آشپزیخواص مواد غذایی

۸ ماده خوراکی مناسب گلو درد

سرماخوردگی یکی از بیماری‌های بسیار شایع در فصل پاییز و زمستان و حتی فصل‌های بهار و تابستان است. خوردن غذاهای مناسب در زمان بیماری علاوه بر انرژی‌ دادن به بدن موجب می‌شوند که شما سریع‌تر خوب شوید. گلودرد یکی از آزاردهنده‌ترین عوارض سرماخوردگی است که ممکن است تا مدت‌زمان طولانی همراه شما بماند. خوردن برخی از مواد خوراکی به بهبود التهاب و هیدراته شدن بدن کمک می‌کند از طرفی خوردن برخی از مواد خوراکی موجب بدتر شدن گلودرد و بیماری شما می‌شوند.

ما امروز در این بخش از مجله اینترنتی اکالابلاگ ۸ مورد از خوراکی‌هایی که در زمان گلودرد برای بدن شما مفید هستند و به شما کمک می‌کنند را جمع‌آوری کرده‌ایم و در غالب این مقاله به اشتراک گذاشته‌ایم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

۸ غذا مناسب که در زمان گلودرد به شما کمک می‌کنند!

به طور کلی مصرف مرکبات حاوی ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید هستند و موجب تسریع فرآیند بهبودی می‌شوند. ما در ادامه این مقاله ۸ مورد از مواد خوراکی که در بهبود گلودرد و سرماخوردگی به شما کمک می‌کنند را جمع آوری کرده‌ایم.

۱- سوپ مرغ

سوپ مرغ یکی از غذاهای بسیار ساده و خوشمزه‌ای است که اغلب در زمان بیماری از آن استفاده می‌شود و خوردن یک پیاله سوپ مرغ گرم و تازه می‌تواند در روند بهبودی شما تأثیر چشمگیری داشته باشد.

سوپ مرغ برای درمان سرماخوردگی

سوپ مرغ حاوی مواد مغذی و پروتئین است، همچنین وجود سبزیجات تازه‌ای مانند سیر، پیاز و جعفری به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    سوپ گرم می‌تواند به رفع گرفتگی سینوسی کمک کند از طرفی هضم سوپ برای سیستم گوارشی شما راحت‌تر است.

    ۲- فرنی

    فرنی یکی دیگر از بهترین غذاهایی است که در زمان گلودرد می‌توانید آن را میل کنید. فرنی که از نشاسته تهیه شده باشد موجب بهبود التهابات گلو و دهان می‌شود.

    طرز تهیه فرنی با آرد برنج برای افطاری همراه با ویدئوی آموزش مرحله ای

    فرنی ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. مواد نشاسته‌ای موجب تقویت سستم ایمنی بدن می‌شوند به بهبود و کنترل سرماخوردگی بسیار کمک می‌کنند. در تهیه فرنی برای گلودرد بهتر است از شکر کمتری استفاده کنید یا کمی عسل طبیعی را با شکر جایگزین کنید.

    بیشتر بخوانید: ۶ روش طرز تهیه فرنی 

    ۳- شلغم پخته

    جالب است بدانید که شلغم پخته دارای خواص ضد التهابی و ضدعفونی‌ کننده است. این خواص به کاهش التهابات و بهبود گلودرد بسیار کمک می‌کنند. شلغم پخته موجب تسکین درد و سوزش گلو می‌شود. از طرفی شلغم پخته موجب تسکین سرفه و خلط است.

    بهترین روش پخت شلغم؛ برای سرماخوردگی و سلامتی

    بیشتر بخوانید: بهترین روش پخت شلغم

    ۴- چای داغ

    چای، این نوشیدنی بسیار محبوب ایرانی پسند یکی از نوشیدنی‌های مفیدی است که در زمان سرماخوردگی می‌توانید از آن کمک بگیرید.
    چای داغ می‌تواند به پاک‌سازی مخاط سینوس‌ها کمک کند. پس حتماً اگر از گلودرد رنج می‌برید با نوشیدن یک فنجان چای داغ حالتان را بهتر کنید.

    ۵- عسل

    عسل، با خاصیت دارویی و درمانی که دارد در درمان و بهبود گلودرد یکی دیگر از مواد خوراکی بسیار مؤثر است. عسل دارای خواص ضد باکتری قوی است و می‌تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

    عسل برای سرماخوردگی

    از سرفه‌کردن جلوگیری می‌کند و موجب تسکین التهابات گلو می‌شود. برای استفاده از عسل کافی است ۱ قاشق چای خوری عسل را در مقداری شیر گرم،چای یا آب داغ مخلوط و نوش‌جان کنید.

    بیشتر بخوانید: آلرژی گلو چیست؟ | علائم، علت، پیشگیری و درمان

    ۶- موز

    موز یکی از میوه‌هایی است که در درمان فوری سرماخوردگی به شما کمک می‌کند. به دلیل داشتن مواد مغذی فراوان و ویتامین C موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و در کاهش التهاب تأثیر چشمگیری دارد.

    موز برای سرماخوردگی

    بیشتر بخوانید: ۱۴ خاصیت شگفت‌انگیز موز

    ۷- بادام با پوست

    بادام موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و تأثیرات بسیار مثبتی برای سرماخوردگی و گلودرد دارد. حریره‌ بادام یکی از خوراکی‌های بسیار خوشمزه‌ای است که برای درمان گلودرد و سرماخوردگی می‌توانید از آن استفاده کنید.

    ۸- کیوی

    کیوی این میوه بسیار خوشمزه و زیبا در درمان سرماخوردگی و گلودرد به شما کمک بزرگی می‌کند. کیوی می‌تواند علائم سرماخوردگی را تسکین بخشد و دوره بیماری را کوتاه‌تر کند.

    کیوی برای سرماخوردگی

    آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موجود در کیوی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

    بیشتر بخوانید: درمان خوراکی برای رفع خلط گلو

    در برخی از مقاله‌ها به تأثیرات مثبت مواد خوراکی مانند زنجبیل، میخک، ماست و سیر نیز در بهبود گلودرد و سرماخوردگی اشاراتی شده است. امیدواریم که شما نیز با کمک ۸ ماده خوراکی بالا بتوانید سرفه و گلودردتان را بهبود بخشید. برایتان سلامتی آرزومندیم.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.