آشپزینکات آشپزی

نحوه صحیح فریز کردن ریواس؛ بهترین روش با طعم تازگی و نگهداری بالا

ریواس یکی از سبزیجات بسیار محبوب است که علاوه بر طعم لذیذش خواص بیشماری نیز دارد. این گیاه که تنها در فصل بهار می‌روید سرشار از فیبر، کلسیم، پروتئین، پتاسیم، سدیم و انواع ویتامین‌های آ، ب و سی است. فصل محدود رویش ریواس باعث می‌شود که تنها در فصل بهار بتوانیم از خواص بیشمار آن بهره مند شویم با این حال روش هایی برای نگهداری طولانی مدت این گیاه وجود دارد. درست کردن مربا، ترشی و یا خشک کردن از جمله این روش‌هاست. با این حال اگر بخواهیم آن را به شکل تازه‌تری مصرف کنیم بهتر است آن را فریز کنیم. در این قسمت از اکالا بلاگ با نحوه صحیح فریز کردن ریواس همراه شما هستیم.

مرحله اول: جدا کردن برگ‌ها و ساقه‌های پلاسیده

قبل از هرچیز باید ریواس‌ها را تمیز کنیم و برگ‌های خشک، خراب یا پلاسیده شده و همینطور ساقه‌هایی که دیگر قابل استفاده نیستند را دور بریزیم.

مرحله دوم: کوتاه کردن برگ ها

سرعت فساد برگ‌ها بسیار بالاست بنابراین بهتر است برگ‌های ریواس را نیز کوتاه کنیم.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت ریواس خانگی

مرحله سوم: شستن و خشک کردن

بعد از آنکه کار جداساز قسمت‌های غیر قابل استفاده را انجام دادیم باید به خوبی ساقه‌ها را بشوییم و بعد از آن کاملا خشک کنیم.

مرحله سوم: پوست گرفتن و خرد کردن

بعد از اینکه ریواس‌ها خشک شد پوست روی آن را گرفته و به اندازه دلخواه خرد می‌کنیم تا حجم کمتری درون فریزر را اشغال کند.

نحوه فریز کردن ریواس

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله چهارم: فریز کردن به روش خام

    اگر تمایل دارید ریواس را به صورت خام فریز کنید ریواس های خرد شده را درون موشما فریزر یا ظرف مخصوص نگهداری مواد غذایی در فریزر بریزید.

    نکته: دقت کنید به هیچ وجه ریواس‌ها را روی هم فشار ندهید و کل موشما یا ظرف را پر نکنید. این کار باعث له شدن ریواس ها و خارج شدن آب میان بافتی آن شده و از کیفیت آن کم می‌کند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای ریواس خانگی

    مرحله پنجم: فریز کردن به روش بلانچ

    اگر هم دوست دارید می‌توانید به روش بلانچ ریواس‌ها را فریز کنید. در این روش بعد از شستن و خشک کردن و گرفتن پوست ریواس آن‌ها را خرد می‌کنیم سپس به مدت ۵ دقیقه درون آب جوش ریخته و آبکش می‌کنیم . بلافاصله ریواس‌ها را درون ظرف پر از یخ می‌ریزیم و بعد از دو الی سه دقیقه بعد آبکش می‌کنیم. سپس اجازه می دهیم تا خشک شود و بعد درون ظرف شیشه ای ریخته و داخل فریزر قرار می دهیم.

    در این قسمت از اکالا بلاگ با نحوه صحیح فریز کردن ریواس آشنا شدیم. اگر شما هم تجربه دیگری از نحوه فریز کردن ریواس دارید با ما در میان بگذارید.

    ۳.۳/۵ (۴ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.