آشپزینکات آشپزی

چه گوشتی برای تهیه کباب کوبیده رستورانی مناسب است؟

کباب کوبیده یکی از انواع کباب‌های بسیار خوشمزه و پرطرفداری است که با مواد اولیه تقریبا یکسانی به روش‌های بسیار زیادی طبخ می شود. این کباب پر مصرف ترین نوع کباب در بین ایرانیان است، کباب کوبیده اصیل ایرانی با گوشت چرب گوسفندی تهیه می‌شود. جالب است بدانید که اولین چلوکبابی ایرانی نامش نایب بوده که در بازار بزرگ تهران قرار داشته است.

شاید یکی از مشکلاتی که شما نیز در تهیه کباب کوبیده با آن روبه‌رو شده‌اید یا موجب این شده که از درست کردن آن به شکل خانگی دست بکشید عدم انسجام گوشت و نچسبیدن آن به سیخ کبابتان باشد! ما امروز در این بخش از مجله اینترنتی اکالا بلاگ بهترین گوشت مناسب برای تهیه این نوع کباب و تمام نکاتی که باید در تهیه یک کباب کوبیده اعلا و درجه یک را بدانید به شما ارائه خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

چه گوشتی برای کباب کوبیده بخرم؟

اولین نکته‌ای که در خرید گوشت کباب کوبیده باید رعایت کنید. تازه و مرغوب بودن گوشت است. ماده اصلی تشکیل دهنده کباب کوبیده گوشت است که تاثیر بسیار چشم‌گیری در طعم نهایی و کیفیت کباب شما دارد. بهتر است از گوشت‌های که بافت سفت و مستحکم‌تری دارند استفاده کنید. به طور مثال قسمت قلوه‌گاه و سینه گوسفندی یکی از بهترین انتخابات شماست. گوشت این قسمت چربی متناسبی دارد و بافت آن نسبت به سایر نقاط بدن گوسفند سفت‌تر است.

قسمت سردست گوسفند نیز یکی دیگر از انتخابات مناسب برای تهیه کباب کوبیده است. اگر تمایل دارید که مقداری چربی گوشت و کبابتان را کمتر کنید می‌توانید مقداری گوشت گوساله به آن بیفزایید. برخی از کبابی‌های قدیمی و سنتی بر این باورند که ترکیب متناسبی از گوشت گوساله و گوسفند بهترین انتخاب برای تهیه یک کوبیده مرغوب است. ترکیب کردن این گوشت باید به گونه‌ای باشد که حدود ۸۰ درصد از کباب شما را گوشت تشکیل دهید و ۲۰ درصد مربوط به چربی باشد.

بیشتر بخوانید: چه گوشتی برای کباب چنجه مناسب است؟

چه کار کنم کباب کوبیده از سیخ نیوفتد؟

در این بخش به ۶ ترفند طلایی برای از سیخ نریختن کوبیده اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  1. برای انسجام بیشتر گوشت را دوبار چرخ کنید تا حالتی خمیری شکل و نرم به خود گیرد.
  2. بهتر است ترکیب مواد کباب را حداقل ۵ ساعت در یخچال استراحت دهید. برخی از شب قبل مواد کباب کوبیده را تهیه و در یخچال نگهداری می‌کنند. این استراحت در انسجام کباب شما تاثیر بسیار زیادی دارد.
  3. اگر زمان کافی برای استراحت دادن گوشت در یخچال را ندارید حداقل ۱ ساعت ترکیب مواد گوشتی را در فریز استراحت دهید.
  4. اگر ترکیب مواد گوشتی شما شل باشد، کارتان بسیار سخت است و احتمال ریختن گوشت از سیخ بسیار زیاد است. برای جلوگیری از شل شدن مواد گوشتی در زمان رنده کردن پیاز به خوبی آب پیاز را بگیرید و بعد به ترکیب گوشت بیفزایید. جالب است بدانید که آشپزهای حرفه‌ای برای گرفتن آب پیاز آن را له می‌کنند با له کردن پیاز آب اضافی آن در حد زیادی گرفته می شود.
  5. مورد بعدی که در انسجام کباب شما تاثیر بسیار زیادی دارد، خوب ورز دادن ترکیب کباب کوبیده است. هرچقدر مواد گوشتی را بیشتر ورز دهید در نهایت انسجام کباب شما روی سیخ بیشتر می‌شود.
  6. مقدار مناسبی از مواد گوشتی برای هر سیخ استفاده کنید، معمولا یک سیخ کباب وزنی از ۷۵ تا ۱۲۰گرم دارد. توجه داشته باشید که بهتر است دستتان را با آب گرم خیس کنید و بعد گوشت را با کمک دست به سیخ بکشید. خیس کردن دستتان با آب گرم در این مرحله یکی دیگر از فوت‌های کوزه‌گری است که کمک می‌کند گوشت به دست شما نچسبد و به راحتی بتوانید آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن شکل دهید.

بیشتر بخوانید: ادویه کباب کوبیده رستورانی چیست؟ 

چه کار کنم کباب کوبیده از سیخ نیوفتد؟

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    کباب کوبیده را چگونه بپزم که ترد و خوشمزه شود؟

    برای داشتن کبابی ترد و نرم بهتر است از ترکیب گوشت گوسفندی و گوساله استفاده کنید. آب پیاز را به خوبی بگیرید، هرچقدر تفاله پیازتان خشک‌تر و کم آب‌تر باشد در نهایت کباب کوبیده‌ی تردتری خواهید داشت.

    آیا با گوشت شتر می‌توان کباب کوبیده درست کرد؟

    بله شما با استفاده از هر نوع گوشتی مطابق سلیقه و ذائقه‌تان می‌توانید کباب کوبیده آن را تهیه کنید.

    بیشتر بخوانید: نسبت گوشت و دنبه کوبیده

    چه عواملی موجب شل شدن و خراب شدن کباب کوبیده می‌شوند؟

    انتخاب گوشت نامناسب، انتخاب ادویه‌های اشتباه، اصولی به سیخ نکشیدن کباب، شستن بیش از اندازه گوشت، نگرفتن آب پیاز، اصولی و کافی ورز ندادن مواد کباب کوبیده و استفاده از سیخ نامناسب از رایج‌ترین عواملی است که موجب ریختن مایه کباب کوبیده از سیخ می شود.

    با رعایت نکات بالا قطعا بهترین کباب کوبیده رستورانی را در منزل به صورت کاملا بهداشتی و خوشمزه می‌توانید تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید. از این که تا پایان این مقاله آموزنده و جذاب نیز با مجله آشپزی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    ۲/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.