آشپزیخواص مواد غذایی

۴ مورد از خواص مهم به برای معده که باید بدانید!

بسیاری از افراد از درد معده خفیف یا شدید رنج میبرند که ممکن است این درد از عوامل مختلفی ناشی شود. اغلب برای کاهش درد معده از قرص یا شربت‌های معده استفاده می‌شود ولی استفاده طولانی مدت از این داروها می‌تواند کارایی آن‌ها را کاهش دهد. از این رو توصیه می‌شود که برای بهبود دردهای معده، از رژیم غذایی سالمی پیروی کنید.

میوه‌ی به، یکی از پرخاصیت‌ترین میوه‌های موجود بوده که برای درد معده مناسب است. این میوه به دلیل دارا بودن انواع ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها گزینه‌ای عالی برای تسکین دردهای معده است. به دلیل اهمیت این موضوع، اکالا بلاگ تصمیم گرفته است تا به صورت جامع خواص به برای معده را بررسی کرده و شما را در این راستا راهنمایی کند. پس فرصت مطالعه این بخش را از دست ندهید.

خواص به برای معده

در این بخش به ۴ مورد از مهم‌ترین خواص به برای معده اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- کمک به درمان زخم معده

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که ترکیبات گیاهی موجود در به ممکن است به پیشگیری و درمان زخم معده کمک کند. در یک مطالعه آزمایشگاهی، آب میوه به از رشد هلیکوباکتر پیلوری که عامل ایجاد زخم معده است، جلوگیری کرد. این مطالعه نشان می‌دهد که میوه به ممکن است به عنوان یک ضد میکروب در برابر هلیکوباکتر پیلوری عمل کند.

در همین حال، یک مطالعه بر روی موش‌ها نشان داده است که عصاره میوه به در برابر زخم معده ناشی از الکل محافظت می‌کند. همچنین این مطالعه نشان می‌دهد که این میوه ممکن است به عنوان یک محافظ معده در برابر عوامل محرک مانند الکل عمل کند. اگرچه این نتایج دلگرم کننده هستند، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا مشخص شود که آیا میوه به می‌تواند به طور موثری زخم معده را در انسان درمان کند.

بیشتر بخوانید: خواص انبه برای مردان

۲- کاهش رفلاکس اسید معده

رفلاکس اسید معده، یک بیماری شایع است که با بازگشت اسید معده به مری مشخص می‌شود. علائم آن می‌تواند شامل سوزش سر دل، آروغ زدن، سرفه و درد قفسه سینه باشد. مطالعات متعددی نشان داده‌اند که عصاره میوه به ممکن است به کاهش علائم رفلاکس اسید معده کمک کند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    در یک مطالعه ۷ هفته‌ای روی ۸۰ کودک مبتلا به رفلاکس اسید، مصرف مکمل شربت به روزانه به اندازه داروهای سنتی موثر بود. در مطالعه‌ای دیگر بر روی ۱۳۷ زن باردار، دوز ۱۰ میلی گرمی از شربت به که بعد از غذا مصرف میشد، به همان اندازه در تسکین علائم رفلاکس اسید موثر بود. شواهد نشان می‌دهد که عصاره یا شربت میوه به ممکن است یک درمان موثر برای رفلاکس اسید معده باشد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تایید این یافته‌ها مورد نیاز است.

    4 مورد از مهم‌ترین خواص به برای معده

    بیشتر بخوانید: درمان سریع دل درد در خانه

    ۳- بهبود هضم غذا

    به حاوی ترکیبات مختلفی است که می‌توانند به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک کنند. این ترکیبات شامل فیبر، پکتین، ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. نقش هر یک از این ترکیبات به شرح زیر است:

    • فیبر به هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک می‌کند.
    • پکتین خاصیت ملین دارد و به نرم شدن مدفوع کمک می‌کند.
    • ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عفونت‌های دستگاه گوارش کمک می‌کند.
    • آنتی‌اکسیدان‌ها به کاهش التهاب و آسیب به سلول‌های دستگاه گوارش کمک می‌کنند.

    ۴- کاهش سوزش معده

    سوزش معده، یکی از شایع‌ترین مشکلات گوارشی است که با احساس سوزش و درد در ناحیه قفسه سینه همراه است. میوه به، به دلیل خواص ضد التهابی و ضد اسپاسم خود می‌تواند به کاهش سوزش معده و تسکین درد آن کمک کند.

    پکتین موجود در به نیز با ایجاد یک لایه ژله‌ای مانند در معده، از تماس مستقیم اسید معده با دیواره معده جلوگیری می‌کند و به کاهش سوزش معده کمک می‌کند.

    بیشتر بخوانید: خواص چای به برای سلامتی

    از دیگر خواص بی‌نظیر به

    علاوه بر خواصی که میوه به برای معده دارد، این میوه دارای خواص دیگری نیز است که می‌تواند سلامت کلی شما را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه به برخی از این خواص اشاره می‌کنیم:

    ۱- تقویت سیستم ایمنی بدن

    به، منبع غنی از ویتامین C و فیبر است که نقش کلیدی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. ویتامین C به تولید گلبول‌های سفید خون کمک می‌کند که سلول‌های دفاعی اصلی بدن در برابر عفونت‌ها هستند. فیبر نیز با بهبود سلامت دستگاه گوارش به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

    بیشتر بخوانید: خواص شگفت‌انگیز انبه برای رحم؛ از نازایی تا عفونت

    خواص به برای معده را بشناسید

    ۲- کاهش علائم آلرژیک

    ترکیبات موجود در میوه به دارای خواص ضد التهابی و آنتی هیستامینی هستند که می‌توانند به کاهش علائم آلرژی رایج و خفیف مانند پوست ملتهب، آبریزش بینی و آسم کمک کنند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تأیید این اثرات مورد نیاز است.

    بیشتر بخوانید: خواص انواع جوانه‌ها: از شادابی پوست تا لاغری

    ۳- کاهش تهوع و استفراغ زنان باردار

    تهوع و استفراغ از شایع‌ترین علائم بارداری است که حدود ۷۰ درصد از زنان را در سه ماهه اول درگیر می‌کند. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مصرف شربت به ممکن است به تسکین تهوع و استفراغ در بارداری کمک کند. نتایج این مطالعه نشان داد که مصرف این شربت به طور قابل توجهی موثرتر از مصرف ویتامین B6 است که موجب کاهش تهوع و استفراغ می‌شود.

    با مصرف روزانه میوه به، می‌توانید از فواید بی‌شمار آن برای سلامتی خود بهره‌مند شوید. از همراهی شما با مجله آشپزی اکالا سپاسگزاریم.

    ۱.۸/۵ (۴ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.