آشپزیترشیجات و سس ها

طرز تهیه ترشی سیب با آموزش مرحله به مرحله؛ ساده و خوشمزه

ترشی سیب یکی از انواع ترشی‌هایی است که ممکن است نام آن را کمتر شنیده باشید. این ترشی با مواد اولیه بسیار ساده و در دسترسی تهیه می‌شود، به سرعت جا می‌افتد و آماده مصرف می‌شود. از این ترشی به عنوان یک طعم‌دهنده بسیار جذاب و زیبا در کنار انواع غذا می‌توانید استفاده کنید. برای تهیه این ترشی می‌توانید از انواع سیب زرد، قرمز، ترش و گلاب استفاده کنید.

ترشی سیب نیز همانند بسیار از ترشی‌ها روش‌های تهیه بسیار زیادی دارد اما ما امروز در این بخش از مجله اینترنتی اکالا بلاگ یکی از روش‌های بسیار ساده و آسان برای تهیه ترشی سیب را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه ترشی سیب

مدت زمان آماده‌سازی تهیه این ترشی ۱۵-۳۰ دقیقه است.

مقدار مواد اعلام شده در این آموزش ۱-۲ شیشه ترشی به شما می‌دهد.

درجه سختی تهیه این ترشی در دسته بندی آسان قرار دارد.

مواد لازم جهت تهیه ترشی سیب:
سیب۵۰۰ گرم
سیر۴ حبه
سرکه۱ لیتر
نمک و فلفلبه مقدار لازم
نعنا۱-۲ قاشق غذاخوری
سیاه‌دانهبه مقدار دلخواه

مرحله اول | آماده‌سازی سیب

در اولین مرحله به سراغ آماده‌سازی سیب‌ها روید. سیب‌ها را به خوبی بشویید و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافیشان گرفته شود. حال با کمک دستمال نخی بدون پرزی آن‌ها را به خوبی خشک کنید به گونه‌ای که هیچ رطوبتی نداشته باشد. شاخه و هسته سیب‌ها را به هر شکلی که مناسب سلیقه‌تان است جدا کنید و سیب‌ها را به ابعاد دلخواه برش زنید و کنار گذارید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی زرشک خوشمزه

    مرحله دوم | آماده‌سازی سیر

    در دومین مرحله به سراغ آماده‌سازی سیر روید. سیر را بشویید و پوست بگیرید. حال آن را به ابعاد دل‌خواه برش زنید و به سراغ مرحله بعد روید.

    مراحل تهیه ترشی سیب

    مرحله سوم | ترکیب سرکه و نمک

    در این مرحله درون قابلمه مناسبی سرکه و نمک را بریزید. به قدری ترکیب را بهم زنید تا دانه‌های نمک درون سرکه به خوبی حل شود.

    مرحله چهارم | حرارت دادن مواد ترشی

    در چهارمین مرحله سیب‌های برش زده را به ترکیب درون قابلمه بیفزایید و همه مواد را به خوبی بهم زنید. توجه داشته باشید که باید مقدار سرکه روی سطح سیب‌های برش خورده را بگیرید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و ۳-۵ زمان دهید تا از محتوای درون قابلمه بخار بلند شود.

    توجه داشته باشید که نیاز نیست سیب‌ها درون سرکه بجوشند، جوشیدن سیب درون سرکه موجب له شدن بافت میوه و تغییر شکل آن می‌شود. پس از گذشت زمان اعلام شده قابلمه را از روی حرارت بردارید وکنار گذارید. زمان دهید تا محتوای درون قابلمه به خوبی خنک شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه‌ ترشی پیاز خانگی

    مرحله پنجم | افزودن سیاه دانه، نعنا و فلفل

    در پنجمین مرحله مقداری فلفل،نعنای خشک و سیاه‌دانه متناسب با ذائقه خود به ترکیب ترشی درون قابلمه بیفزایید. کمی سیب‌ها را زیرورو کنید تا با هم ترکیب شوند سپس به سراغ مرحله بعد روید.

    مرحله ششم | انتقال به ظروف نگهدارنده

    در آخرین مرحله شیشه‌های کاملا خشک و تمیزی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که درب شیشه‌ها باید به خوبی بسته و محکم شود تا از کپک زدن و خراب شدن ترشی جلوگیری شود. حال از ترکیب مواد فوق درون شیشه‌های ترشی بریزید و هر بار چند تکه سیر به آن اضافه کنید.

    در پایان مقداری سرکه به ترشی اضافه کنید تا روی سطح سیب‌ها را بپوشاند. درب شیشه را محکم ببندید و ترشی را درون یخچال به مدت ۵-۷ روز نگهداری کنید تا آماده مصرف شود.

    نکته: شما می‌توانید مرحله حرارت دادن ترشی را حذف کنید. با حرارت دادن ترشی روند آماده‌سازی و رسیدن آن را سریع‌تر می‌کنید. طعم و مزه ترشی در دو حالت با هم یکسان است.

    بیشتر بخوانید: روش تهیه ترشی بندری

    5 نکته طلایی که در تهیه ترشی سیب باید بدانید!

    ۵ نکته طلایی که در تهیه ترشی سیب باید بدانید!

    در این بخش به چند نکته طلایی برای تهیه ترشی سیب اشاره شده است. با ما همراه باشید.

    1. بهتر است از سیب‌های که حالت پفکی و نرم دارند در تهیه این ترشی استفاده نکنید. سیب‌های آبدار و سفت بهترین انتخاب برای تهیه ترشی سیب است.
    2. اگر قصد تهیه ترشی سیب پوره شده را دارید، کافی است همانند روش‌های بالا پیش روید. با توجه به بافت نرم سیب و رنده شده‌ی آن دیگر نیاز به حرارت دادن نیست. پس از رنده کردن سیب‌ها و ترکیب آن با سایر مواد ترشی باید آن ا به ظروف نگه‌دارنده ترشی انتقال دهید.
    3. افزودن گلپر، دارچین و زردچوبه متناسب با سلیقه شما در تهیه این ترشی طعم و رنگ خوبی به آن می‌دهد.
    4. پوست گرفتن سیب کاملا سلیقه‌ای است و اگر تمایل داشته باشید می‌توانید پوست سیب‌ها را بگیرید.
    5. اگر سرکه و سیب های شما زیادی ترش بودند می‌توانید با مقداری شکر طعم ترشی را ملس کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی بادمجون شکم پر

    از این‌که تا پایان این مقاله جذاب و آموزنده با مجله آشپزی اکالا همراه بودید بسیار خرسندیم و تا آموزش‌های بعدی شما را به خداوند بزرگ و منان می‌سپاریم.

    ۳.۸/۵ (۵ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا