آشپزیانواع دسرها

آسان ترین طرز تهیه ژله ویترینی (عکس مرحله به مرحله)

ژله یکی از انواع ساده و بسیار خوشمزه دسر هست که معمولا همه ما عاشقش هستیم. میشه از ژله برای مهمانی‌ها و جشن‌ تولد برای پذیرایی استفاده کرد. تهیه ژله خیلی راحته و تنوع مدل زیادی براش هست که دستمون رو باز تر میکنه. همینطور میشه ژله رو به صورت کیک پودینگ ژله‌ای یا معمولی درستش کرد. اینجا میخوام دستور یکی از مدل های زیبای ژله که بهش میگن ژله ویترینی رو براتون بگم. برای آشنایی با طرز تهیه ژله ویترینی، ما رو تا انتهای این مقاله در بخش آشپزی مجله اینتزنتی اکالا همراهی کنین.

طرز تهیه ژله ویترینی

برای تهیه این ژله جذاب و خوشرنگ، به مواد اولیه زیر نیاز دارین:

مواد اولیه لازم برای ژله ویترینی
ژله آلوورایک بسته
ژله موز۲ بسته
بستنی لیوانی وانیلی۲ عدد
انار، پرتقال و کیوی (هر میوه دلخواه)برای ویترین ژله

 

برای ویترین ژله میتونید از انواع میوه‌ها یا فقط از یک نوع استفاده کنید. میتونید به جای میوه از ژله مثل ژله رولی یا ژله های قالبی کوچیک، حتی از گل های خوراکی زیبا کمک بگیرین.

مراحل تهیه ژله ویترینی

برای تهیه ژله ویترینی مراحل زیر رو دنبال کنین:

مرحله اول: حل کردن ژله در آب جوش

به یک بسته ژله آلوورا یک و نیم لیوان آب جوش اضافه و کاملا مخلوط می‌کنیم.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله دوم: بن ماری کردن پودر ژله

     بعد ظرف رو روی حرارت بخار آب (بن ماری) قرار میدیم و هم میزنیم تا دونه های ژلاتین کاملا حل و ژله کاملا شفاف بشه؛ طوری که هیچ ذره ای داخلش دیده نشه. ژله رو کنار میذاریم تا خنک بشه.

    طرز تهیه ژله ویترینی

    مرحله سوم: حل کردن پودر ژله موز

    دو بسته ژله موز رو با دو و نیم لیوان آب جوش مخلوط می‌کنیم و به صورت بن ماری حل می‌کنیم تا کاملاً شفاف بشه و کنار می‌زاریم تا کاملاً خنک بشه.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ژله شکری پرتقالی

    طرز تهیه ژله میوه‌ای

    مرحله چهارم: آماده کردن ژله آلوئه ورا

    کمی از ژله آلوورای خنک شده با ملاقه داخل قالب ژله ویترینی می‌ریزیم تا کف قالب رو پر کنه و داخل یخچال قرار می‌دیم تا ببنده وقتی بست از یخچال در میاریم و میوه ها رو به شکل داخواه روی ژله می‌چینیم.

    مرحله پنجم: اضافه کردن کیوی به ژله ویترینی

    برای اینکه بتونید از کیوی داخل ژله استفاده کنید، بعد از برش دادن به شکل دلخواه با مقداری آب و یک قاشق شکر روی حرارت کمی آبپزش کنید .چون کیوی آنزیمی داره که مانع بستن ژله میشه یا اینکه از کیوی های خیلی رسیده و نرم استفاده کنید. من لایه رویی پرتقال رو هم جدا کردم تا داخل ژله چشم نوازتر باشه.

    مراحل تهیه ژله ویترینی

    مرحل ششم: اضافه کردن ژله به میوه ها

    در این مرحله خیلی کم از ژله، روی میوه ها می‌ریزیم. در حدی که میوه ها خیس بشن و دوباره داخل یخچال قرار می‌دیم. این کار رو برای این انجام می‌دیم که میوه ها به ژله بچسبن و وقتی بقیه ژله رو ریختیم شناور نشن. حالا ژله رو از یخچال در میاریم و شروع به ریختن بقیه ژله الوورا میکنیم تا ژله تموم بشه و داخل یخچال می‌زاریم تا ببنده.

    برای مطالعه بیشتر: طرز تهیه ژله رولی

    مرحله هفتم: اضافه کردن بستنی به ژله ویترینی

    بستنی رو از فریزر خارج می‌کنیم تا کمی نرم بشه. داخل ظرفی بستنی‌ها رو تا یکدست شدن مواد، مخلوط می‌کنیم. ژله مو هم در این زمان کاملاً خنک شده حالا بستنی رو به ژله موز اضافه می‌کنیم و کاملاً مخلوط می‌کنیم تا یکدست بشه و در نهایت کف روی ژله بستنی رو هم جمع می‌کنیم.

    طرز تهیه ژله ویترینی با بستنی

    مرحله هشتم: بستن ژله

    وقتی ژله آلوورا بست، ژله بستنی رو روی اون به آرومی با ملاقه میریزیم و داخل یخچال میذاریم تا کاملاً ببنده.

    تهیه ژله ویترینی

    نکات مهم برای تهیه ژله ویترینی:

    •  بین مرحله ها نباید خیلی فاصله بدین و همین که ژله آلوورا بست، باید از یخچال خارج کنین و بقیه کار رو انجام بدین.
    • اگه اجازه بدین ژله ویترینی کاملا ببنده و زیاد بمونه داخل یخچال، وقتی ژله بعدی رو میریزین بهش نمیچسبه و موقع برگردوندن جدا میشه.
    • برای در آوردن ژله از قالب، داخل ظرفی آب جوش بریزین و قالب رو خیلی کم در حد چند ثانیه داخلش قرار بدین و فوری خارج و داخل ظرف مورد نظرتون برگردونین.
    • میتونین طعم ژله ها رو بسته به سلیقتون تغییر بدین. همونجور که می‌بینین رنگ ژله موز باعث میشه ویترین ژله من زرد به نظر بیاد از هر رنگ دیگه ای که استفاده کنین روی رنگ ویترین تاثیر میذاره. اگه برای ژله بستنی هم از ژله آلورا استفاده کنین که سفید باشه ویترین شما کاملاً سفید دیده می‌شه یا می‌تونین برعکسش رو انجام بدین و برای ویترین از ژله طعم دار رنگی و برای ژله بستنی از آلوورا استفاده کنین.

    امیدوارم این آموزش براتون مفید بوده باشه و حتما این ژله زیبا رو تهیه کنین. برای تهیه ژله‌های گوناگون مطلب انواع ژله را بخوانید. برای تنوع بخشیدن به ژله هاتونم میتونید به طرز تهیه ژله سوپرایز قلبی مراجعه کنید.

    ۵/۵ (۴ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۱۰ دیدگاه ها

    1. خسته نباشی عالی بود من همیشه با میوه کیوی مشکل داشتم چون ترشی میوه باعث خرابی ژله ام می شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.