سبک زندگینکات خانه داری

۱۵ راه حل برای تمیز کردن لکه‌ آینه و شیشه

برای تمیز کردن شیشه‌ها و از بین بردن لک روی آینه حتما نباید از شیشه پاک‌کن استفاده کنید. در بسیاری از مواقع لازم است برای این کار از روش‌های هوشمندانه‌تری استفاده کنید. به علاوه باید بدانید که حتی بدون داشتن شیشه پاک‌کن و با استفاده از تمیز کننده‌های طبیعی نیز می‌توانید لکه‌های آینه و شیشه را برطرف کنید.

در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با ترفندهای تمیز کردن لکه‌های آینه و شیشه به طور کامل آشنا شوید.

۱۵ راه حل برای تمیز کردن آینه و شیشه

برای براق و تمیز کردن شیشه و آینه روش‌های متعددی وجود دارد. برای این که لکه‌های قدیمی و تیره روی آینه از بین بروند و شیشه کثیف و پر از دوده آشپزخانه به طور کامل تمیز شود، باید از تمیز کننده‌های مناسبی استفاده کنید. در ادامه این بخش از مجله سبک زندگی اکالا می‌توانید با ۱۵ روش برق انداختن و تمیز کردن آینه و شیشه آشنا شوید.

۱- الکل

یکی از ساده‌ترین روش‌های پاک کردن رسوبات آب از شیشه و آینه استفاده از الکل است. در این روش باید یک پنبه را به الکل آغشته کنید و سپس آن را روی آینه و شیشه بکشید. با این روش لکه آب از روی شیشه و آینه تمیز می‌شود و سطح آن براق و درخشان خواهد شد.

۲- سرکه سفید

سرکه سفید یک تمیز کننده فوق العاده و یک لکه بر قوی است که می‌تواند سطح آینه و شیشه را به طور کامل پاک کند. برای استفاده از سرکه باید نصف لیوان سرکه را با نصف لیوان آب و ۱ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت ترکیب کنید.

همه مواد را در یک شیشه اسپری دار بریزید و خوب تکان دهید. حالا از این اسپری برای درخشش آینه و تمیز کردن شیشه استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که در زمان پاک کردن شیشه و آینه باید سطح مورد نظر را به صورت S تمیز کنید تا لکه‌ها به خوبی پاک شوند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    تمیز کردن لکه‌ آینه و شیشه با سرکه

    ۳- خمیر دندان

    خمیر دندان نه تنها لکه‌های روی شیشه و آینه را تمیز می‌کند، بلکه از ایجاد بخار روی شیشه نیز جلوگیری می‌کند. در این روش تنها باید یک پارچه را به مقداری خمیر دندان غیر ژله‌ای آغشته کنید و با آن سطح مورد نظر را پاک‌ کنید.

    ۴- خوشبو کننده هوا

    جالب است بدانید که خوشبو کننده هوا یک پاک‌کننده فوق العاده برای شیشه و آینه است. از آن جایی که خوشبو کننده حاوی الکل است، به راحتی لکه‌های روی شیشه و آینه را تمیز می‌کند. در این روش باید مقداری خوشبو کننده را روی شیشه یا آینه اسپری کنید و بعد با یک دستمال میکروفیبر نم‌دار سطح مورد نظر را پاک‌ کنید.

    بیشتر بخوانید: نحوه تمیز کردن سقف خانه

    ۵- بوراکس

    بوراکس یک تمیز کننده بی‌نظیر برای برق انداختن آینه و شیشه است. در این روش باید ۳ فنجان آب را با ۲ قاشق بوراکس ترکیب کنید و مواد را در یک شیشه اسپری دار بریزید. سپس از این اسپری برای تمیز کردن لک آینه و شیشه استفاده کنید.

    مراحل تمیز کردن لکه‌ آینه و شیشه با بوراکس

    ۶- استون

    استون که از آن برای پاک کردن لاک ناخن استفاده می‌شود، یک محلول قوی برای تمیز کردن لکه‌های روی شیشه و آینه است. روش استفاده از استون درست مثل الکل است و باید مقداری از آن را روی دستمال بریزید و با آن سطح مورد نظرتان را تمیز کنید.

    ۷- لیمو ترش

    لیمو ترش خاصیت اسیدی دارد و چربی و لکه‌ها را در خود حل می‌کند. برای از بین بردن تیرگی‌ها و لکه‌های ایجاد شده روی شیشه و آینه می‌توانید مقداری لیمو را روی سطح مورد نظر بمالید. سپس با یک پارچه مرطوب آن را پاک‌ کنید. لیمو علاوه بر تمیز کردن سطوح به خوشبو شدن فضا نیز کمک می‌کند.

    بیشتر بخوانید: راهنمای تمیز کردن کابینت چوبی

    ۸- تونر صورت

    تونر صورت یکی دیگر از موادی است که لکه‌های روی آینه و شیشه را از بین می‌برد. در این روش باید مقداری تونر را با آب مخلوط کنید و از آن برای تمیز کردن سطوح مختلف استفاده کنید.

    ۹- نشاسته ذرت

    برای از بین بردن لکه‌های تیره روی شیشه و آینه می‌توانید مقداری نشاسته ذرت را با آب ترکیب کنید تا حالت خمیری ایجاد شود. حالا این خمیر را روی لکه‌های مورد نظرتان قرار دهید. در انتها می‌توانید سطح مورد نظر را با یک پارچه میکروفیبر مرطوب پاک‌کنید.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای پاک کردن لکه‌های سفید صابون در حمام

    از بین بردن لکه‌ آینه و شیشه با نشاسته

    ۱۰- چای

    جالب است بدانید که چای نیز قدرت تمیز کنندگی زیادی دارد و می‌توانید از آن برای تمیز کردن آینه و شیشه استفاده کنید. در این روش باید صبر کنید تا چای دم کرده غلیظ سرد شود. سپس آن را در یک شیشه اسپری دار بریزید و سطوح مختلف را با آن تمیز کنید.

    ۱۱- جوش شیرین

    برای از بین بردن لکه‌ها و پاک کردن جای چسب از روی شیشه و آینه می‌توانید مقداری جوش شیرین را با آب ترکیب کنید و سپس آن را روی لکه‌ها بمالید. در ادامه سطح مورد نظرتان را با یک پارچه میکروفیبر مرطوب تمیز کنید تا لکه‌ها به طور کامل پاک شوند.

    بیشتر بخوانید: روش‌های تمیز کردن کاغذ دیواری

    ۱۲- فوم اصلاح

    فوم اصلاح یک تمیز کننده بی‌نظیر برای از بین بردن لکه‌های روی شیشه و آینه است که سطح مورد نظر را ضدعفونی می‌کند. استفاده از این فوم مانع ایجاد بخار روی سطح مورد نظر می‌شود. در این روش باید مقداری از فوم را روی شیشه یا آینه بمالید و بعد با یک دستمال خیس سطح مورد نظر را پاک‌کنید.

    ۱۳- الکل و مایع ظرفشویی

    برای تمیز کردن آینه به روش حرفه‌ای می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با ۱ فنجان الکل و ۱ فنجان آب مخلوط کنید. حالا این محلول را در شیشه اسپری دار بریزید و سطح مورد نظرتان را پاک‌کنید.

    از بین بردن لکه‌ آینه و شیشه با الکل و مایع ظرفشویی

    ۱۴- نوشابه

    نوشابه مضرات زیادی برای سلامت دارد اما یک تمیز کننده فوق العاده برای شیشه و آینه است. برای این کار باید نوشابه را در شیشه اسپری دار بریزید و روی شیشه و آینه اسپری و بعد آن را با یک پارچه میکروفیبر تمیز کنید.

    ۱۵- نرم کننده مو

    اگر به دنبال یک روش ساده برای درست کردن شیشه شوی خانگی برای پاک و تمیز کردن لکه آینه و شیشه هستید، بهتر است از مقداری نرم کننده مو استفاده کنید. در این روش باید ۱ قاشق چای‌خوری نرم کننده مو را با ۲ لیوان آب ولرم ترکیب کنید و در یک شیشه اسپری دار بریزید. حالا از این محلول برای تمیز کردن شیشه و آینه استفاده کنید.

    سوالات متداول

    در این بخش به رایج‌ترین سوالات شما در مورد تمیز کردن لکه‌های آینه و شیشه پاسخ داده‌ایم.

    چگونه از بخار گرفتن آینه در حمام جلوگیری کنیم؟

    برای جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام می‌توانید ۱ فنجان آب را با ۱ فنجان سرکه و ۱ قاشق چای‌خوری مایع ظرفشویی یا صابون مایع ترکیب کنید و در یک شیشه اسپری دار بریزید. حالا این محلول را روی آینه اسپری کنید. چند دقیقه صبر کنید و بعد آینه را با روزنامه یا پارچه میکروفیبر تمیز کنید.

    چطور جای چسب را از روی شیشه و آینه تمیز کنیم؟

    برای از بین بردن جای چسب باید مقداری الکل روی لکه بمالید و چند دقیقه صبر کنید. سپس با یک دستمال آغشته به آب گرم آن را تمیز کنید.

    بهترین روش از بین بردن زنگ‌زدگی آینه چیست؟

    به طور کلی لکه زنگ‌زدگی روی آینه به راحتی از بین نمی‌رود و از همین رو اگر آینه شما زنگ زده، بهتر است آن را عوض کنید.

    بهترین دستمال برای آینه چیست؟

    برای پاک کردن شیشه و آینه بهتر است از دستمال‌های میکروفیبر که قدرت جذب آب بالایی دارند استفاده کنید.

    علت سیاه شدن آینه چیست؟

    قرار گرفتن آینه در معرض رطوبت موجب سیاه شدن و زنگ زدن آن می‌شود که معمولا با روش‌های خانگی برطرف نخواهد شد.

    چگونه آینه کدر را تمیز کنیم؟

    برای از بین بردن کدری آینه می‌توانید از مقداری سرکه یا لیمو ترش استفاده کنید.

    روش پاک کردن چسب آکواریوم از روی آینه چگونه است؟

    برای تمیز کردن چسب آکواریوم از شیشه و آینه باید مقداری الکل روی آن بریزید و چند دقیقه صبر کنید. بعد با یک چاقو چسب را از روی شیشه یا آینه پاک‌کنید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.