آشپزینوشیدنی

۲ طرز تهیه موهیتو هندوانه؛ به روش خانگی

موهیتو نوعی نوشیدنی است که بیشتر در فصل گرما و برای رفع عطش مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان از انواع مختلف میوه برای تهیه آن استفاده کرد. برای درست کردن موهیتو، به مواد اصلی تشکیل دهنده آن مانند آب گازدار، برگ نعنا و شکر نیاز داریم. امروز به شما عزیزان طرز تهیه‌ی یک نوع موهیتو که با هندوانه درست می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد را آموزش می‌دهیم. موهیتو هندوانه و نعنا جزو نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای است که می توان به راحتی در منزل درست کرد. نوشیدن این موهیتو خنک و خوشمزه در روزهای گرم تابستان بسیار لذت بخش است و برای رفع عطش بسیار موثر است. در این مطلب از بلاگ اکالا، با آموزش طرز تهیه موهیتو هندوانه همراه ما باشید.

برای تهیه‌ی این نوشیدنی فوق‌العاده خوشمزه برای ۳ نفر به مواد زیر نیاز داریم:

مواد لازم برای تهیه موهیتو هندوانه:
هندوانه۲ لیوان
برگ نعنا۵ برگ
آب لیمو ترش تازهنصف لیمو ترش تازه
آب گازدار۱ لیوان
یخبه مقدار کافی

مراحل درست کردن موهیتو هندوانه / روش اول

برای درست کردن موهیتو هندوانه کافی است این ۳ مرحله ساده را طی کنید.

مرحله اول: خرد کردن هندوانه

ابتدا هندوانه‌ای را انتخاب کرده و پس از شستن و خشک کردن، آن را به قسمت‌های کوچک تقسیم می‌کنیم و پوست و هسته‌های آن را جدا می‌کنیم.
نکته: دقت کنید هنگام جدا کردن هسته‌های هندوانه چیزی جا نماند زیرا وجود هسته در موهیتو طعم آن را بد می‌کند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه موهیتو توت فرنگی

مرحله دوم: مخلوط کردن موهیتو

در این مرحله هندوانه خرد شده را درون یک مخلوط‌‌کن ریخته و خوب مخلوط می‌کنیم تا هندوانه ریز شود. سپس آب لیمو ترش تازه را به مخلوط کن اضافه کرده و در ادامه نعنا را شسته و به همراه آب گازدار به مخلوط‌کن اضافه می‌کنیم و به مدت ۳ تا ۵ دقیقه مواد را میکس می‌کنیم تا به خوبی یکدست شود و حالت پوره‌ای در آن ایجاد شود.

نکته: هنگام اضافه کردن لیمو ترش و نعنا می‌توانید مقداری هم یخ به آن اضافه نمایید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    موهیتو هندوانه

    مرحله سوم: سرو کردن موهیتو

    پس از اینکه مواد به خوبی با هم میکس شدند موهیتو ما آماده است و می‌توانیم آن را به همراه مقداری یخ سرو کنیم.

    • نکته: برای تزیین کردن موهیتو هندوانه می‌توانید از خود هندوانه با چند برگ نعنا و همچنین یک تکه حلقه شده لیمو ترش استفاده کنید.
    • نکته: می‌توان در مرحله دوم آب گازدار را به مخلوط کن اضافه نکرد و هنگام سرو موهیتو درون لیوان تا نصف آب گازدار ریخته و نصف دیگر را با موهیتو پر کرد.
    • نکته: می‌توانید برگ نعناها را خرد کنید تا طعم آن زودتر در موهیتو حل شود.
    • نکته: از آنجایی که هندوانه خود دارای شیرینی زیادی است، اضافه کردن شکر به موهیتو توصیه نمی‌شود اما اگر هندوانه شما شیرین نبود مقداری شکر برای شیرین کردن موهیتو کافی است.

    مراحل درست کردن موهیتو هندوانه / روش دوم

    برای درست کردن موهیتو هندوانه روشی ساده‌تر وجود دارد که با هم مراحل آن را طی می‌کنیم.

    مرحله اول: خرد کردن هندوانه

    در مرحله اول همانند روش دیگر هندوانه‌ای را شسته و سپس پوست می‌گیریم و هسته‌های آن را جدا می‌کنیم.

    مرحله دوم: درست کردن هندوانه یخ زده

    در این روش به جای یخ از هندوانه‌ی یخ زده استفاده می‌کنیم. برای درست کردن هندوانه‌ی یخ زده زمانی که هندوانه را به قسمت‌های کوچک تقسیم کرده آن را درون ظرفی ریخته و درون فریزر قرار میدهیم تا به خوبی یخ بزند و سرد شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی هندوانه و توت فرنگی

    مرحله سوم: تهیه‌ی شربت نعنا

    در زمانی که هندوانه درون فریزر قرار دارد به سراغ درست کردن شربت نعنا می‌رویم برای درست کردن این شربت باید مقداری برگ نعنا تازه و شسته شده را با نصف پیمانه آب و نصف پیمانه شکر روی حرارت قرار دهیم و اجازه دهیم تا به جوش آید.

    پس از به جوش آمدن شربت نعنا، آن را از روی حرارت برمی‌داریم و برگ نعنا را از داخل آن خارج می‌کنیم سپس شربت نعنا را برای خنک شدن درون یخچال قرار می‌دهیم.

    مرحله چهارم: آماده کردن موهیتو هندوانه

    پس از اینکه هندوانه در فریزر کاملآ یخ زد آن را به همراه برگ نعنا، شربت نعنا و آب لیمو درون مخلوط کن می‌ریزیم و به مدت ۴ تا ۵ دقیقه میکس می‌کنیم تا کاملا با یکدیگر مخلوط شوند و حالت یکدستی بگیرند.

    مرحله پنجم: تزیین کردن موهیتو

    طی چهار مرحله موهیتو ما آماده سرو کردن است، برای تزیین کردن این موهیتو می‌توان از برگ نعنا استفاده کرد و همچنین اگر احساس کردید موهیتو شما کمی غلیظ شده است می‌توانید مقداری به آن آب گازدار (سودا) اضافه نمایید.

    اسموتی هندوانه

    طرز تهیه‌ی اسموتی هندوانه

    در فصل گرما اسموتی‌ها به دلیل تنوع زیاد و طبع خنکی که دارند از جمله پرطرفدار‌ترین نوشیدنی‌ها محسوب می‌شوند. در این بخش از مقاله‌ی امروزمان می‌خواهیم مراحل تهیه‌ی اسموتی هندوانه که یکی از بهترین و پرطرفدار‌ترین اسموتی‌ها است را شرح دهیم.

    برای درست کردن اسموتی به مواد قابل دسترسی نیاز داریم اما اگر بعضی از مواد را در خانه نداشتید می‌توان از مواد جایگزین نیز استفاده کرد.
    برای تهیه‌ی اسموتی هندوانه برای ۴ نفر به مواد زیر نیاز داریم.

    مواد لازم برای تهیه اسموتی هندوانه:
    هندوانه۱ عدد متوسط
    عسل یا شکر۳ قاشق غذاخوری
    آب۱ فنجان
    برگ نعناصف فنجان

    مراحل درست کردن اسموتی هندوانه

    در ادامه مراحل درست کردن اسموتی هندوانه را برای شما شرح خواهیم داد:

    مرحله اول: آماده کردن هندوانه

    در ابتدا یک هندوانه با ابعاد متوسط را انتخاب کرده و پس از شستن، جدا کردن هسته‌ها و پوست گرفتن آن، آن را به صورت تکه‌های مکعبی یا گرد در می‌آوریم سپس هندوانه تکه‌تکه‌ شده و بدون هسته را برای مدتی درون فریزر قرار می‌دهیم تا به خوبی منجمد شود. پس از طی زمان لازم، تکه‌های یخ‌زده هندوانه را از فریزر بیرون می‌آوریم.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ژله‌ هندوانه‌ای

    مرحله دوم: میکس کردن هندوانه

    برای میکس کردن مواد می‌توان از میکسر، بلندر، مخلوط کن یا غذاساز استفاده کرد. پس از انتخاب دستگاه مناسب هندوانه را داخل آن ریخته و سپس برگ نعنا را نیز به آن اضافه می‌کنیم. در ادامه، آب را برای این‌که مواد بهتر مخلوط شوند داخل بلندر می‌ریزیم و مخلوط می‌کنیم.

    بعد از این‌که مخلوط به خوبی میکس شد از شکر یا عسل برای شیرینی بیشتر اسموتی هندوانه استفاده می‌کنیم.

    نکته: البته میزان شیرینی اسموتی به سلیقه شما بستگی دارد.

    مرحله سوم: درست کردن اسموتی

    در انتها، بلندر را برای بار آخر روشن کرده و مواد را آنقدر میکس می‌کنیم تا بافت مطلوب و خوشایند اسموتی بدست آید. در صورتی که غلظت اسموتی زیاد بود می‌توانید مقدار بیشتری آب به آن بیافزایید و دوباره مواد را میکس کنید.

    در این مطلب چند روش مختلف برای استفاده از هندوانه در تهیه نوشیدنی‌هایی که برای فصول سرد سال مناسب باشند را آموزش دادیم و امیدواریم که از این آموزش نهایت استفاده را برده باشید. برای آشنایی با دیگر آموزش‌ها با سرویس آشپزی بلاگ اکالا همراه باشید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.