دانستنی

۱۴ روش برای از بین بردن لکه‌های زرد عرق لباس

لکه های زرد روی لباس یکی از مواردی است که به دلیل تعریق در بدن بوجود می آید. زیر بغل ها و یقه بیشتر در معرض عرق بدن هستند بنابراین این مشکل بیشتر برای این نواحی از لباس به وجود می‌آید.

عرق کردن جزو سیستم طبیعی بدن به شما می‌رود اما بوی بد عرق و چسبناک بودن آن دردسر ساز است. شستشوی لباس ها باید به صورت مرتب انجام گیرد اما برخی موارد این لکه‌ها از لباس جدا نمیشوند و لکه های سفید و زرد رنگی را روی لباس ایجاد می‌کنند.

زرد بودن ناحیه یقه و زیر بغل بسیار شرم آور است و افراد تمام سعی خود را می‌کنند که دچار این مشکل نشوند در غیر این صورت لباس مزبور در صورت تمیز نشدن دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

برای رفع عرق بد بو از بدن بر روی ۲۵ راه خانگی برای از بین بردن بوی بد عرق بدن کلیک کنید.

در این مقاله بنا داریم روش های خانگی موجود برای از بین بردن لکه ها به همراه روش‌های شیمیایی آن را ارائه کنیم.

از بین بردن لکه های زرد روی لباس

روش های از بین بردن لکه های زرد روی لباس

  1. استفاده از جوش شیرین: یکی از مهمترین پاک کننده بوها جوش شیرین است برای استفاده از جوش شیرین می‌تواند مقداری از آن را با سرکه یا آب مخلوط کنید تا ماده‌ای خمیری شکل بدست بیاید سپس توسط یک برس یا مسواک موضع مورد نظر را شستشو دهید و پس از چند دقیقه با آب سرد بشویید. این کار می‌تواند در از بین رفتن لکه ها و بوی بد لباس به شما کمک کند.
  2. استفاده از آب و سرکه: این روش از روش های سنتی و بسیار آسان است. از آنجا که سرکه سفید همواره در دسترس است بنابراین بهتر است از این روش نیز استفاده نماییم. در این روش میزان مساوی از آب و سرکه را مخلوط کرده و لباس یا پارچه را به مدت یک شب درون این محلول قرار می‌دهیم و پس از آن با استفاده از ماشین لباسشویی لباس را بشویید.
  3. آب نمک هم روش خوبی است مقداری نمک را در آب داغ حل کنید و لباس را با آن بشویید و با یک مسواک محل لکه ها را بسابید. حتی می‌تواند لباس را برای چند ساعت در آب و نمک بخیسانید. این روش کمک مهمی به شما در رفع لکه های زرد ناشی از عرق روی لباس می کند.
  4. قرص آسپرین هم بر خلاف ظاهرش که به صورت خوراکی مصرف می‌شود هم میتواند برای از بین بردن لکه های زرد مناسب باشد. ترکیبی از تارتار و پودر آسپرین و آب ولرم درست کنید و لباس را به مدت ۲۰ دقیقه در محلول بخوابانید. با این کار لکه های زرد از بین می‌روند. بعد از خویساندن لباس در مخلوط آن را با آب ولرم بشویید.
  5. آبلیمو طبیعی هم در این موارد موثر است و می‌ توانید با آن لکه های زرد را از بین ببرید. برای این کار ابتدا مخلوطی با میزان مساوی از آبلیمو و آب تهیه کنید و لباس ها را در آن بخیسانید. می‌توانید آب لیمو را مستقیما روی موضع زرد شده ریخته و از این طرق لکه‌های زرد را از بین ببرید.
  6. مایع شیمیایی ای که می‌تواند در این مشکل به ما کمک کند آمونیاک است. مقداری امونیاک را در اب حل کرده و با محلول حاصل لباس را بشویید و بعد از ان با آب سرد آبکشی نمایید. این کار هم به رفع لکه های زرد روی لباس ها کمک می‌کند.
  7. اسید بوریک و آب را با هم به صورت خمیر در آورده و لباس را با آن بشویید این روش نیز برای رفع لکه مفید است.
  8. می‌توانید از پراکسید هیدروژن و آب برای شستشو استفاده کرده و پس از نیم ساعت آن را آب کشی نمایید.
  9. مالیدن دئودورانت و مام نیز می‌تواند باعث زردی لباس ها شود.
  10. از ضد عرق‌های بدون الومینیوم استفاده کنید. دلیل زرد شدگی لباس این است که وجود آلومینیوم در پوست زیر بغل، که از طریق ضد عرق آلومینیوم دار به موضع اضافه شده است، باعث واکنش با عرق بدن شده و این لکه های زرد را ایجاد می‌کند.
  11. برای رفع این مشکل و زرد نشدن لباس از پودر بچه پس از شستشو و خشک کردن لباس در موضعی که در تماس با عرق بدن است استفاده کنید.
  12. استفاده از زیر پیراهن می‌تواند ر تماس عرق با لباس تا حد زیادی جلوگیری کند و مانع از زرد شدن لباس شود.
  13. آب اکسیژنه ، جوش شیرین ، سرکه سفید ، الکل و مایع ظرفشویی را به طور مساوی مخلوط کرده و برای رفع لکه لباس را با آن بشویید.
  14. استفاده از آنزیم‌های لکه بر هم از جمله مواردی است که در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین اسپری‌های بدن زنانه و مردانه در سال ۲۰۲۴

در هر صورت زرد شدن لباس در تابستان ها مخصوصا برای لباس های سفید درد سر بسیار بزرگی است؛ می‌توان از ۱۴ روش بالا برای رفع لکه ها یا جلوگیری از ایجاد لکه ها استفاده کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    منبع: thespruce

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.