سبک زندگیسلامت و زیبایی

معرفی ۳ مورد از بهترین ماسک موی طبیعی مردانه

داشتن موهای سالم، زیبا و درخشان کار سختی نیست و شما با داشتن اطلاعاتی در مورد جنس موهایتان می‌توانید موهای خوش‌حالت داشته باشید. آلودگی‌ هوا، تغذیه نامناسب، بیماری‌های مختلف از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند موهای شما دچار ریزش و خشک شدن، شکنندگی یا وز شدن شوند. حال با استفاده از شمامپوهای مناسب با پوست سر و سازگار با موهایتان می‌توانید تا حد زیادی جلوی این آسیب‌ها را بگیرید و به تقویت موهایتان کمک کنید.

استفاده از ماسک موهای طبیعی در منزل کار بسیار ساده و راحتی است. در این ماسک موها اثری از مواد شیمیایی و مضر نیست و تمام ترکیبات کاملا طبیعی است. خواص و عصاره مواد طبیعی را مستقیم به بافت مو می‌دهید و از هزینه‌های زیاد و بالایی که ممکن است در زمان خرید ماسک موهای آماده داشته باشید جلوگیری می‌کند.

ما امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ ۳ مورد از بهترین ماسک موهای طبیعی مردانه‌ای که به راحتی در منزل می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید را به شما آموزش خواهیم داد پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی ۳ ماسک موی طبیعی برای مردان

در این بخش به معرفی ۳ ماسک موی طبیعی برای مردان خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

۱- ماسک مو عسل و روغن‌ زیتون

ترکیب این ماسک مو در تقویت ریشه مو، خوش‌حالتی و حفظ رطوبت مو به شما کمک می‌کند که از آن برای تقویت ریش و سبیل هم می‌توانید استفاده کنید. برای تهیه این ماسک با توجه به حجم موهایتان ۲-۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را به روش بن‌ماری (بخار غیر مستقیم) گرم کنید. سپس ۱-۲ قاشق عسل به آن بیفزایید و مواد را بهم زنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند.

برای اثربخشی بهتر ماسک باید از عسل و روغن زیتون طبیعی و خالص استفاده کنید. از ترکیب فوق به روی موهای شسته شده و نم‌دار خود بزنید و ماساژ دهید. می‌توانید با یک کلاه یک‌بار مصرف پلاستیکی یا کیسه فریزر روی موهایتان را بپوشانید. بعد از گذشت ۲۰-۳۰ دقیقه موهایتان را آبکشی و خشک کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    این ماسک مو لطافت و نرمی بسیار زیادی به موهایتان می‌دهد. عسل باعث از بین رفتن شوره سر می‌شود و رشد موها می‌شود، روغن زیتون برای رشد و حالت دهی موهایتان به شما کمک می‌کند و خواص مرطوب کنندگی دارد که باعث مرطوب نگه داشتن پوست سر می‌شود.

    بیشتر بخوانید: تفاوت‌های ماسک‌ مو با آبکشی و بدون نیاز به آبکشی

    ماسک مو طبیعی مناسب برای موهای آقایان

    ۲- ماسک مو تخم مرغ و ماست

    این ماسک مو از ریزش موهایتان جلوگیری می‌کند و به درمان موهای آسیب دیده کمک می‌کند. باعث از بین رفتن شوره سر می‌شود و با تقویت کردن موها موجب افزایش سلامت مو می‌شود. برای تهیه این ماسک کافی است یک تخم مرغ را با چنگال کمی بهم زنید تا از حالت لختگی خارج شود.

    حال ۱-۲ قاشق ماست را به آن اضافه کنید و بهم زنید تا بافتی یک‌دست و یک نواخت حاصل شود. حال ترکیب فوق را بر روی ریشه موهایتان ماساژ دهید. ماسک فوق مقداری رقیق است و بهتر است بعد از زدن آن به پوست سرتان روی آن را با کلاه‌های یک‌بار مصرف آرایشی یا پلاستیک فریزر بپوشانید و حدود ۳۰-۶۰ دقیقه زمان دهید تا ماسک روی موهایتان بماند سپس آن را آبکشی و خشک کنید.

    تخم مرغ سبب افزایش رشد مو می شود، ریزش مو را کاهش می‌دهد و باعث درخشان شدن موهای شما می‌شود. تخم‌مرغ موهای شما را ترمیم می‌کند و حالت دهدی موهای شما را بیشتر می‌کند. از طرفی ماست، به لطافت و نرمی موهای شما کمک می‌کند. موخوره، شکنندگی مو، خارش و ریزش مو را کم می‌کند و موجب تمیزی عمیقی در موهایتان می‌شود.

    بیشتر بخوانید: تفاوت ماسک مو و سرم مو؛ کدام یک موثرتر است؟

    ماسک موی طبیعی و خانگی مردانه

    ۳- ماسک مو جعفری

    جعفری در داشتن موهای نرم و لطیف به شما کمک می‌کند و در به تعادل رساندن غده‌های چربی سرتان مفید است. جعفری به پاکسازی موهایتان کمک می‌کند و برای شوره سر مفید است و مشکلات پوستی سر را برطرف می‌کند. اگر زمان کافی در اختیار دارید می‌توانید مقداری جعفری تازه تمیز شده را با مقدار کمی آب ۱-۲ ساعت بجوشانید تا عصاره سبزی خارج شود.

    با کمک گوشکوب برقی یا میکسر آن را له کنید واز محلول فوق به موهایتان بزنید. شما جعفری ساطوری شده را با عسل، روغن زیتون و ماست نیز می‌توانید ترکیب کنید و ماسکی بی‌نظیر و پرخاصیت تهیه کنید. به طور مثال در تهیه ماسک مو جعفری و روغن زیتون باید با توجه به حجم و مقدار موهایتان یک مشت جعفری تازه را بشویید و ساطوری خرد کنید.

    می‌توانید برای راحتی کار با مقدار کمی روغن زیتون آن را ترکیب کنید و ترکیب فوق را روی پوست سرتان ماساژ دهید. روی سرتان را با کلاه یک بار مصرف یا پلاستیک بپوشانید و ۲۰-۳۰ دقیقه به آن زمان دهید. پس از گذشت زمان اعلام شده موهایتان را آبکشی کنید.

    بیشتر بخوانید: معرفی انواع ماسک مو و کاربرد آن‌ها

    بهترین برندهای ماسک مو برای مردان چیست؟

    ماسک مو کاسه‌ای مدل بیوتی، ماسک مو ویداد و ماسک موی لورآل از بهترین مدل‌های ماسک مو برای مردان است.

    از این‌که تا پایان این مقاله آموزشی با مجله سبک زندگی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم و برایتان سلامتی و شادی آرزومندیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.