌کند. تنها باید از خمیر دندان‌هایی استفاده کنید که در ترکیبات آن مواد ساینده و سفید کننده استفاده نشده باشد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    اما بهترین مارک خمیر دندان برای کامپوزیت چیست؟ در ادامه این مطلب از مجله سبک زندگی اکالا می‌توانید با لیستی از بهترین خمیر دندان‌های برای دندان کامپوزیت شده آشنا شوید.

    ۱- خمیر دندان سنسوداین برای کامپوزیت

    خمیر دندان سنسوداین (Sensodyne) یکی از بهترین برندها برای دندان‌های کامپوزیت است که هم از کامپوزیت شما محافظت می‌کند و هم مانع ایجاد حساسیت در دندان‌ها می‌شود. قیمت خمیر دندان سنسوداین برای کامپوزیت به نسبت مقرون به صرفه است و حجم و کیفیت بسیار بالایی دارد.

    بیشتر بخوانید: توصیه‌ دندانپزشک در مورد فواید مصرف آدامس بدون قند!

    8 مورد از بهترین خمیر دندان‌ها برای کامپوزیت

    ۲- خمیر دندان کامپوزیت کلگیت

    دومین برندی که در لیست بهترین خمیر دندان برای کامپوزیت قرار دارد، برند کلگیت (Colgate) است. این برند باکیفیت از نظر کاربران به عنوان بهترین برند خمیر دندان شناخته می‌شود.

    یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌های خمیر دندان کلگیت مدل مکس فرش (Max Fresh) است که حاوی فلوراید است و طوری طراحی شده است که از دندان‌های شما در برابر سایش و آسیب محافظت می‌کند.

    بیشتر بخوانید: مناسب‌ترین و بهترین مسواک برای ارتودنسی

    ۳- خمیر دندان اورال بی برای کامپوزیت

    خمیر دندان اورال بی (Oral-B) یکی از بهترین برندهای خمیر دندان برای کامپوزیت است که به رفع حساسیت دندان‌ها و جلوگیری از مشکلات لثه نیز کمک می‌کند.

    این برند محصولات باکیفیتی برای دندان‌های کامپوزیت شده تولید می‌کند. خمیر دندان اورال بی‌ خاصیت ضدباکتریایی دارد و مانع آسیب و تغییر رنگ دندان‌های کامپوزیت شده می‌شود.

    ۴- خمیر دندان مریدنت برای دندان‌های کامپوزیت شده

    اگر به دنبال بهترین خمیر دندان ایرانی برای کامپوزیت هستید، بهتر است خمیر دندان مریدنت را امتحان کنید. این خمیر دندان به کاهش حساسیت دندان‌ها کمک می‌کند و از بروز مشکلات مربوط به لثه نیز جلوگیری می‌کند. خمیر دندان مریدنت به صورت ژله‌ای طراحی شده است و به کاهش تشکیل جرم دندان و کاهش التهاب لثه کمک می‌کند.

    بیشتر بخوانید: معرفی بهترین خمیر دندان‌ برای جرم‌گیری

    خمیر دندان مریدنت برای دندان‌های کامپوزیت شده

    ۵- خمیر دندان سیگنال برای کامپوزیت

    یکی دیگر از برندهای معتبر برای دندان کامپوزیت شده، برند سیگنال است. استفاده از خمیر دندان سیگنال به تقویت دندان‌ها کمک می‌کند و مانع آسیب به کامپوزیت‌ها می‌شود.

    این خمیر دندان حاوی فلوراید است و از تشکیل جرم و چسبندگی روکش کامپوزیت جلوگیری می‌کند. بعد از استفاده از این خمیر دندان حساسیت دندان‌های شما کاهش پیدا می‌کند.

    بیشتر بخوانید: خمیر دندان بدون فلوراید بخریم یا با فلوراید؟

    ۶- خمیر دندان وی وان برای کامپوزیت

    خمیر دندان ایرانی وی وان یکی دیگر از برندهای محبوب در لیست بهترین خمیر دندان برای کامپوزیت است که از کامپوزیت شما محافظت می‌کند و مانع ایجاد جرم و لک روی آن می‌شود. مصرف این خمیر دندان موجب خوشبو شدن دندان‌ها می‌شود و یکی از بهترین برندها برای جلوگیری از تخریب کامپوزیت است.

    ۷- خمیر دندان کرست برای کامپوزیت

    خمیر دندان کرست (Crest) یکی دیگر از بهترین برندهای خمیر دندان مخصوص دندان‌های کامپوزیت شده است. استفاده از این خمیر دندان از عفونت لثه و پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند و گزینه مناسبی برای دندان‌های حساس است. ترکیبات این خمیر دندان به گونه‌ای است که با روکش کامپوزیت سازگار است و از آن محافظت می‌کند.

    بیشتر بخوانید: بهترین دهانشویه برای رفع بوی بد دهان

    خمیر دندان کرست برای کامپوزیت

    ۸- خمیر دندان میسویک برای کامپوزیت

    خمیر دندان ایرانی میسویک به دلیل ترکیبات موثری که دارد برای محافظت از دندان‌های کامپوزیت شده مناسب است. این خمیر دندان فاقد مواد سفید کننده و ساینده است و از همین رو آسیبی به دندان شما وارد نمی‌کند و برای جلوگیری از بیماری‌های لثه و دندان نیز موثر است.

    بیشتر بخوانید: کاربردهای عجیب خمیر دندان در مصارف خانگی!

    خمیر دندان مخصوص کامپوزیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

    خمیر دندانی که برای دندان کامپوزیت شده استفاده می‌شود، با خمیر دندان‌های معمولی تفاوتی ندارد. تنها نباید در ترکیبات این خمیر دندان از مواد ساینده و سفید کننده استفاده شده باشد.

    استفاده از خمیر دندان نامناسب می‌تواند به روکش کامپوزیت آسیب برساند و موجب زرد شدن و شکستگی دندان شود. یک خمیر دندان مناسب برای کامپوزیت نباید اثر سایندگی داشته باشد.

    معمولا خمیر دندان‌های معمولی برای از بین بردن جرم روی مینای دندان خاصیت سایندگی دارند و مثل سمباده عمل می‌کنند. از طرف دیگر خمیر دندان مخصوص کامپوزیت نباید خاصیت سفید کنندگی داشته باشد. زیرا این موضع نه تنها موجب سفید شدن کامپوزیت نمی‌شود، بلکه به بافت آن آسیب می‌رساند.

    نکاتی که باید در مورد مراقبت از دندان‌های کامپوزیت بدانید

    در این بخش به چند نکته برای مراقبت از دندان‌های کامپوزیت اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • برای محافظت از دندان کامپوزیت باید از مسواک نرم استفاده کنید تا روکش کامپوزیت شما آسیب نبیند.
    • به طور میانگین عمر کامپوزیت دندان ۵ سال است و هر چقدر بهتر از کامپوزیت مراقبت کنید، ماندگاری آن بیشتر می‌شود.
    • تا ۴۸ ساعت بعد از نصب کامپوزیت نباید از نوشیدنی‌ها و غذاهای رنگی استفاده کنید.
    • بعد از کامپوزیت کردن دندان باید حداقل ۲ بار در روز دندان‌ها را با خمیر دندان مخصوص تمیز کنید.
    • برای افزایش ماندگاری کامپوزیت بهتر است هر ۶ ماه یک بار دندان‌های خود را به دندانپزشک نشان دهید.
    • بعد از کامپوزیت دندان نباید از سیگار و قلیان استفاده کنید، زیرا این کار موجب تخریب کامپوزیت می‌شود.
    • اگر دندان شما کامپوزیت شده است، بهتر است از غذاهای شیری، نشاسته‌ای و اسیدی کمتر استفاده کنید.
    • اگر دندان شما کامپوزیت شده است، بهتر است تا حد امکان از چای، قهوه و نوشابه استفاده نکنید.

    بیشتر بخوانید: بهترین خمیر دندان سفید کننده دندان {ایرانی و خارجی}

    نکاتی که باید در مورد مراقبت از دندان‌های کامپوزیت بدانید

    سوالات متداول

    در این بخش به رایج‌ترین سوالات شما در مورد بهترین خمیر دندان برای کامپوزیت پاسخ داده‌ایم.

    آیا خمیر دندان پولیش دار برای کامپوزیت مناسب است؟

    خمیر دندان‌های پولیش دار خاصیت سایندگی دارند و از همین رو موجب ایجاد خش و آسیب به کامپوزیت می‌شوند.

    آیا فلوراید به کامپوزیت آسیب می‌رساند؟

    فلوراید نه تنها مشکلی برای کامپوزیت‌ها ایجاد نمی‌کند، بلکه مانع پوسیدگی دندان می‌شود و به طولانی شدن عمل کامپوزیت‌ها کمک می‌کند.

    خمیر دندان برای دندان‌های کامپوزیت شده چه ویژگی دارد؟

    خمیر دندان‌های مخصوص کامپوزیت باید فاقد جوش شیرین، مواد ساینده و سفید کننده باشند.

    آیا مسواک برقی برای کامپوزیت مشکلی ایجاد می‌کند؟

    استفاده از مسواک برای دندان کامپوزیت مشکلی ایجاد نمی‌کند و vد صورت کامپوزیت کردن دندان می‌توانید از یک مسواک برقی با سری نرم استفاده کنید.

    چرا نباید برای کامپوزیت از خمیر دندان سفید کننده استفاده کنیم؟

    استفاده از خمیر دندان سفید کننده هیچ تاثیری بر رنگ و ظاهر کامپوزیت ندارد، اما موجب نرم شدن کامپوزیت و از بین رفتن آن می‌شود.

    آیا خمیر دندان میسویک برای کامپوزیت خوب است؟

    خمیر دندان میسویک یکی از برندهای ایرانی است که ترکیبات ساینده و سفید کننده ندارد و می‌توانید از آن برای دندان کامپوزیت استفاده کنید.

    آیا برای کامپوزیت باید از خمیر دندان خاصی استفاده کرد؟

    برای محافظت از دندان کامپوزیت شده تنها باید به ترکیبات خمیر دندان نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که خمیر دندان شما فاقد مواد ساینده و سفید کننده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.