آشپزیانواع دسرها

طرز تهیه باسلوق پرتقال به روش خانگی؛ ساده و خوشمزه

باسلوق پرتقال یکی از دسرهای خوشمزه و محبوب ایرانی است که با طعم و عطر پرتقال، طعمی بی نظیر و دلپذیر دارد. این دسر ساده و در عین حال لذیذ، به راحتی در منزل قابل درست کردن است. در ادامه با اکالا بلاگ همراه باشید تا طرز تهیه باسلوق پرتقال را به شما معرفی کنیم.

مواد لازم جهت تهیه باسلوق پرتقال:
ژله پرتقال۱ بسته
نشاسته۱/۲ پیمانه
آب سرد۱.۵ پیمانه
گلاب۳ قاشق غذاخوری
شکر۱/۲ پیمانه
کره۱/۲ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه باسلوق پرتقال

بعد از تهیه مواد اولیه، شروع به آماده کردن باسلوق پرتقال می‌کنیم. همراه ما باشید تا به صورت مرحله به مرحله این دسر خوشمزه را درست کنیم.

مرحله اول: آماده کردن ظرف باسلوق پرتقال

برای شروع، یک ظرف مناسب انتخاب کنید و کف آن را با یک لایه کیسه فریزر بپوشانید. این کار باعث می‌شود که باسلوق به راحتی از ظرف جدا شود و به کف آن نچسبد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه باسلوق خانگی؛ بدون استفاده از پودر ژلاتین!

مرحله دوم: اضافه کردن آب سرد و نشاسته به قابلمه

در این مرحله، یک قابلمه متوسط را برداشته و آب سرد و نشاسته را داخل آن بریزید. سپس با استفاده از یک همزن دستی یا قاشق، مواد را به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مراحل تهیه باسلوق پرتقال

مرحله سوم: اضافه کردن پودر ژله و شکر

پودر ژله و شکر را در قابلمه بریزید. سپس با استفاده از همزن دستی، مواد را به خوبی هم بزنید تا شکر و پودر ژله به طور کامل در مخلوط حل شوند. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و به آرامی و مداوم هم بزنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه مرنگ با طرح انار

    مرحله چهارم: اضافه کردن گلاب

    پس از اینکه نشاسته خامی خود را از دست داد و مواد شروع به غلیظ شدن کرد، گلاب را به آرامی به آن اضافه کنید و به مدت ۳ دقیقه هم بزنید تا گلاب به طور کامل با مواد مخلوط شود.

    مرحله پنجم: اضافه کردن کره

    بعد از ۳ دقیقه، کره را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا کره ذوب شود و با مواد مخلوط شود. زمانی که مایه باسلوق به غلظت دلخواه رسید، آن را از روی حرارت بردارید و در ظرف مناسبی که از قبل آماده کرده‌اید، بریزید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر بلالیت

    مرحله ششم: استراحت دادن به باسلوق پرتقال

    پس از ریختن مایه باسلوق پرتقال در ظرف، سطح آن را صاف کنید. سپس ظرف را به مدت ۵ ساعت در یخچال قرار دهید تا باسلوق خودش را بگیرد.

    چند فوت و فن کوزه‌گری در تهیه باسلوق پرتقال

    مرحله هفتم: سرو کردن باسلوق پرتقال

    بعد از اینکه باسلوق پرتقال در یخچال کاملاً سفت شد، آن را از ظرف خارج کرده و روی یک تخته کار قرار دهید. سپس، باسلوق را به هر شکل دلخواهی برش زده و داخل یک ظرف حاوی نشاسته ذرت بغلطانید تا از چسبیدن آن به یکدیگر جلوگیری شود. باسلوق پرتقال شما آماده سرو است، نوش جانتان!

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر فرانسوی سوفله شکلاتی

    چند فوت و فن کوزه‌گری در تهیه باسلوق پرتقال

    در این بخش به چند نکته طلایی برای تهیه باسلوق پرتقال اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • برای داشتن باسلوق‌های کش‌دار، می‌توانید در آخرین مرحله پخت یا بعد از اضافه کردن کره، ۱ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین به آن اضافه کنید. پودر ژلاتین باعث می‌شود که باسلوق‌ها بعد از سرد شدن، حالت کش‌دار و ژله‌ای پیدا کنند.
    • برای تشخیص اینکه مایه باسلوق پرتقال غلیظ شده است، باید به این توجه کنید که مایه به راحتی از دیواره ظرف جدا شود. این نشان می‌دهد که مایه به غلظت مناسب رسیده است.
    • برای سرو باسلوق پرتقال، می‌توانید به جای نشاسته ذرت از پودر نارگیل استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که باسلوق شما عطر و طعم نارگیل به خود بگیرد.
    • برای صاف کردن سطح باسلوق پرتقال از یک قاشق خیس استفاده کنید.
    • برای تهیه باسلوق پرتقال، نشاسته ذرت بهترین انتخاب است. نشاسته ذرت باعث می‌شود که باسلوق قوام مناسبی داشته باشد و به راحتی فرم بگیرد. همچنین، نشاسته ذرت طعم بی‌رنگ و بی‌بو دارد و طعم باسلوق را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه مهلبیه وانیلی؛ دسر عربی خوشمزه

    از اینکه تا انتهای این بخش همراه مجله آشپزی اکالا بودید سپاسگزاریم. امیدواریم که از طعم این دسر خوشمزه لذت ببرید و با تهیه و سرو آن در مهمانی‌های خود، لحظات خوشی را برای عزیزان خود رقم بزنید.

    ۳.۵/۵ (۷۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.