برنامه غذایی

امروز ناهار چی درست کنم؟ (یکشنبه ۲ اردیبهشت)

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ فرقی نمی‌کند دانشجو باشید، خانه‌دار یا شاغل، این سوال دغدغه همه افرادی است که به آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند یک ناهار خوشمزه و متفاوت برای خود و عزیزانشان تدارک ببینند. 

از این رو ما امروز، در دومین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- کباب تابه‌ای (کباب دیگی)

شاید کمتر کسی پیدا شود که کباب تابه‌ای (همان کباب دیگی یا ماهیتابه‌ای) غذای مورد علاقه‌اش نباشد. کباب تابه‌ای همانطور که از اسمش پیداست، کباب خوشمزه‌ای است که در ماهیتابه و بر روی گاز درست می‌شود.

این غذا با گوشت چرخ کرده گوسفندی یا گاوی تهیه می‌شود که شما می‌توانید آن را همراه با گوجه‌های کبابی، سیب زمینی تنوری، فلفل دلمه‌ای و سایر سبزیجات نوش جان کنید.

طرز تهیه کباب تابه‌ای

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مراحل تهیه کباب تابه‌ای

    مراحل تهیه کباب تابه‌ای به شرح زیر است:

    1. گوشت را شسته و چرخ کنید یا از گوشت چرخ کرده آماده استفاده کنید.
    2. پیاز را ریز رنده کنید و به گوشت اضافه کنید و خوب ورز دهید.
    3. نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه را به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید و مجددا ورز دهید. بعد از ورز دادن که گوشت کمی حالت چسبندگی پیدا کرد کمی دارچین به گوشت اضافه کنید. ( اضافه کردن دارچین اختیاری است ولی طعم خیلی خوبی به کباب می‌دهد).
    4. بعد از اینکه به کباب‌ها شکل و فرم دادید شعله گاز را روشن کنید و ماهیتابه را روی آن قرار دهید. سعی کنید حرارت را خیلی کم کنید و درب ظرف را بگذارید. با این کار کباب شما به آهستگی آب می‌اندازد و کم کم آب آن به خورد کباب‌ها می‌رود.

    برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و همه‌پسند روی لینک طرز تهیه کباب دیگی (کباب تابه‌ای) کلیک کنید.

    ۲- ماکارونی با گوشت چرخ کرده قلقلی

    همه‌ی ما درست کردن ماکارونی را بلدیم. اما گاهی یک دستور پخت متفاوت می‌تواند یک تنوع عالی ایجاد کند! دنبال کردن این طرز تهیه برای کسانی که برای دفعه اول می‌خواهند ماکارونی درست کنند نیز انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. پس امروز با ما همراه باشید تا یک رسپی کاملا متفاوت در عین سادگی ولی خوشمزه برایتان شرح دهیم.

    طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده قلقلی

    مراحل تهیه ماکارونی

    مراحل تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده قلقلی به شرح زیر است:

    1. پیاز و نصف سیرها را رنده می‌کنیم و آب اضافی آن‌ها را با کمک یک پارچه نخی تمیز می‌گیریم. (به این صورت که پیازهای رنده شده را داخل پارچه می‌ریزیم و قسمت بالایی پارچه را جمع می‌کنیم و فشار می‌دهیم تا آب اضافی پیاز گرفته شود.)
    2. گوشت چرخ کرده را حسابی ورز داده و با مواد مخلوط می‌کنیم؛ سپس توپک‌هایی به اندازه گردوی درشت درست کرده و به مدت نیم ساعت داخل یخچال استراحت می‌دهیم.
    3. بعد از نیم ساعت توپک‌های گوشت را داخل روغن از قبل داغ شده سرخ می‌کنیم. دقت کنید که توپک‌ها را در روغن بچرخانید که در تمام سطح سرخ شوند.
    4. همزمان با سرخ کردن توپک‌ها یک قابلمه آب روی حرارت می‌گذاریم تا آب به جوش بیاید.

    برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده قلقلی کلیک کنید.

    ۳- خورش کدو

    خورش کدو سبز یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی با کدو سبز است که سرشار از آهن، پتاسیم و بتاکاروتن است و به همین دلیل یک غذای بسیار سالم و مفید برای بدن به حساب می‌آید.

    این خورش پرخاصیت را هم می‌توان به صورت گیاهی و بدون هیچگونه گوشتی درست کرد و هم می‌توان آن را با گوشت گوسفند، مرغ یا حتی بوقلمون برای وعده ناهار تهیه و نوش جان کرد.

    مراحل تهیه خورش کدو

    مراحل تهیه خورش کدو

    مراحل تهیه خورش کدو به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول پیاز و سیر را پوست بگیرید و بشویید. سپس پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و سیر را رنده کنید.
    2. یک قابلمه را انتخاب کنید، مقداری روغن مایع درون آن بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید. صبر کنید تا روغن داغ شود، سپس پیاز خرد شده را به همراه سیر رنده شده به قابلمه اضافه کنید و مقداری آن‌ها را تفت دهید.
    3. بعد از اینکه مقداری سیر و پیاز تفت خوردند و نرم شدند به آن زردچوبه و مقداری فلفل سیاه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم یکدست شوند و تفت بخورند.
    4. در این مرحله سراغ آماده سازی گوشت روید. گوشت را پاک کنید، بشویید و بر روی تخته آشپزخانه با استفاده از یک چاقوی تیز به اندازه خورشتی آن‌ها را خرد کنید.
    5. حال گوشت‌های خرد شده را به مخلوط سیر و پیاز اضافه کنید و خوب هم بزنید تا طعم مواد با هم مخلوط شوند. سپس گوشت را آنقدر تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و گوشت سرخ شود. 

    برای ادامه رسپی این غذای مقوی و مخصوص روی لینک طرز تهیه خورش کدو کلیک کنید.

    ۴- دلمه مرغ با پنیر

    یکی از غذاهای لذیذ که هم می‌تواند به عنوان پیش غذا و هم غذای اصلی در وعده ناهار درست شود دلمه مرغ با پنیر است. این غذا برای کودکان هم می‌تواند یک گزینه بسیار عالی باشد و برای مادر خانواده هم همین طور، چون بسیار سریع و راحت درست می‌شود.

    مراحل تهیه دلمه مرغ با پنیر

    مراحل تهیه دلمه مرغ با پنیر

    مراحل تهیه دلمه مرغ با پنیر به شرح زیر است:

    1. گوشت مرغ را روی یک تخته قرار دهید و با یک بیفتک کوب آن را بکوبید تا باز شود. دقت کنید تا جایی بکوبید که گوشت خیلی نازک شود. بهتر است از سینه مرغ استفاده کنید اما اگر از ران مرغ هم استفاده کردید می‌توانید استخوان آن را خارج کنید و بعد آن را بکوبید.
    2. روی مرغ‌های نازک شده کمی نمک، فلفل و کره بمالید و اجازه دهید تا مزه دار شود.
    3. در این مرحله هویج‌ها را به شکل نگینی ریز خرد کرده و می‌گذاریم تا بپزد. بعد از آنکه از حرارت افتاد کمی از آن را روی یکی از مرغ‌های نازک شده می‌ریزیم.
    4. سپس کمی از پنیر چدار را روی هویج ها می ریزیم و شروع به رول کردن مرغ می کنیم. دقت کنید که رول کردن طوری باید باشد که مواد از درون آن بیرون نزد و شبیه دلمه کاملا بسته باشد.

    برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و جذاب روی لینک طرز تهیه دلمه مرغ با پنیر کلیک کنید.

    ۵- کوکو باقلا سبز

    کوکو  باقلا سبز جز آن دسته از غذاهای بسیار پرطرفدار و ساده‌ای است که می‌توانید برای زمان‌هایی که فرصت کافی برای پخت یک غذای زمانبر را ندارید، تهیه کنید. این کوکوی خوشمزه در مدت زمان کوتاهی تهیه می‌شود و بافت پفکی و تردی دارد که طعم بی‌نظیری از خود به جای می‌گذارد.

    مراحل تهیه کوکو باقلا سبز

    مراحل تهیه کوکو باقلا سبز

    مراحل تهیه کوکو باقلا سبز به شرح زیر است:

    1. باقالی‌ها را پوست بگیرید و بشویید. برای راحت‌تر جدا کردن پوسته نازک آن‌ها، باقالی‌ها را درون کاسه مناسبی بریزید. مقداری نمک به آن‌ها زنید و کمی آن‌ها را زیر و رو کنید تا به خوبی به نمک آغشته شوند. 
    2. ۱۰-۱۵ دقیقه زمان دهید سپس با کمک چاقو قسمت انتهای باقالی‌ها شکافی ایجاد کنید و کمی باقالی را فشار دهید. به راحتی باقالی شما از پوسته نازک خارج می‌شود. همه باقالی‌ها را به همین ترتیب پوست بگیرید.
    3. حال باقالی‌‌ها را درون قابلمه بریزید، مقداری آب به آن اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. ۲۵-۳۵ دقیقه‌ای زمان دهید تا باقالی‌ها بپزند و آب درون قابلمه تبخیر شود.
    4. پس از پخت باقالی‌ها کمی زمان دهید تا خنک شوند سپس آن‌ها را با کمک گوشتکوب بکوبید و له کنید. باقالی‌های له شده را درون ظرف مناسبی بریزید و سراغ مرحله بعد بروید.

    برای ادامه رسپی این غذای ساده و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه کوکو باقلا سبز کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.