سبک زندگیفرهنگ و هنر

انیمه سینمایی «ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم»؛ تاریخ انتشار + تریلر

طرفداران ارباب حلقه‌ها در سال ۲۰۲۴ با موجی از هیجان روبرو هستند. با بازگشت «حلقه‌های قدرت» و انیمه سینمایی «جنگ روهیریم» که قرار است در ۱۲ آوریل ۲۰۲۴ ( ۲۴ فروردین ۱۴۰۳) اکران شود، سرزمین میانه بار دیگر به کانون توجه علاقه‌مندان به فانتزی تبدیل شده است.

اما این انیمه سینمایی دقیقاً چه زمانی از داستان سرزمین میانه را روایت می‌کند؟ داستان آن از چه قرار است؟ آیا شاهد حضور شخصیت‌های آشنا از فیلم‌های اصلی خواهیم بود؟ در این مقاله از مجله اکالا به تمام پرسش‌های شما درباره انیمه سینمایی «ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم (The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim)» پاسخ خواهیم داد.

انیمه سینمایی ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم (The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim)

معرفی انیمه سینمایی ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم (The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim)

  • سال تولید: ۲۰۲۴
  • کارگردان: کنجی کامیاما
  • نویسنده: جفری ادیس، ویل متیوز، فیبی گیتینز
  • بازیگران: برایان کاکس، میراندا اتو، لورین اشبورن
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام، فانتزی
  • مدت زمان انیمه: ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه

 

هلم پتک‌مشت و خانواده‌اش

داستان «جنگ روهیریم» ۱۸۳ سال پیش از رویدادهای سه‌گانه‌ ارباب حلقه‌ها و هزاران سال پس از وقایع سریال «حلقه‌های قدرت» رخ می‌دهد. در این دوره، سرزمین میانه به ظاهر آرام است، اما این آرامش فریبنده است. سائرون، ارباب تاریکی، هنوز زنده است و به آرامی در حال بازسازی قدرت خود و جستجوی حلقه‌ یگانه می‌باشد.

این مسئله در پایان تریلر به وضوح نشان داده می‌شود؛ جایی که شاهد جمع‌آوری حلقه‌ها توسط یکی از خدمتکاران موردور هستیم. با این حال، حلقه یگانه همچنان در دستان گلوم و در عمق کوه‌های مه‌آلود پنهان است.

در این دوره اولیه عصر سوم سرزمین میانه، انسان‌ها بیشتر باید از هم‌نوعان خود بترسند تا از اورک‌های موردور. داستان «جنگ روهیریم» حول محور هلم پتک‌مشت و خانواده‌اش می‌چرخد. هلم، پادشاه شجاع و جنگجوی روهان، به دلیل مهارت بی‌نظیرش در مبارزات بدون سلاح، لقب “پتک‌مشت” را گرفته است.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال‌های جنگی (نظامی)

انیمه سینمایی «ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم»: هلم پتک‌مشت و خانواده‌اش

تالکین در ضمایم رمان‌های «ارباب حلقه‌ها»، به شخصیت هلم و پسرانش پرداخته است. در آنجا می‌آموزیم که هلم در طی یک درگیری طولانی با قومی از انسان‌ها به نام دونلندینگ‌ها بر روهان حکومت می‌کرد. هلم به عنوان نهمین حاکم روهان و آخرین پادشاه از سلسله اصلی معرفی شده است.

با این حال، تمرکز اصلی انیمه بر روی دختر هلم است که در نوشته‌های تالکین تنها به‌طور مختصر به او اشاره شده و حتی نامی از او نیامده است. هِرا، برخلاف شخصیت‌های زن معمول در آثار تالکین، یک دختر سرکش و جسور است که وقتی سایه جنگ بر سر پادشاهی‌اش سنگینی می‌کند، خود را مسئول نجات آن می‌داند.

بیشتر بخوانید: ترتیب تماشای ارباب حلقه‌ها، هابیت و حلقه‌های قدرت (اکرانی و زمانی)

انیمه سینمایی «ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم»: هرا

فیلیپا بوینس، تهیه‌کننده‌ انیمه، در گفتگو با مجله‌ پیپل می‌گوید: «وقتی به ضمایم ارباب حلقه‌ها نگاه می‌کردیم، با شخصیت‌های مرد قدرتمند زیادی روبرو شدیم. اما چیزی که بیشتر توجه ما را جلب کرد، یک شخصیت زن جوان و ناشناخته بود.» بوینس ادامه می‌دهد: «ما می‌دانستیم که هلم یک دختر دارد و نقش مهمی در رویدادهای آن دوران ایفا کرده است. این دختر ناشناس، کنجکاوی ما را برانگیخت. ما می‌خواستیم بدانیم او کیست و چگونه زندگی می‌کرده است.»

از آنجایی که اتفاقات «جنگ روهیریم» حدود دو قرن قبل از رویدادهای فیلم‌های ارباب حلقه‌ها رخ می‌دهد، طرفداران نباید انتظار دیدن شخصیت‌های آشنایی مثل تئودن یا گریما را داشته باشند. اما یک ارتباط مهم بین این دو داستان وجود دارد.

میراندا اوتو، که نقش ائووین را در سه‌گانه‌ ارباب حلقه‌ها بازی کرده بود، در این انیمیشن به عنوان راوی داستان بازمی‌گردد؛ این انتخاب به این معناست که داستان جنگ روهیریم به عنوان یک افسانه‌ کهن، به صورت شفاهی از نسلی به نسل دیگر به مردم روهان منتقل شده است.

معرفی انیمه سینمایی «ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم»

شخصیت منفی «جنگ روهیریم»

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد «جنگ روهیریم» این است که برخلاف دیگر آثار ارباب حلقه‌ها، درگیری اصلی بین نژادهای مختلف نیست. در این انیمه، ما شاهد جنگ بین انسان‌ها هستیم و شخصیت منفی داستان، برخلاف لردهای تاریک و اورک‌های خبیثی که به آن‌ها عادت کرده‌ایم، شخصیتی همدل و قابل درک است. (البته نمی‌توانیم تضمین کنیم که سائورون در حال دستکاری این درگیری برای تضعیف یک تهدید بالقوه نیست).

شخصیت منفی انیمه سینمایی «ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم»

همان‌طور که در تریلر می‌بینیم، درگیری زمانی آغاز می‌شود که فریکا، نجیب‌زاده‌ای از دانلندینگ، پیشنهاد ازدواج هرا و پسرش ولف، به تاج و تخت روهان دست یابد. اما هرا تمایلی این ازدواج سیاسی نشان نمی‌دهد. با آشکار شدن نقشه‌های فریکا، هلم، پادشاه روهان، تمام توافق‌ها را لغو می‌کند. این مسئله باعث بروز درگیری میان هلم و فریکا می‌شود که در نهایت با مشت سنگین هلم، فریکا کشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال‌های تاریخی مشابه شوگان

شخصیت منفی انیمه سینمایی «ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم»

ولف، پسر فریکا، که از مرگ پدرش به شدت خشمگین است، علیه روهان اعلان جنگ می‌کند و با متحد کردن قوای دانلندینگ و جلب حمایت مزدوران شرقی و شمالی، ارتشی قدرتمند تشکیل می‌دهد تا انتقام پدرش را بگیرد.

بر خلاف دشمنان معمول مجموعه که اغلب جادوگران شیطانی یا اورک‌های وحشی هستند، ولف، صرفاً یک پسر داغدار است که به دنبال عدالت و انتقام برای پدرش می‌گردد. هرا نیز برای دفاع از سرزمین مادری‌اش آماده نبرد است، اما پیروزی در این نبرد ممکن است به جای میدان جنگ، به توانایی او در درک انسانیت و احساسات ولف بستگی داشته باشد.

شخصیت منفی انیمه سینمایی «ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم»

همچنین، «جنگ روهیریم» بار دیگر ما را به قلعه معروف «گودی هلم» بازمی‌گرداند، همان مکانی که در “دو برج” مشاهده کردیم. در این انیمه، خواهیم دید که این قلعه چگونه نام خود را کسب کرده و چه نقش مهمی در تاریخ روهان داشته است.

موجودات سرزمین میانه

انیمه سینمایی «جنگ روهیریم» ممکن است به نبردی میان انسان‌ها بپردازد، اما این بدان معنا نیست که از حضور موجودات اسطوره‌ای سرزمین میانه خبری نیست. تریلر چندین لحظه گذرا از عقاب‌های غول‌پیکری که پیشتر در سه‌گانه‌های «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» دیده‌ایم، به نمایش می‌گذارد.

حضور عقاب‌ها در انیمه سینمایی «ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم»

عقاب‌ها نقشی مهم در برخی از بزرگ‌ترین نبردهای عصر سوم سرزمین میانه داشته‌اند. اما چرا این موجودات منزوی و بی‌طرف اکنون وارد این جنگ بین انسان‌ها شده‌اند؟ این سوال به احتمالاً به وجود تهدیدی عمیق‌تر و تاریک‌تر در پشت این درگیری اشاره دارد.

همچنین شاهد حضور موماکیل‌ها، موجودات غول‌پیکر شبیه فیل، هستیم که قبلاً در «بازگشت پادشاه» آن‌ها را دیده‌ایم. موماکیل‌ها عمدتاً توسط هارادریم به عنوان حیوانات جنگی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دلیل قدرت و اندازه‌شان، تهدیدی جدی به حساب می‌آیند. حال این سوال پیش می‌آید که آیا جنگجویان روهان می‌توانند بدون یاری یک تیرانداز ماهر همچون لگولاس، در برابر این غول‌های جنگی دوام بیاورند؟

موجودات سرزمین میانه درانیمه سینمایی «ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم»

با این حال، موماکیل‌ها ترسناک‌ترین هیولایی که در «جنگ روهیریم» دیده می‌شود نخواهند بود. در تریلر، صحنه‌ای دیده می‌شود که یک موماکیل توسط هیولایی به زیر آب کشیده می‌شود. به نظر می‌رسد این موجود مشابه هیولایی است که در «یاران حلقه» از ورودی موریا محافظت می‌کرد. اگرچه این احتمال وجود دارد که این موجود همان هیولای قدیمی نباشد، اما نشان می‌دهد که موجودات مشابهی در سراسر سرزمین میانه در آب‌های دیگر پرسه می‌زنند و تهدیداتی تازه را به این نبرد اضافه می‌کنند.

موجودات سرزمین میانه درانیمه سینمایی «ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم»

آیا شاهد حضور شخصیت‌های آشنای ارباب حلقه‌ها خواهیم بود؟

با توجه به بازه زمانی که «جنگ روهیریم» در آن اتفاق می‌افتد، احتمال حضور بسیاری از شخصیت‌های آشنای سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» کم است. این داستان پیش از دوران آراگورن و فرودو رخ می‌دهد. در حالی که شخصیت‌های الفی مانند لگولاس، الوند و گالادریل در این زمان زنده هستند، دلایل کمی برای دخالت آن‌ها در امور انسان‌ها در این نقطه خاص از زمان وجود دارد. احتمالا ائووین در نقش راوی، تنها شخصیتی از «ارباب حلقه‌ها» است که در این پیش‌درآمد حضور پیدا می‌کند.

حضورر شخصیت‌های آشنا در انیمه سینمایی «ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم»

با این حال، اگر فیلم‌سازان بخواهند، فضا برای حضور کوتاه شخصیت‌های دیگر وجود دارد. همیشه این احتمال هست که یکی از جادوگران سرزمین میانه، مانند گندالف وارد ماجرا شود؛ گندالف در این دوره، در حال سفر به نقاط مختلف سرزمین میانه است تا برای بازگشت احتمالی سائرون آماده شود. او به خوبی می‌داند که یک روهان ضعیف می‌تواند برای همه مشکل‌ساز باشد.

مک‌کلن اخیراً در مصاحبه‌ای با اشاره به سن خود، نسبت به ایفای مجدد نقش گندالف در فیلم‌های لایو اکشن ابراز تردید کرده است. اما حضور او در یک انیمیشن می‌تواند داستانی متفاوت باشد و زمینه ارتباط او با روهیریم در «دو برج» را تقویت کند.

حضورر شخصیت‌های آشنا در انیمه سینمایی «ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم»

احتمال حضور سارومان نیز وجود دارد، چرا که در این دوران وظیفه او حفظ صلح در سرزمین میانه است. جالب است بدانید که تالکین اشاره کرده بود سارومان پس از درگیری بین روهیریم و دانلندینگ‌ها در ایزنگارد مستقر شد. این فیلم می‌تواند به این بخش از داستان هم بپردازد. با این حال، از آنجا که بازیگر اصلی این نقش، کریستوفر لی، در سال ۲۰۱۵ درگذشت، وارنر باید بازیگری جدید برای این نقش انتخاب کند.

در سایر اخبار مربوط به «ارباب حلقه‌ها»، اعلام شده که در سال ۲۰۲۶ فیلمی با عنوان «شکار گلوم (The Hunt for Gollum)» به کارگردانی اندی سرکیس منتشر خواهد شد که بر داستان اسمیگل تمرکز دارد.

ارباب حلقه‌ها: شکار گلوم (Lord Of The Rings: The Hunt For Gollum)

در این مقاله از مجله فرهنگ و هنر اکالا، به بررسی تریلر انیمه سینمایی «ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم» و ارتباط آن با دیگر فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» پرداختیم، امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما دوست دارید کدام شخصیت از «ارباب حلقه‌ها» در «جنگ روهیریم» ظاهر شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

منبع: IGN

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا