آشپزیغذاهای سنتی

طرز تهیه کوکوی بادمجان خوشمزه؛ به روشی ساده‌ همراه با عکس

کوکوی بادمجان یکی از بهترین انواع کوکو است، که کافی است یک‌ بار طعم آن را امتحان کنید. اگر به خوردن خوراک‌ها و غذاهایی که در آن‌ها بادمجان به کار می‌رود علاقه دارید کوکوی بادمجان یک انتخاب بسیار عالی برای ذائقه شما خواهد بود. برخی این غذای خوشمزه را به شیراز نسبت می‌دهند و برخی آن را اهل شمال کشور (به‌طور خاص گیلان) می‌دانند.

در هر صورت این غذای کم هزینه و دلچسب کماکان در میان مردم کشور چندان شناخته شده نیست و ممکن است شما نیز برای اولین بار نام آن‌ را (در میان غذاهای مشتق ‌شده از بادمجان) دیده باشید.

یک غذای کامل و خوشمزه که اگرچه در بعضی دستورات آن را پیش‌غذا معرفی می‌کنند اما می‌تواند جایگزین یک وعده کامل غذایی خصوصا شام شود. کوکوی بادمجان یک غذای مقوی و پر انرژی و البته کم ‌هزینه و اقتصادی برای مصرف خانواده‌ها است. علاوه بر این موارد کوکو بادمجان نیز غذایی ساده و سریع  است.

با ما باشید تا امروز طرز تهیه این کوکوی‌ مجلسی و بسیار خوشمزه را در اکالا بلاگ به شما آموزش دهیم.

مواد مورد نیاز جهت تهیه کوکوی بادمجان:
بادمجان متوسط ۳ تا ۴ عدد
سیر ۴ حبه
نمک، زردچوبه و فلفل قرمز به مقدار دل‌خواه
آرد سوخاری یک قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ ۳ عدد
روغن به مقدار دل‌خواه

دستور پخت کوکوی بادمجان

در اینجا با دستور پخت این غذای نونی بدون گوشت، همراه ما باشید.

در مرحله اول به سراغ کباب کردن بادمجان‌ها می‌رویم. بادمجان‌ها را با آب سرد به ‌صورت کامل بشویید. برای کباب کردن بادمجان هیچ‌گاه پوست آن‌ها را نکنید. پوست بادمجان همچون یک عایل (فویل) موجب مغز پخت شدن درون آن می‌شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    روی بادمجان‌های شسته ‌شده چند شکاف کوچک ایجاد کنید. این شکاف‌ها موجب می‌شود هنگام حرارت دیدن بادمجان، آب اضافی و تلخی بادمجان گرفته شود.

    حال بادمجان‌ها را روی شعله متوسط قرار داده و شروع به کباب کردن آن کنید.

    کباب کردن بادمجان در کوکو بادمجان
    بعد از کباب شدن بادمجان به آرامی پست آن‌ها را با چاقو جدا کنید. می‌توانید برای نتیجه بهتر کار از پوست‌ گیر مخصوص استفاده کنید. بادمجان‌ها را در میکسر یا غذاساز می‌ریزیم. ۳ حبه سیر پوست‌ کنده را به آن اضافه می‌کنیم.

    اضافه کردن سیر به بادمجان در کوکو بادمجان
    ادویه‌های دل‌خواه را نیز اضافه می‌کنیم. یک قاشق غذاخوری آرد سوخاری و تخم‌مرغ‌ها را هم به این ترکیب جادویی و طعم و عطر جدید اضافه می‌کنیم و تمام مواد را با میکسر به‌ هم می‌زنیم به‌طوری که همه با هم یکدست شوند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه میرزا قاسمی

    اضافه کردن ادویه به مواد کوکو بادمجاناضافه کردن تخم مرغ به مواد کوکو بادمجان
    لازم به ذکر است اگر طعم بادمجان کبابی را دوست ندارید می‌توانید بادمجان‌ها را درون کمی روغن سرخ کنید و همین مراحل را انجام دهید. در هر ۲ صورت طعم کوکوی ما دلچسب خواهد بود. درون تابه مناسبی روغن را گرم کرده و بعد مواد کوکو درون روغن سرخ کنید. کوکوها را بعد از سرخ شدن روی دستمال جاذب روغن قرار دادم تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکو سیب زمینی یک تخم مرغی

    کوکو بادمجان خوشمزه
    امیدواریم که از دستور غذا با بادمجان استفاده کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. برای مشاهده غذاهای سنتی دیگر به بلاگ ما سری بزنید.

    منبع: food52

    ۳.۸/۵ (۱۶ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۵ دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.