آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه شیرینی سابله قهوه و بادام‌ زمینی؛ شیرینی مدرن برای عید نوروز

مدتی است که شیرینی های مدرن بین افراد مختلف بسیار پر طرفدار شده است این شیرینی ها ظاهر بسیار جذاب و زیبایی دارند و طعم بسیار منحصر بفرد و خاصی دارند و متفاوت از شیرینی های سنتی هستند. رسپی این شیرینی ها مثل شیرینی ها سنتی و متدوال در دسترس همه نیست و بسیاری از افراد با آموزش این شیرینی های مدرن کسب درآمد می‌کنند.

در این آموزش قصد دارم یکی از شیرینی های مدرن بسیار خوشمزه که طعم خاص و جدید و درجه یکی دارد و ظاهر آن بسیار زیبا و جدید است را به شما آموزش بدهم. سابله قهوه و بادام زمینی هر کسی را شیفته خود میکند اگر از طرفداران طعم قهوه و بادام زمینی هستید حتما این شیرینی درجه یک را امتحان کنید.

در اکالا بلاگ با طرز تهیه شیرینی سابله قهوه و بادام زمینی همراه ما باشید.

مواد لازم برای کوکی قهوه و شکلات:
کره هم دمای محیط۲۵۰ گرم
پودر قند۱۴۰ گرم
تخم مرغ کامل۱ عدد
زرده تخم مرغ۲ عدد
نمک۱ پنس
قهوه فوری۱ قاشق سوپ خوری
روغن مایع۴۰ گرم
پودر کاکائو۲۰ گرم
نشاسته ذرت۱۴۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
آرد شیرینی پزیبه مقدار لازم

مواد لازم برای کوکی قهوه و شکلات

مواد لازم برای گاناش قهوه:
خامه صبحانه۱۳۳ گرم
قهوه فوری۳ قاشق سوپ خوری
شکلات سفید۴۰۰ گرم
بادام زمینیِ بو دادهِ بدون پوستِ خرد شده۱ پیمانه

مواد لازم برای کوکی قهوه و شکلات

مواد لازم برای تزئین:
شکلات شیری۲۰۰ گرم
روغن مایع۱ قاشق غذا خوری
شیر عسلی۱ قوطی
بادام زمینی بو داده و پودر شده با پوستبه مقدار لازم

مواد لازم برای گاناش قهوه

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    طرز تهیه کوکی قهوه و شکلات

    برای آماده کردن سابله قهوه و بادام زمینی از شیرینی های عید نوروز اول کوکی قهوه و شکلات رو آماده می‌کنیم. کره خرد شده و به دمای محیط رسیده رو داخل ظرفی بریزین و پودر قند الک شده را اضافه کنید.

    پودر قند را به کره آب شده در دمای محیط اضافه کنید

    و تخم مرغ کامل و دو عدد زرده تخم مرغ و نمک را اضافه کنید.

    تخم مرغ و نمک را اضافه کنید در شیرینی سابله قهوه و بادام زمینی

    و روغن مایع رو بهش اضافه کنید یک قاشق سوپ خوری قهوه فوری رو با مقدار خیلی کمی آب جوش مخلوط کنید تا یکدست بشه و بعد به مواد اضافه کنید. مقدار آب جوش کم باشه تا قهوه کاملا غلیظ باشه همچنین میتونید به جای قهوه از اسانس قهوه استفاده کنید.

    قهوه و روغن مایع به شیرینی سابله اضافه شود

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی سابله شکلاتی با تزیین

    مواد رو با همزن برقی یا دستی یا حتی نوک انگشت های دست مخلوط کنید تا کاملا یکدست و مخلوط بشه و حالت کرم مانند پیدا کنه. بعد پودر کاکائو را اضافه کنید.

    پودر کاکائو را اضافه کنید

    و نشاسته ذرت و بکینگ پودر رو به مواد اضافه کنید.

    نشاسته ذرت و بکینگ پودر را اضافه کنیدو آرد شیرینی پزی (یا سه صفر) رو هم کم کم اضافه کنید. با انگشت های دست مواد رو مخلوط کنید.

    آرد سه صفر را اضافه و ورز دهیدو به اضافه کردن آرد ادامه بدین، تا در نهایت خمیر جمع بشه.

    خمیر را برای استراحت کنار بگذارید

    و خمیر نچسب و نرم و لطیفی بدست بیاد. میزان آرد بسته به نوع آرد و بزرگی و کوچکی تخم مرغ متغیر هست برای من حدود چهار صد گرم آرد مصرف شد
    اضافه کردن بیش از حد آرد باعث میشه کوکی شما سفت و محکم بشه و حالت پوکی خودش رو از دست بده و کم بودن آرد باعث میشه کوکی ها داخل فر تغییر حالت بدن و پهن بشن.

    موقع مخلوط کردن مواد حتما از انگشت های دست استفاده کنید تا حرارت کف دست باعث به روغن افتادن خمیر نشه و خمیر رو بیش از حد لازم ورز ندین چون باعث خراب شدن و به روغن افتادن خمیر میشه و در نهایت کوکی های شما بی کیفیت و سفت میشن.

    بعد از اینکه خمیر آماده شد اون رو داخل یک نایلون قرار بدین و نیم ساعت داخل یخچال استراحت بدین(اگه دمای محل زندگی تون خیلی گرم هست یک ساعت استراحت بدین).

    خمیر سابله قهوه و بادام زمینی را پهن کنید

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی رزت قهوه و شکلات

    بعد از استراحت خمیر رو دو قسمت کنید و هر کدام از قسمت ها رو به نوبت ما بین دو نایلون با وردنه به ضخامت نیم سانتی متر باز کنید. و بعد با کاتر گرد به قطر پنج و نیم سانتی متر قالب بزنید.

    خمیر را قالب بزنید

    و خمیر های قالب زده شده رو جدا کنید و با کمی فاصله داخل سینی فر که با کاغذ روغنی یا نسوز پوشیده شده بچینید.

    خمیرهای قالب زده برای سابله قهوه و بادام زمینی را در فر بگذارید

    اگه جا به جا کردن و جدا کردن خمیر های قالب زده شده براتون سخت هست بعد از قالب زدن خمیر رو داخل یک سینی در یخچال قرار بدین و اجازه بدین کره خمیر کمی خودش رو بگیره و بعد به راحتی جدا کنید و داخل سینی بچینید.

    سینی ها رو به مدت یک ساعت داخل یخچال بذارین و بعد داخل فر صد و هشتاد درجه سانتی گراد که از قبل گرم ‌شده به مدت حدودی ده الی پانزده دقیقه بپزید دقت کنید که زمان در فر های مختلف متغیر هست و بسته به شناخت از فر خودتون زمان رو محاسبه کنید چون به علت تیره بودن رنگ کوکی ها امکان مشاهده تغییر رنگ کوکی ها وجود نداره.

    بعد از پخت سینی رو از فر خارج کنید و اجازه بدین کوکی ها کاملا خنک بشن و از دما بیفتن چون تا وقتی گرم هستن نرم و شکننده هستند و امکان جا به جایی اونها وجود نداره.

    با این مقادیر و اندازه کاتر حدود شصت عدد کوکی بدست اومد که در نهایت سی عدد شیرینی به ما میده. همه کوکی ها رو بپزین و آماده کنید و بعد از خنک شدن کوکی ها رو دو تا دو تا جفت کنید و کنار بذارین.

    برای این شیرینی به سس کارامل احتیاج داریم که میتونید با آموزش های قبلی اون رو خودتون توی خونه آماده کنید یا اینکه یک قوطی شیر عسلی رو داخل قابلمه ای قرار بدین و روی اون آب سرد بریزین تا روی قوطی رو بپوشونه و بعد روی حرارت کم قرار بدین تا بجوشه و اجازه بدین حدود سه الی چهار ساعت بجوشه و اگه آب داخل قابلمه کم شد آب جوش بهش اضافه کنید.

    سس کاراملی را برای سابله قهوه و بادام زمینی آماده کنیدبعد از این مدت قوطی رو از آب خارج کنید و اجازه بدین خنک بشه و بعد در قوطی رو باز کنید و سس کاراملی آماده شده رو داخل قیف یکبار مصرف بریزین.

    برای تهیه گاناش قهوه خامه صبحانه رو داخل تابه ای بریزین.

    سس کاراملی آماده شده را در قیف بریزید برای شیرینی سابله قهوهو روی حرارت کم و ملایم قرار بدین و هم بزنید تا خامه روان و شل بشه و کم کم گرم بشه. وقتی خامه گرم شد از روی حرارت بردارین پودر قهوه فوری رو بهش اضافه کنید.

    قهوه را در خامه رقیق شده بریزید

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی توت

    و هم بزنید تا کاملا مخلوط بشه و مجددا روی حرارت ملایم برگردونید و هم بزنید تا قهوه کاملا با خامه یکدست بشه و به هم زدن ادامه بدین تا خامه کاملا داغ بشه و بخار از مواد بلند بشه اما اصلا نباید بجوشه و قل بزنه وقتی به این دما رسید از روی حرارت بردارین

    قهوه فوری را اضافه به خامه کنید برای سس کاراملیو شکلات سفید رنده شده رو بهش اضافه کنید. و هم بزنید تا با مخلوط خامه و قهوه مخلوط بشه. 

    شکلات سفید رنده شده را به سس کاراملی اضافه کنید بعد چند دقیقه زمان بدین تا حرارت خامه باعث آب شدن شکلات بشه و بعد دوباره مواد رو هم بزنید تا شکلات آب شده با خامه و قهوه مخلوط بشه و در نهایت کاملا یکدست بشه.

    احیانا اگه حس کردین شکلات با مواد یکدست نشده می تونید ظرف رو مدت کمی روی حرارت کم قرار بدین و هم بزنید تا کمی دمای گاناش بالا بره و شکلات ها حل بشن بعد از روی حرارت بردارین و انقدر هم بزنید تا یکدست بشه.

    گاناش قهوه رو دو قسمت کنید.

    مواد را کاملا برای گاناش به هم بزنیدو روی یک قسمت رو با سلفون بپوشونید و داخل یخچال بذارین و به قسمت دوم یک پیمانه بادام زمینی تست شده و بو داده که پوستش جدا شده و ریز خرد شده اضافه کنید.

    بادام زمینی پوست کنده شده را به مواد گاناش اضافه کنیدو کاملا مخلوط کنید و بعد روی ظرف سلفون بکشید و اجازه بدین داخل محیط آشپزخونه بمونه تا خنک بشه.

    سلفون روی گاناش بکشیدبعد از اینکه گاناش داخل یخچال خنک شد و خودش رو گرفت با قاشق بردارین و داخل قیف بریزین.

    گاناش را داخل قیف بریزیددقت کنید تنظیم غلظت گاناش دست خودتون هست اگه دیدین هنوز شل و روان هست اجازه بدین بیشتر داخل یخچال بمونه و اگه دیدین خیلی سفت شده و از قیف به راحتی خارج نمیشه میتونید داخل ماکروفر چند ثانیه گرم کنید.

    با کمک قیف از گاناش قهوه اطراف کوکی پایپ کنید و قسمت میانی رو با سس کاراملی پر کنید.

    گاناش را روی کوکی پایپ کنیدو کوکی دوم‌ رو روی کوکی اول قرار بدین و کاملا فیکس کنید و اضافات کناره ها رو با دست بگیرین تا کاملا صاف بشه و همه کوکی ها رو به این صورت آماده کنید.

    گاناش را بین دو کوکی برای سابله قهوه درست کنیدروغن مایع رو به شکلات شیری اضافه کنید و روی حرارت غیر مستقیم بخار آب به روش بن ماری آب کنید.شکلات را برای تزیین سابله قهوه و بادام زمینی بن ماری کنید

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی رومیاس بادامی

    برای قسمت نیم دایره روی شیرینی از قالب سیلیکونی نیم‌ کره به قطر چهار سانتی متر استفاده کردم. مقداری از شکلات رو داخل قسمت نیم کره بریزین و با کمک قلمو کف و دیواره های قالب رو کاملا به شکلات آغشته کنید و اجازه بدین شکلات خودش رو بگیره و بعد به کمک قلمو مجددا کمی شکلات آب شده روی قسمت دیواره ها بزنید تا ضخیم تر بشه و موقع خارج کردن از قالب نشکنه. اجازه بدین شکلات کاملا خودش رو بگیره.

    شکلات بن ماری شده را در قالب بریزید برای شیرینی سابله قهوه و بادام زمینیو بعد از گاناش قهوه و بادام ‌زمینی که در دمای محیط خنک شده با قاشق داخل شکلات بریزین و با دست کاملا فشرده و صاف کنید وقتی همه قالب پر شد قالب رو داخل یخچال بذارین تا گاناش و شکلات خودشون رو بگیرن.

    گاناش و شکلات را بعد از گذاشتن در قالب در یخچال بگذارید تا خودش را بگیردبرای تزئین اطراف شیرینی با یک قلمو کناره ها و روی کوکی رو به یک لایه سس کارامل آغشته کنید.

    برای تزیین روی کوکی یک لایه سس کارامل بزنیدو بعد قسمت های کاراملی شده رو داخل بادام‌ زمینی تست شده و بو داده که با پوست پودر شده بغلطونید.

    کوکی آغشته به سس کارامل را در پودر بادام زمینی بغلتانیدتا کاملا به پودر بادام ‌زمینی آغشته بشه و بعد کنار بذارین. همه شیرینی ها رو به همین ترتیب آماده کنید.

    همه کوکی ها را در بادام زمینی بغلتانیدقالب نیم کره رو از یخچال خارج کنید و شکلات با مغزی گاناش قهوه و بادام‌ زمینی رو به راحتی از قالب جدا کنید و داخل ظرفی بچینید. شکلات باقی مونده (از کاور کردن قالب نیم کره) رو مجددا به روش بن ماری حرارت بدین تا آب بشه و داخل قیف بریزین.

    روی قسمت مرکزی شیرینی ها با کمک قیف کمی شکلات آب شده بریزین.

    شکلات های گرفته شده گاناش را روی کوکی ها قرار دهیدو بعد یکی از شکلات های نیم دایره رو روی شیرینی قرار بدین تا به شیرینی بچسبه و همه شیرینی ها رو به همین روش حاضر کنید. در آخر از شکلات داخل قیف به حالت رفت و برگشتی روی شیرینی ها بزنید.

    روش تزیین شیرینی سابله قهوه و بادام زمینیو در صورت دلخواه با ورق طلا تزئین کنید.

    شیرینی سابله قهوه با تزیین عالی مرحله به مرحله
    این شیرینی تا پانزده روز داخل یخچال قابل نگه داری است قبل از سرو اون رو از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسه و بعد سرو کنید.

    امیدوارم از این طرز تهیه خوشتان آمده باشد. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۳.۸/۵ (۴ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.