نکات خانه داری

۶ روش ساده برای از بین بردن لکه قهوه و چای از روی لباس

امروزه قهوه و چای، یکی از عضوهای جدا نشدنی زندگی روزمره همه افراد شده‌اند. لذت نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه در هر ساعت و روز و فصلی حسی بسیار ناب و دلچسب به شما می‌دهد که می‌تواند خستگی روز را از تنتان بیرون کند. ممکن است شما نیز با این چالش روبه‌رو شده باشید که در زمان نوشیدن قهوه یا چای مقداری از آن به روی لباس یا مبل و صندلی‌تان ریخته باشد.

از بین بردن و تمیز کردن لکه‌ چای و قهوه فوت وفن‌هایی ساده‌ای دارد که به کمک آن‌ها به راحتی می‌توانید از پس این چالش برآیید. ما امروز در این بخش از اکالا بلاگ ۶ روش بسیار ساده و البته کاربردی را برای از بین بردن لکه قهوه و چای از روی لباستان به شما آموزش خواهیم داد پس در ادامه با ما همراه باشید.

۶ ترفند طلایی برای از بین بردن لکه قهوه و چای از روی لباس

در این بخش به روش‌های رفع لکه قهوه و چای از روی لباس اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- استفاده از جوش شیرین

برای پاک کردن لکه قهوه و چای کافی است دستمال نخی تمیزی را کمی مرطوب کنید. حال ۱ قاشق چای خوری جوش شیرین روی دستمال بریزید و دستمال را در نقطه‌ای که لکه قهوه یا چای است به صورت حرکت رفت و برگشتی به آرامی بکشید. این کار را تا زمانی ادامه دهید تا لکه به صورت کامل محو شود.

بیشتر بخوانید: روش‌های پاک کردن لکه دئودورانت و عطر از لباس

۲- استفاده از نمک

نمک در پاک‌کنندگی به شما بسیار کمک می کند. برای تمیز کردن جای لکه قهوه و چای نیز می توانید از نمک استفاده کنید. کافی است مقداری نمک را در آب حل کنید و با کمک دستمال نخی مرطوبی به روی لکه بکشید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نوع لباس که هرگز نباید در خشک‌کن قرار دهید!

محلول آب و نمک به راحتی موجب از بین رفتن جای لکه چای و قهوه بر روی لباس شما می‌شود. اگر لکه کهنه شده و با ترکیب فوق به خوبی تمیز نشد نمک را با مقداری سرکه یا سودا ترکیب کنید. قدرت پاک‌کنندگیش را چند برابر می‌کند و به راحتی می‌توانید از شر لکه قهوه و چای روی لباستان خلاص شوید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    از بین بردن لکه قهوه و چای از روی لباس با استفاده از نمک

    ۳- استفاده از سرکه

    سرکه، این ماده معجزه‌گر در تمیز کردن همه چیز شما را شگفت‌زده می‌کند. برای از بین بردن لکه چای یا قهوه از روی لباستان نیز کافی است دستمال نخی تمیزی را به مقداری سرکه آغشته کنید و دستمال را به صورت حرکت رفت و برگشتی روی لکه لباس بکشید. به راحتی در زمان بسیار کوتاهی لکه از روی لباستان از بین خواهد رفت.

    بیشتر بخوانید: چگونه لکه جوهر را از روی لباس پاک کنیم؟

    ۴- کمک گرفتن از آب سرد

    استفاده از آب سرد نیز در از بین بردن لکه چای و قهوه به شما کمک می کند. برای استفاده از این روش کافی است آن قسمت از لیاس را که لکه گرفته زیر مقداری آب سرد به آرامی بشویید تا لکه محو شود.

    ۵- استفاده از پودر بچه

    پودر بچه در از بین بردن لکه چای و قهوه به شما بسیار کمک می‌کند برای این کار کافی است که لباس را با مقداری آب سرد خیس کنید. حال مقداری پودر بچه در ناحیه لکه بریزید و کمی زمان دهید تا پودر روی لکه بماند. پس از گذشت ۵-۱۰ دقیقه لباس را به خوبی با مایع شویینده بشویید. این روش بسیار کاربردی و موثر است و به خوبی لکه‌های چای و قهوه را از بین می‌برد.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای پاک کردن لکه آدامس از روی لباس!

    از بین بردن لکه قهوه و چای از روی لباس با استفاده از پودر بچه

    ۶- استفاده از مواد شوینده

    مواد شویینده نیز یکی از موادی هستند که در تمیز کردن لکه چای و قهوه به شما کمک می‌کنند. برای تمیز کردن لکه‌ها با کمک مواد شویینده کافی است ۱ قاشق غذاخوری از مایع شوینده را در ۱ فنجان آب گرم حل کنید. سپس با کمک دستمال نخی تمیز یا اسفنج به روی لکه بکشید تا از بین رود و محو شود.

    بیشتر بخوانید: روش‌های از بین بردن لکه‌های زرد عرق لباس

    امیدواریم که شما نیز با استفاده از ۶ روش بسیار ساده و کاربردی بالا بتوانید به راحتی لکه های قهوه و چای را از روی لباس هایتان تمیز و آن‌ها را شبیه روز اولشان کنید. از این که تا پایان این مقاله نیز با مجله دانستنی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا