برنامه غذایی

امشب شام چی درست کنم؟ (دوشنبه ۲۰ فروردین)

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در بیستمین روز فروردین ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با چند غذای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- کباب تابه‌ای

شاید کمتر کسی پیدا شود که کباب تابه‌ای (همان کباب دیگی یا ماهیتابه‌ای) غذای مورد علاقه‌اش نباشد. کباب تابه‌ای همانطور که از اسمش پیداست، کباب خوشمزه‌ای است که در ماهیتابه و بر روی گاز درست می‌شود.

این غذا با گوشت چرخ کرده گوسفندی یا گاوی تهیه می‌شود که شما می‌توانید آن را همراه با گوجه‌های کبابی، سیب زمینی تنوری، فلفل دلمه‌ای و سایر سبزیجات نوش جان کنید.

طرز تهیه کباب تابه‌ای

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مراحل تهیه کباب تابه‌ای

    مراحل تهیه کباب تابه‌ای به شرح زیر است:

    1. گوشت را شسته و چرخ کنید یا از گوشت چرخ کرده آماده استفاده کنید.
    2. پیاز را ریز رنده کنید و به گوشت اضافه کنید و خوب ورز دهید.
    3. نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه را به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید و مجددا ورز دهید. بعد از ورز دادن که گوشت کمی حالت چسبندگی پیدا کرد کمی دارچین به گوشت اضافه کنید. ( اضافه کردن دارچین اختیاری است ولی طعم خیلی خوبی به کباب می‌دهد).
    4. بعد از اینکه به کباب‌ها شکل و فرم دادید شعله گاز را روشن کنید و ماهیتابه را روی آن قرار دهید. سعی کنید حرارت را خیلی کم کنید و درب ظرف را بگذارید. با این کار کباب شما به آهستگی آب می‌اندازد و کم کم آب آن به خورد کباب‌ها می‌رود.

    برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و همه‌پسند روی لینک طرز تهیه کباب دیگی (کباب تابه‌ای) کلیک کنید.

    ۲- مرغ برشته مجلسی

    مرغ برشته یکی از انواع غذاهای بین‌المللی است که بین ایرانی‌ها نیز طرفداران زیادی دارد. با رعایت چند نکته ساده می‌توانید یک مرغ برشته لذیذ و مجلسی را برای شام امشب‌تان به راحتی در خانه طبخ و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید. 

    مراحل تهیه مرغ برشته

    مراحل تهیه مرغ برشته مجلسی

    مراحل تهیه مرغ برشته مجلسی به شرح زیر است:

    1. مرغی که در این غذا استفاده می‌کنیم باید درسته باشد. ابتدا داخل شکم مرغ را تمیز کرده و آن را می‌شوییم. سپس می‌گذاریم کامل خشک شود. بعد از آن همه قسمت‌های مرغ را با نمک ماساژ می‌دهیم. می‌توانید چند ساعت مرغ را در آب نمک بخوابانید. این کار به خوشمزه و ترد شدن مرغ شما کمک می‌کند.
    2. یک پیاز درشت را خلالی خرد کرده به همراه نصف فلفل دلمه‌ای بزرگ و ادویه‌ها شامل رزماری، پاپریکا و فلفل سیاه و نمک را به آن اضافه کرده و سپس همراه دو عدد برگ بو داخل شکم مرغ قرار می‌دهیم. 
    3. بعد از آن مرغ را درون کیسه فریزر زیپ دار قرار داده و به مدت هشت ساعت در یخچال می‌گذاریم تا خوب مزه دار شود.
    4. پس از گذشت این زمان مرغ را از یخچال بیرون آورده محتویات شکمش را خالی می‌کنیم و با کمک یک برس روی آن را زعفران می‌مالیم و دوباره به مدت نیم ساعت در یخچال می‌گذاریم.

    برای ادامه رسپی این غذای مخصوص و مجلسی روی لینک طرز تهیه مرغ برشته کلیک کنید.

    ۳- رولت سیب زمینی

    رولت سیب‌ زمینی غذایی مجلسی و خوشمزه است که در مهمانی‌ها به عنوان پیش‌ غذا و یا یک غذای سبک در وعده شام سرو می‌شود. این غذا از مواد اولیه در دسترسی همچون گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه‌ای رنگی، پیاز، پنیر پیتزا، سیب زمینی، تخم مرغ و… تهیه می‌شود و طعم بسیار دلچسبی دارد. 

    مراحل پخت رولت سیب‌ زمینی

    مراحل تهیه رولت سیب زمینی

    مراحل تهیه رولت سیب زمینی به شرح زیر است:

    1. ابتدا دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا به طور کامل گرم شود.
    2. در ادامه سیب‌ زمینی‌ها را پوست گرفته و با رنده درشت رنده کنید، سپس با فشار دادن آب اضافی آن را بگیرید.
    3. سیب‌ زمینی رنده شده را داخل کاسه‌ای ریخته و سایر مواد از جمله (پنیر پیتزا، نمک، فلفل و تخم‌مرغ‌ها) را به آن اضافه کنید. جعفری خرد شده را نیز به مواد افزوده و کاملا مخلوط کنید تا یکدست شوند.
    4. سینی فلزی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و آن را کمی چرب کنید. سپس مواد رولت را روی آن ریخته و با پشت قاشق سطح آن را صاف کنید. به مدت نیم ساعت درون فر قرار دهید تا مایه رولت بپزد. در حین پخت به آن سر بزنید تا زیاد خشک و برشته نشود.
    5. پس از پخت مایه رولت، آن را از فر خارج کنید و گوشت چرخ‌ کرده را روی آن ریخته و پخش کنید. 

    برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه رولت سیب زمینی کلیک کنید.

    ۴- خوراک کدو سبز با گوشت قلقلی

    خوراک کدو سبز با گوشت قلقلی، یک غذای ساده و خوشمزه است که شما می‌توانید به راحتی و در مدت زمان کوتاهی آن را در منزل تهیه و نوش جان کنید.

    این خوراک به دلیل داشتن کدو سبز، منبع غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. به علاوه گوشت قلقلی نیز به عنوان منبع پروتئین به این خوراک ارزش غذایی بالایی می‌بخشد.

    مراحل تهیه خوراک کدو سبز با گوشت قلقلی

    مراحل تهیه خوراک کدو سبز با گوشت قلقلی

    مراحل تهیه خوراک کدو سبز با گوشت قلقلی به شرح زیر است:

    1. در ابتدا، گوشت چرخ‌ کرده را با پیاز رنده‌ شده، نمک، زردچوبه و فلفل در یک کاسه مخلوط کرده و به ‌خوبی ورز دهید تا کاملا یکدست شوند. سپس از مخلوط گوشت، گلوله‌های کوچک (به اندازه دلخواه) درست کنید.
    2. در این مرحله یک تابه مناسب را انتخاب کرده و یک قاشق غذاخوری روغن داخل آن بریزید. سپس، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن به تدریج گرم شود.
    3. زمانی که روغن گرم شد، گوشت‌های قلقلی را در روغن داغ سرخ کنید تا تمام قسمت‌های آن‌ها به ‌طور یکسان پخته و طلایی شوند.
    4. سپس یک قاشق غذاخوری رب گوجه‌ فرنگی را در نصف لیوان آب جوش حل کنید. هم زدن مداوم به حل شدن کامل رب و جلوگیری از گلوله شدن آن کمک می‌کند. اکنون سس حاصل را به تابه حاوی گوشت‌ها اضافه کنید. 

    برای ادامه رسپی این غذای مغذی و لذیذ روی لینک طرز تهیه خوراک کدو سبز با گوشت قلقلی کلیک کنید.

    ۵- املت تالشی با گوجه سبز

    املت یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و پرطرفداری است که به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. املت تالشی با گوجه سبز نیز یک املت بسیار جذاب و متفاوت است که شاید اسم آن را تا به حال نشنیده باشید.

    همان‌طور که از نام این غذا مشخص است اصالت آن به شهرهای شمالی بر می‌گردد. این املت با مواد اولیه بسیار ساده و در دسترسی تهیه می‌شود. پس اگر علاقه‌مند به امتحان کردن و چشیدن طعم‌های جدید و جذاب هستید به شما توصیه می‌کنیم که از خوردن این املت غافل نشوید.

    مراحل تهیه املت تالشی با گوجه سبز

    مراحل تهیه املت تالشی با گوجه سبز

    مراحل تهیه املت تالشی با گوجه سبز به شرح زیر است:

    1. ابتدا شاخه‌های گوجه سبز یا آلوچه‌ها را جدا کنید. آن‌ها را با مقداری آب بشویید و درون قابلمه مناسبی بریزید. ۲-۳ قاشق غذاخوری آب به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید. 
    2. قابلمه را روی حرارت کم به مدت ۸-۱۲ دقیقه قرار دهید تا گوجه سبزها بپزند و نرم شوند. پس از پخت، گوجه سبزها را از قابلمه خارج کنید و هسته‌های آن‌ها را جدا سازید. حال با پشت قاشق گوجه‌سبزها را پوره و له کنید.
    3. اکنون پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی ریز خرد کنید. درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و پیازها را به تابه اضافه کنید. چند دقیقه‌ای تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.
    4. پس از طلایی شدن پیازها مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

    برای ادامه رسپی این غذای جذاب و خوشمزه روی لینک طرز تهیه املت تالشی با گوجه سبز کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.