دانستنی

مناطق خنک اطراف تهران؛ برای سفرهای یک روزه در تابستان

اگر از مشتاقان سفرهای یک روزه در روزهای گرم تابستان هستید و می‌خواهید آخر هفته خود را به دور از خیابان‌های شلوغ و هوای گرفته تهران سپری کنید، در ادامه با اکالا بلاگ همراه باشید تا شما را با مناطق خنک اطراف تهران آشنا کنیم. 

مناطق خنک اطراف تهران؛ ۱۰ مقصد تابستانی خوش آب و هوا

بدون شک شناخت و آشنایی با مناطق خنک و خوش آب و هوای اطراف تهران موجب خواهد شد که سفر به یادماندنی و دلپذیری را تجربه کنید. از این رو در ادامه به معرفی مقاصد تابستانی بکر و جذاب خواهیم پرداخت تا بهترین انتخاب را برای سفر یک روزه خود داشته باشید.

۱- روستای آبنیک

از زیباترین روستاهای اطراف تهران می‌توان به آبنیک اشاره کرد که در شمیرانات (۱۰ کیلومتری شمال شرقی فشم) واقع شده است. این روستا با آب و هوای بکر و مناظر سرسبز خود توانسته توجه گردشگران بیشماری را آخر هفته‌ها به سوی خود جلب کند. 

بیشتر بخوانید: بهترین غذاهای بین راهی برای سفر 

روستای آبنیک در ارتفاع ۲۴۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و همین امر سبب شده تا در فصل تابستان از آب و هوای فوق‌العاده خنک برخوردار باشد. از جاذبه‌های بی‌نظیر این روستا نیز می‌توان به رودخانه کلارود، آبشار یخی و دره آب نیک اشاره کرد.

روستای آبنیک از مناطق خوش آب و هوای اطراف تهران

۲- آبشار چال مگس

از دیگر جاهای دیدنی خنک اطراف تهران می‌توان به آبشار چال مگس اشاره کرد که در منطقه دارآباد جای گرفته و فاصله بسیار نزدیکی با رشته کوه توچال دارد. با سفر به این روستا می‌توان از تفریحاتی همچون پیاده روی در طبیعت، آب بازی، بازی‌های دوستانه، بازدید از جاذبه‌های طبیعی و… نهایت لذت را برد.

بیشتر بخوانید: یخ خشک سفری چیست؟ + نحوه تهیه آن

۳- مرداب دیوک

زیبایی منحصر به فرد مرداب دیوک در فصل تابستان و جذابیت بی‌نظیر آن سبب شده که توجه هر گردشگری به سمت آن جلب شود. برای دسترسی به این جاذبه طبیعی باید مسیر جاده چالوس به سمت کلاردشت را در پیش بگیرید و سپس مسیر جنگلی را به سمت مرداب طی کنید.

این مرداب در بین جنگل‌ها و انبوه درختان جای گرفته است که شما می‌توانید از پیاده روی در منطقه‌ای بسیار بکر، عکاسی در دل طبیعت و… نهایت لذت را ببرید.

۴- رودخانه پلنگ‌ دره

از دیگر جاهای خوش آب و هوای اطراف تهران که برای سفرهای یک روزه در فصل تابستان مناسب است، می‌توان به رودخانه پلنگ دره اشاره کرد. این رودخانه در مسیر جاده فیروزکوه به سمت شیرگاه در بین جنگلی سرسبز واقع شده و از آرامشی ابدی برخوردار است.

شما نیز اگر قصد دارید که خستگی‌های در طول هفته را از تن خود بیرون کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما بازدید از پلنگ دره را در برنامه خود قرار دهید تا در منطقه‌ای کمیاب به تفریح بپردازید.

بیشتر بخوانید: تابستون کجا بریم؟ شهرهای خنک ایران برای سفر

رودخانه پلنگ دره از جاذبه‌های طبیعی اطراف تهران

بیشتر بخوانید: تاریخ دقیق چله تابستان و جشن‌هایی که به همراه دارد

۵- قله توچال

از جذاب‌ترین و زیباترین قله‌های البرز می‌توان به قله توچال اشاره کرد که برای بازدید از آن باید راهی دامنه جنوبی شوید. این قله خاص، ارتفاع زیادی دارد و به همین دلیل دمای آن در تمام طول سال سرد است. از این رو گرشگرانی که قصد سفر به آن‌جا را دارند، بهتر است از بردن لباس گرم به همراه خود غافل نشوند.

۶- روستای زرین‌ دشت

روستای زرین دشت، واقع در ۴۰ کیلومتری فیروزکوه، از زیباترین مقاصد برای سفرهای یک روزه اطراف تهران است. بدون شک گردشگران با سفر به این ییلاق جذاب می‌توانند سفری رویایی و به یادماندنی را تجربه کنند.

در این روستا می‌توانید از چشمه‌های آب معدنی، باغ‌های میوه، دشت‌های سرسبز، کوه‌های مرتفع و… بازدید به عمل آورید و لحظاتی خاطره‌انگیز برای خود رقم بزنید. قطعا سپری کردن یک روز در این روستا تجربه‌ای متفاوت برایتان به ارمغان خواهد آورد. 

بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران

۷- دره اوین درکه

دره اوین درکه، واقع در روستای دیدنی و باصفای درکه، از مناطق خوش آب و هوای اطراف تهران است که گزینه مناسبی برای سفرهای یک روزه در تابستان به حساب می‌آید.

جالب است بدانید که رودخانه‌ای پر آب در این دره در جریان است که اهالی منطقه در مسیر این رودخانه یک فضای پلکانی و استخری جذاب به وجود آوردند. گردشگران می‌توانند در این فضا که اهالی آن را با نام هفت حوض می‌شناسند، آب‌تنی کرده و سفر هیجان‌انگیزی را تجربه کنند. 

دره اوین درکه از مناطق خنک اطراف تهران

۸- منطقه طالقان

از دیگر مناطق خنک و خوش آب و هوای اطراف تهران می‌توان به منطقه طالقان اشاره کرد که در ۱۲۰ کیلومتری شمال غرب تهران واقع شده است. با سفر به این منطقه می‌توان از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی زیادی نظیر سدهای زیبا، دشت‌های سرسبز، رودخانه‌های خروشان، چشمه‌های آب گرم، آبشارهای متعدد، باغ‌های سرسبز و… دیدن کرد و از هوای پاکیزه نیز بهره‌مند شد.

بیشتر بخوانید: ترفندهای خنک نگه داشتن مواد غذایی در سفر

۹- روستای چلاو

روستای چلاو یکی دیگر از مقاصد گردشگری بی‌نظیر برای سفر یک روزه به اطراف تهران است که در ۳۰ کیلومتری جنوب آمل قرار دارد و در شرق جاده هراز به راحتی می‌توان آن را پیدا کرد. این روستا در طول سال شاهد بارندگی‌های مکرر است و همین امر سبب شده تا از طبیعتی چشم‌نواز و سرسبز برخوردار باشد. 

جالب است بدانید که مردم منطقه به روستای چلاو، شلاو نیز می‌گویند. با سفر به روستای شلاو می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مختلفی بازدید به عمل آورید و با تماشای آن‌ها لحظاتی فراموش نشدنی برای خود رقم بزنید.

۱۰- ییلاقات فیلبند

اگر به کوهپیمایی علاقه‌مند هستید، سفر به ییلاقات فیلبند می‌تواند برای شما بسیار جذاب و به یاد ماندنی باشد. به منظور دسترسی به این جاذبه طبیعی باید ابتدا راهی جاده رودهن به سمت الیمستان شوید تا پس از طی کردن مسافتی مشخص به مقصد برسید.

این ییلاق از آب و هوای بسیار خنک و لذت‌بخشی برخوردار است و در اغلب روزهای هفته، توجه افراد زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. با سفر به این منطقه می‌توانید بالای کوه بایستید، ابرها را رو به روی خود مشاهده کنید و تصویری بی‌نظیر در ذهن خود به ثبت برسانید. 

مناطقی که در این مطلب از مجله دانستنی اکالا به شما معرفی کردیم، بهترین جاهای گردشگری اطراف تهران برای سفرهای یک روزه به حساب می‌آیند. پس مقصد خود را انتخاب کنید، بار و بندیل را ببندید و برای تجدید قوا راهی سفر شوید تا از طبیعت بکر، چشمه‌ها، درختان و… نهایت لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا