سبک زندگیسلامت و زیبایی

۱۲ ترفند برای پنهان کردن چین و چروک پوست

برای پنهان کردن چین و چروک‌های پوستی روش‌های مختلفی وجود دارد. در این مقاله از بخش سبک زندگی اکالا بلاگ می‌توانید با بهترین ترفندهای پنهان کردن چین و چروک پوست آشنا شوید.

۱۲ روش برای پنهان کردن چین و چروک پوست

از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست موجب ایجاد چین و چروک‌های پوستی می‌شود. استفاده از کرم‌های مرطوب کننده، کرم‌های ضد چروک و همچنین به کار بردن تکنیک‌های آرایشی به شما کمک می‌کند تا صورتی جوان‌تر و شاداب‌تر داشته باشید. در ادامه این بخش می‌توانید با بهترین راه برای پوشاندن و پنهان کردن چین و چروک‌های عمیق آشنا شوید.

ترفند برای پنهان کردن چین و چروک پوست

۱- از کرم‌های ضد پیری استفاده کنید

در اکثر کرم‌های ضد چروک از مواد موثری استفاده می‌شود که چین و چروک‌های پوستی را کاهش می‌دهد و جلوه جوان‌تری به پوست می‌بخشد. برای پنهان کردن چین و چروک‌های پوستی می‌توانید به صورت مرتب از این کرم‌ها استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که برای پنهان کردن چین و چروک، به مقدار زیاد از کرم‌های ضد چروک استفاده نکنید و تقریبا یک ماه صبر کنید تا اثرات کرم قابل مشاهده شود.

۲- از مرطوب کننده استفاده کنید

استفاده از کرم مرطوب کننده از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. یکی از مهم‌ترین دلایل چروک شدن پوست، خشکی پوست است. استفاده از کرم مرطوب کننده چین و چروک‌های پوستی را کاهش می‌دهد و ظاهری شاداب‌تر به پوست شما می‌بخشد. برای پنهان کردن چین و چروک پوست صورت و بدن می‌توانید هر روز از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. برای بهبود چین و چروک بهتر است از کرم‌های نرم کننده حاوی هیالورونیک اسید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۶ روش پاکسازی و جوانسازی پوست در منزل

۳- از رتینوئید استفاده کنید

مصرف سرم ها و کرم‌های حاوی رتینوئید، به افزایش کلاژن سازی پوست کمک می‌کند و برای پنهان کردن چین و چروک مفید است. معمولا اثربخشی این کرم‌ها از ۶ هفته تا ۳ ماه طول می‌کشد. به خاطر داشته باشید که استفاده از رتینوئید، پوست شما را نسبت به نور خورشید حساس‌تر می‌کند و از همین رو باید در طول درمان با رتینوئید، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

۴- از پرایمر کمک بگیرید

اگر به دنبال راهی برای پنهان کردن چین و چروک‌های پوستی هستید، بهتر است قبل از آرایش کردن از مقداری پرایمر روی پوست خود استفاده کنید. پرایمر پوست شما را صاف می‌کند و موجب پر شدن منافذ پوستی و صاف به نظر رسیدن پوست می‌شود. بهتر است برای پوشاندن چروک‌ها از پرایمرهای سیلیکونی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که استفاده از پرایمر برای همیشه مناسب نیست و باید آن را زیر کرم پودرهای آرایشی استفاده کنید تا سطح پوست شما صاف و یکدست شود.

۵- از کرم پودرهای سبک استفاده کنید

برای پنهان کردن چروک‌های پوستی بهتر است از کرم پودرهای سبک به جای کرم‌های سنگین استفاده کنید. کرم پودرهای سبک جلوه طبیعی‌تر و زیباتری به پوست می‌بخشد و از غیر طبیعی به نظر رسیدن پوست جلوگیری می‌کنند. فراموش نکنید که استفاده از پوشش سنگین روی چروک‌ها، جلوه آن‌ها را بیشتر می‌کند.

۶- از سی سی کرم کمک بگیرید

راهکار بعدی برای پنهان کردن چین و چروک و طبیعی به نظر رسیدن جلوه پوست، استفاده از سی سی کرم است. سی سی کرم در واقع یک نوع کرم پودر با پوشش دهید ملایم است که حاوی مرطوب کننده، آبرسان و ضد آفتاب است و از همین رو نه تنها چروک‌ها را محو می‌کند، بلکه جلوه‌ای طبیعی و شاداب به پوست شما می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: ۱۴ روش کلاژن سازی پوست با مواد طبیعی

۷- مراقب استفاده از پنکیک باشید

پنکیک بافت خشکی دارد و از همین رو استفاده از آن به مقدار زیاد، موجب افزایش خشکی پوست و نمایان شدن چروک‌ها می‌شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است از پنکیک تنها برای محو کردن چربی پوست و به مقدار بسیار کم استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود که برای رنگ بخشیدن به گونه‌ها نیز به جای رژگونه پودری از رژ گونه‌های کرمی یا استیکی استفاده کنید.

۸- از سایه و رژ گونه براق استفاده نکنید

برای پنهان کردن چین و چروک پوست، بهتر است سایه‌های براق و رژ گونه‌های اکلیلی را فراموش کنید و تنها از مواد آرایشی مات استفاده کنید. سایه و رژ گونه براق و اکلیلی چروک‌های صورت را بیشتر نشان می‌دهد و موجب جلب توجه نقایص صورت می‌شود. معمولا رنگ‌های مات و خنثی گزینه‌های بهتری برای افرادی که صورت آن‌ها چروک دارد، محسوب می‌شوند.

۹- از کرم دور چشم استفاده کنید

راهکار بعدی که باید برای پنهان کردن چروک‌های زیر چشم استفاده کنید، استفاده از کرم دور چشم است. این کرم‌ها خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهند و برای پنهان کردن چروک‌های زیر چشم بسیار مفید هستند. قبل از آرایش کردن و یا استفاده از کانسیلر، سعی کنید مقداری کرم دور چشم بزنید تا پوست زیر چشم‌هایتان کاملا نرم شود.

ترفند برای پنهان کردن چین و چروک پوست

۱۰- از کانسیلر استفاده کنید

حتی اگر به استفاده از کرم پودر عادت ندارید، بهتر است برای پوشاندن لک‌ها و چروک‌های ریز پوست زیر چشم از کانسیلر استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که برای استفاده از کانسیلر باید مقداری از آن را زیر چشم و روی لکه‌ها و چروک‌های صورت بزنید و بعد با نوک انگشت آن را پخش کنید. به خاطر داشته باشید که برای پخش کردن کانسیلر حتما با نوک انگشت خود به پوست ضربه بزنید.

۱۱- از کرم پودر برای صورت و گردن استفاده کنید

با افزایش سن چین و چروک‌های پوستی روی صورت و گردن زیاد می‌شوند و برای پوشاندن این چروک‌ها می‌توانید از کرم پودر استفاده کنید. بهتر است یک کرم پودر که میزان خشکی کمتری دارد را انتخاب کنید و قبل از آن حتما از نرم کننده استفاده کنید. سپس کرم پودر را به صورت ضربه‌ای روی پوست صورت پخش کنید. برای یکنواخت شدن پوست حتما مقداری کرم پودر هم به گردن بمالید تا پوست گردن شما نیز جوان شاداب‌تر به نظر برسد.

۱۲- از رنگ مناسب برای رژگونه استفاده کنید

برای این که صورت شما جوان‌تر به نظر برسد، بهتر است برای رنگ رژگونه از رنگ‌های گرم مثل مرجانی و هلویی استفاده کنید. رژ گونه را روی سیب گونه و استخوان گونه بزنید تا صورت شما پرتر، جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد.

در این مقاله به بهترین ترفندهای پنهان کردن چین و چروک پوست اشاره شده است. به خاطر داشته باشید که برای از بین بردن چین و چروک در خانه باید از کرم‌های ضد چروک و مواد آرایشی مناسب استفاده کنید. مراقبت از پوست و مصرف زیاد آب نیز از خشکی و چروکیده به نظر رسیدن پوست شما جلوگیری می‌کند. شما از چه ترفندهای برای پنهان کردن چین و چروک‌های پوستی استفاده می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

سن واقعی بدنتان چقدر است؟

در کمتر از 1 دقیقه ببینید از سن واقعی‌تان جوان‌ترید یا پیرتر؟

شروع تست