آشپزیغذاهای رژیمی

۲ روش طرز تهیه سوپ شیر (سوپ سفید) با قارچ

سوپ شیر یا سوپ سفید یکی از پرطرفدارترین پیش غذاها در جهان است؛ این سوپ بیشتر در مهمانی‌ها و مجالس سرو میشود و انتخاب مناسبی برای یک شام سبک است. این سوپ، انتخاب خوبی برای تغذیه کودکان هم به شمار میرود. این سوپ بسیار خوشمزه است و به روش های مختلفی طبخ میشود؛ در بسیاری مناطق، داخل سوپ از مرغ ریش ریش شده هم استفاده می‌شود اما در منطقه آذربایجان به این دلیل که سوپ همواره در کنار غذاهای گوشتی سرو می‌شود از مرغ داخل سوپ استفاده نمیکنیم.

با ما همراه شوید با طرز تهیه سوپ سفید در اکالا بلاگ.

مواد لازم برای تهیه سوپ شیر:
جو پخته شده۲ لیوان
سیب زمینی۲ عدد متوسط
هویج۱عدد کوچک
قارچ۱۰۰ گرم
عصاره مرغ ( قرص سوپ )۲ عدد
شیر۲ لیوان
خامهیک پاکت
فلفل سیاه و نمک و آبلیموبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ شیر با قارچ به روش اول

در این روش برای تهیه سوپ قارچ با شیر از خامه به همراه سیب زمینی استفاده می‌کنیم.

مراحل پخت سوپ شیر با جو و قارچ

۱- اول جوی پوست کنده رو به روش زیر میپزیم؛ برا اینکه جوها بعد از پخت، سفید رنگ باشن و رنگ سوپ رو خراب نکنن:

  • بهتره که جو رو حداقل از ۵-۶ ساعت قبل، شسته و خیس کنین.
  • برای شستن جو، باید جوها رو مابین دو کف دست و با حرکت دایره‌ای مالش بدین و با آب بشورین تا کاملا تمیز بشه و بعد با مقداری آب خیس کنین.
  • بعد از گذشت زمان خیس کردن، آبی که با اون جو رو خیس کردین دور بریزین و با آب تازه روی حرارت قرار بدین، وقتی جوشید یک قاشق آبلیمو و کمی نمک اضافه کنین و حرارت رو کم کنین و اجازه بدین بپزه و لعاب بندازه.

۲- سیب زمینی‌ها رو نگینی ریز با رنده یا دست خرد میکنیم. جوی پخته و سیب زمینی رو با هم مخلوط میکنیم.

مخلوط کردن جو پخته و سیب زمینی

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- هویج رو هم رنده میکنیم و به مخلوط اضافه میکنیم؛ به این مخلوط آب اضافه میکنیم و روی حرارت قرار میدیم تا بجوشه و عصاره مرغ رو بهش اضافه میکنیم.

    (میتونین به جای آب و عصاره مرغ، از آب مرغ استفاده کنین؛ توی سوپ‌های دیگه این کار رو توصیه میکنیم اما توی سوپ شیر به دلیل رنگ سفید سوپ این کار رو توصیه نمی‌کنیم. چون مرغ همیشه همراه ادویه پخته میشه و روغنی که داخل آب مرغ هست روی سوپ جمع میشه و ظاهر سوپ رو خراب میکنه).

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ ماهیچه؛ مقوی برای تقویت بدن

    مرغ و هویج در سوپ شیر

    ۴- اجازه بدین مواد روی حرارت کم بجوشن تا پخته بشن؛ وقتی که سبزیجات نیم پز شدن، قارچ تمیز شده و خرد شده ( حلقه ای یا ریز خرد کنید بنا به سلیقه) رو به سوپ اضافه کنید و اجازه بدین همراه مواد بپزه.

    ۵- وقتی سبزیجات کاملا پختن، شیر رو اضافه میکنیم و اجازه میدیم مواد با شیر هم بجوشن و گاهی هم میزنیم تا رویه نبنده.

    اضافه کردن شیر به سوپ

    ۶- وقتی سوپ به غلظت لازم رسید، خامه رو اضافه کنید. (البته توجه کنین بعدا کمی غلیظ تر میشه پس کمی رقیق تر بردارین).

    نحوه درست اضافه کردن خامه: خامه رو داخل یه کاسه بریزید و با ملاقه مقداری سوپ داخل کاسه بریزین و کاملا مخلوط کنین این کار باعث میشه تا خامه و سوپ هم دما بشن و گرمای سوپ باعث بریده شدن خامه نشه؛ هم اینکه خامه رو داخل کاسه کاملا با سوپ حل و یکدست کنیم و تا بعد از اضافه کردن به سوپ، ذرات خامه داخلش دیده نشه و ظاهر سوپ رو خراب نکنه.

    سوپ خامه و شیر۷- حالا مخلوط خامه و سوپ رو به سوپ داخل قابلمه اضافه میکنیم و اجازه میدیم روی حرارت به جوش بیاد؛ وقتی یک قل زد حرارت رو خاموش میکنیم و نیازی به جوشیدن بیشتر نیست.

    ۸- در نهایت نمک سوپ رو تست کنین و اگه نیاز بود اضافه کنین. چون عصاره مرغ مقدار زیادی نمک داره و ممکنه نیازی نباشه. هیج موقع آبلیمو رو وقتی سوپ گرمه به اون اضافه نمیکنیم چون باعث بریده شدن شیر و خراب شدن سوپ شما میشه، اجازه بدین سوپ از دما بیفته و بعد آبلیمو رو بهش اضافه کنین و تست کنین تا به اندازه باشه!

    ۹- اگه سوپ شما بعد از اینکه از دما افتاد، خیلی غلیظ بود برای رقیق کردن کمی شیر بهش اضافه کنین.

    طرز تهیه سوپ شیر و قارچ

    فوت و فن های پخت سوپ شیر

    • اگه میخواین بعد از خاموش کردن حرارت، بلافاصله سوپ رو سرو کنین، میتونین آبلیمو رو قبل از اضافه کردن شیر به مواد داخل قابلمه اضافه کنین اما چون قراره بعدا شیر و خامه اضافه بشه، مقدار آبلیمو و ترشی سوپ رو دقیق نمیتونین بسنجین! پس مقدار کم بزنین و وقتی سوپ رو سرو کردین آبلیمو یا لیموی تازه هم کنارش قرار بدین.
    • موقع سرو برای تزیین سوپ میتونین از جعفری خرد شده و قارچ استفاده کنین (جعفری رو مستقیم داخل قابلمه سوپ نریزین گرما باعث تغییر رنگ جعفری میشه)
    • کنار این سوپ معمولا نون سرو نمیشه (چون پیش غذاست) اما در صورت سرو از “ نان سوپ” یا “ نان پیتا” استفاده میشه.
    • معمولا سوپ شیر رو با فلفل سیاه میل میکنن چون هم طعم خیلی عالی به سوپ میده و هم بخاطر طبع گرمش برای این سوپ که با شیر و خامه تهیه میشه و طبع سردی داره مناسب و مصلحه. بهتره فلفل رو از اول داخل سوپ نریزین چون رنگ سوپ رو تیره میکنه بهتره همراه سوپ قرار بدین تا هر کس هر مقدار دوست داره اضافه کنه.
    • اگه میخواین کالری سوپ شما کم باشه میتونین خامه رو حذف کنین اما خامه طعم و رنگ خیلی خوبی به این سوپ میده پس بهتره توی مهمانی ها از این کار اجتناب کنین.
    • بعضی ها به جای خامه از سس مایونز داخل این سوپ استفاده میکنن اما سس طعم خاصی به سوپ میده که ممکنه با ذائقه خیلی ها سازگار نباشه.
    • میتونین اگه دوست ندارین قارچ رو از سوپ حذف کنین یا اینکه از ذرت یا نخودفرنگی داخل سوپ استفاده کنین که همه اینها به ذائقه شما بستگی داره.
    • میتونین به جای جوی پوست کنده از جوی پرک هم استفاده کنین اما جوی پرک حالت له شده ای به سوپ میده که بستگی به این داره که دوست داشته باشین یا نه.

    سوپ های زیاد دیگری هم وجود دارند که از جو در آن‌ها استفاده میشود؛ معروف‌ترین آنها سوپ جو است که نارنجی رنگ است. البته سوپ شیر به علت داشتن رنگ سفید، برای مهمانی‌ها انتخاب مناسب‌تری است این سوپ هم مانند تهیه عدسی برای سرما خوردگی بسیار مناسب است.

    طرز تهیه سوپ قارچ با شیر به روش دوم

    یکی از سوپ ها پرطرفدار جهان سوپ شیر است، که انواع مختلفی دارد که هر آشپزی طبق سلیقه ی خود سوپ شیر را با مواد اولیه مختلفی آماده می‌کند، اگر با کالری بالا مشکلی ندارید به سوپ شیر خود خامه هم اضافه کنید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید، معمولا در مهمانی‌ها و دوره همی‌های خود همیشه به دنبال پیش غذایی راحت و خوشمزه هستیم که سوپ شیر با قارچ گزینه مناسبی است، زیرا اکثر افراد در تمامی سنین طرفدار این سوپ خوشمزه هستند.

    طرز تهیه سوپ قارچ با شیر به روش دوم

    در این مقاله می‌خواهیم سوپ شیر با قارچ را با روشی آسان و راحت آموزش دهیم.

    مواد مورد نیاز برای تهیه سوپ قارچ با شیر:
    قارچ۱۰ عدد
    شیر ۴ پیمانه
    خامه ۱ عدد
    پیاز۱ عدد
    سیر۳ حبه
    آب استاک مرغ ۳ پیمانه
    آرد ۲ قاشق غذاخوری

    مراحل طرز تهیه سوپ قارچ با شیر

    با مراحل طرز تهیه سوپ قارچ با شیر، در اینجا به روشی دیگر همراه ما باشید.

    مرحله اول؛ پخت سوپ

    یک قابلمه درب دار مناسب را روی حرارت قرار می‌دهیم و به میزان لازم روغن،۱عدد پیازخرد شده، ۳حبه سیر، ۱۰ عدد قارچ خرد شده، نمک و فلفل سیاه به میزان لازم اضافه و تفت دهید و سپس ۳ پیمانه آب استاک اضافه کنید وبعد از به جوش آمدن سوپ درب قابلمه را قرار داده و اجازه می‌دهیم تا به مدت ۲۰ دقیقه با حرارت ملایم سوپ ما آماده شود.

    مرحله دوم؛ آماده کردن سس سفید

    یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار داده و به میزان لازم روغن و ۲ قاشق غذاخوری آرد اضافه و تفت می‌دهیم و در ادامه طی ۲ مرحله به آرامی ۴ پیمانه شیر را اضافه و مرتب با همزن دستی هم می‌زنیم تا یکدست شود و سپس به قابلمه سوپ خود ( مرحله اول) سس سفید را اضافه می‌کنیم.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ جو پرک با قارچ

    مرحله سوم؛ میکس سوپ

    بعد از آماده شدن سوپ با استفاده ازگوشت کوب برقی و یا همزن مواد قابلمه را به خوبی یکدست کرده و از روی حرارت برمی‌داریم و سپس ۱ عدد خامه را به سوپ خود اضافه و به خوبی همه مواد سوپ را با هم مخلوط و یکدست می‌کنیم.

    مرحله آخر؛ سرو سوپ

    اجازه می‌دهیم سوپ ما خنک شود و سپس در ظرف سرو می‌ریزیم و برای تزیین سوپ خود می‌توانید از تره فرنگی، جعفری و یا خامه استفاده کنید، امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید.

    سرو کردن سوپ قارچ با شیر

    نکات تهیه سوپ شیر

    • می‌توانید به سوپ خود تره فرنگی اضافه کنید اما فقط قسمت سفید آن را خرد و در مرحله اول به سوپ خود اضافه و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.
    • برای داشتن طعمی بهتر می‌توانید به جای روغن از کره استفاده کنید.
    • در زمانه اضافه کردن خامه به سوپ حتما سوپ خود را از روی حرارت بردارید به این علت که خامه روی حرارت خراب و بریده بریده می‌شود.
      برای سوپ از خامه صبحانه استفاده کنید.
    • می‌توانید برای داشتن آب مرغ ۲ تا عصاره را در ۳ پیمانه آب حل کنید.

    این بود طرز تهیه سوپ خوشمزه شیر از انواع سوپ‌ها که می‌شناسید. امیدواریم از آموزش سوپ شیر رضایت داشته باشید. سوالات خودتون رو از ما بپرسید.

    ۴.۷/۵ (۶ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۱۲ دیدگاه ها

    1. سلام. هم اسون بود و بی دردسر که اشپزخونه بهم نمیریزه و هم مقرون به صرفه و در دسترس موادش که معمولا تو همه ی خونه ها هست…. بخصوص واسه کسایی مثل من که سوپ هر روز بخورم دلمو نمیزنه، فوری و در دسترسه موادش و اماده کردنش… خیلی خوبه غذای کم خرج و فوری رو تو این شرایط اقتصادی بهم یاد بدیم که همه ی مردم خوبمون از هر قشری بتونن تهیه کنند و همه باهم طعمش رو بچشیم….

    2. سلام. مرسی سوپ بی دردسر و راحتی یاد دادین که تمام موادش معمولا تو همه خونه ها هست و بصرفس،، ممنون عزیزم اینجوری رعایت حال اقتصادی تموم خانواده ها هم شده و ی غذایی رو همه تهیه و میل میکنیم.. موفق باشید

    3. سلام. مرسی سوپ بی دردسر و راحتی یاد دادین که تمام موادش معمولا تو همه خانواده هست و بصرفس،، ممنون عزیزم اینجوری رعایت حال اقتصادی تموم خانواده ها هم شده و ی غذایی رو همه تهیه و میل میکنن. موفق باشید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.