نکات خانه داری

نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون!

خانه تکانی فرصتی عالی برای تمیز کردن تمام وسایل خانه از جمله تلویزیون است. تمیز کردن تلویزیون شاید چالش برانگیز باشد، زیرا صفحه نمایش آن ظریف و حساس است و باید با دقت تمیز شود. در این قسمت از اکالا بلاگ، به شما مراحل تمیز کردن تلویزیون را به طور کامل توضیح خواهیم داد تا بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید.

تمیز کردن تلویزیون

در ادامه، به شما خواهیم گفت که چگونه تلویزیون خود را به طور صحیح و اصولی تمیز کنید تا بدون آسیب رساندن به آن، از شر گرد و غبار و لکه و کثیفی خلاص شوید.

بیشتر بخوانید: ۳ روش طلایی برای تمیز کردن کنترل تلویزیون

مرحله اول: خاموش کردن تلویزیون

برای تمیز کردن تلویزیون خود، ابتدا باید آن را خاموش کنید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا خنک شود. این کار به دو دلیل مهم است:

تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون در حالی که هنوز داغ است، می‌تواند به آن آسیب‌های جدی وارد کند.

صفحه نمایش سیاه رنگ تلویزیون به شما کمک می‌کند تا گرد و غبار و لکه‌ها را به وضوح ببینید. در حالی که اگر تلویزیون روشن باشد، ممکن است لکه‌ها و ذرات ریز به دلیل روشنایی صفحه نمایش قابل مشاهده نباشند.

پس از خاموش کردن تلویزیون و خنک شدن آن می‌توانید مراحل تمیز کردن تلویزیون را آغاز کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون

    مرحله دوم: تمیز کردن گرد و غبار تلویزیون

    پس از خاموش کردن تلویزیون، اولین قدم برای تمیز کردن آن زدودن گرد و غبار است. برای این کار می‌توانید از یک دستمال میکروفایبر یا هر دستمال لطیف و بدون پرز و برجستگی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از فرچه‌های نرم مخصوص پاک کردن صفحه نمایشگر نیز استفاده کنید.
    توجه: قبل از شروع به تمیز کردن، حتما دفترچه راهنمای تلویزیون خود را مطالعه کنید. ممکن است در این دفترچه، دستورالعمل‌های خاصی برای تمیز کردن صفحه نمایش ارائه شده باشد.

    مرحله سوم: تمیز کردن لکه‌های تلویزیون

    علاوه بر گرد و غبار، لکه‌های مختلفی نیز می‌توانند روی صفحه نمایش تلویزیون ایجاد شوند. برای تمیز کردن این لکه‌ها باید از پاک کننده‌های مخصوص ال سی دی استفاده کنید. برای این کار، ابتدا مقدار کمی از محلول تمیزکننده را روی دستمال میکروفایبر یا دستمال نرمی که بدون پرز و خط و خش است اسپری کنید. سپس، دستمال را به آرامی و به صورت دایره‌ای روی صفحه نمایش بکشید تا لکه‌ها را پاک کنید.

    توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید به صفحه نمایش فشار زیادی وارد کنید، زیرا ممکن است به آن آسیب برسد. اگر لکه‌ها با یک بار دستمال کشیدن پاک نشدند، می‌توانید چند بار دیگر این کار را تکرار کنید.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای تمیز کردن میله‌های اجاق گاز

    مرحله چهارم: خشک کردن تلویزیون

    پس از تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون، نوبت به خشک کردن آن می‌رسد. این مرحله به همان اندازه که تمیز کردن صفحه مهم است، حائز اهمیت است. چرا که رطوبت باقی‌مانده در حاشیه صفحه می‌تواند به مرور زمان به قطعات داخلی تلویزیون نفوذ کرده و به آن‌ها آسیب برساند.

    برای خشک کردن صفحه تلویزیون، ابتدا گوشه‌های آن را با دستمالی نرم و لطیف به آرامی پاک کنید تا هیچ رطوبتی باقی نماند. برای اطمینان از خشک شدن کامل بهتر است روشن کردن تلویزیون را به یک یا دو ساعت بعد از تمیز کردن موکول کنید تا از بروز هرگونه مشکل ناشی از رطوبت جلوگیری می‌کند.

    نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون

    نکاتی کلیدی برای تمیز کردن تلویزیون

    برای تمیز کردن تلویزیون خود، به هیچ عنوان از پاک کننده‌های شیمیایی استفاده نکنید. این پاک کننده‌ها به دلیل داشتن درصد بالای مواد شیمیایی مضر می‌توانند به نمایشگر تلویزیون شما آسیب برسانند. به همین دلیل، استفاده از شیشه شورها نیز برای تمیز کردن تلویزیون ممنوع است.

    الکل به هیچ عنوان برای تمیز کردن صفحه نمایشگر مناسب نیست. این ماده می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های سیاه دائمی روی صفحه شود. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که محلول‌های تمیزکننده شیشه نیز به دلیل داشتن درصدهای مختلفی از الکل برای تمیز کردن صفحه نمایشگر مناسب نیستند.
    به هیچ عنوان محلول پاک‌کننده را به طور مستقیم روی صفحه نمایش اسپری نکنید. زیرا این کار می‌تواند به صفحه نمایش آسیب برساند.

    از پارچه‌های زبر و خشک، حوله و دستمال کاغذی برای تمیز کردن تلویزیون استفاده نکنید. این نوع پارچه‌ها می‌توانند به صفحه نمایش آسیب برسانند.
    اگر محلول تمیزکننده مخصوص تلویزیون در دسترس ندارید، می‌توانید از آب به عنوان یک جایگزین ساده و در دسترس استفاده کنید. برای این کار، کافی است مقداری آب مقطر را روی یک دستمال میکروفایبر نرم اسپری کنید. سپس، با حرکات ملایم و دورانی دستمال را روی صفحه نمایشگر حرکت دهید تا گرد و غبار و آلودگی‌ها را از بین ببرید.

    بیشتر بخوانید: موارد استفاده از مسواک دست دوم در تمیزکاری

    همانطور که در این بخش از مجله دانستنی اکالا مطالعه کردید، تمیز کردن تلویزیون کار چندان دشواری نیست. با دنبال کردن مراحل ساده‌ای که در این مقاله شرح داده شد، می‌توانید به راحتی تلویزیون خود را از هرگونه لکه و کثیفی پاک کنید.

    ۳.۸/۵ (۵۹ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.