سبک زندگیسلامت و زیبایی

۴ مورد از بهترین برندهای دهان‌شویه مناسب دندان‌های ارتودنسی

استفاده از دهانشویه به عنوان یک قسمت از روال بهداشت دهان و دندان بسیار مفید است و می‌تواند به حفظ سلامت دهان و دندان کمک کند. دهان‌شویی یک فرایند بهداشتی است که با استفاده از محلول‌های ضدعفونی کننده، باکتری‌کش و ضدپلاک، دهان و دندان را تمیز می‌کند. این فرآیند به منظور حذف باکتری‌ها، پلاک و بوی نامطبوع دهان انجام می‌شود.

امروزه دهان‌شویه‌هایی از برندهای بسیار متنوع در بازار با قیمت‌های مختلفی یافت می‌شود. برای استفاده از دهان‌شوییه بهتر است ابتدا نوع دندان‌های خود را شناسایی و مطابق با نیاز دهان و دندان‌‌هایتان دهان‌شوییه مناسب را تهیه کنید. ما امروز در این مقاله از اکالا بلاگ ۴ مورد از بهترین برندهای دهان‌شویه مناسب و سازگار با دندان‌های ارتودنسی شده را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم پس در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه شست شویی صحیح دندان‌های ارتودنسی

دندان‌های ارتودنسی شده شرایطشان کمی خاص‌تر از سایر دندان‌هاست. برای نگهداری مناسب از دندان‌های ارتودنسی،ابتدا لازم است با پزشک خود پیرامون نکات مخصوص نگهداری از ارتودنسی دندان‌هایتان در ارتباط باشید و به توصیه‌های پزشکتان توجه کنید.

برای شستشو کردن دندان‌های ارتودنسی، ابتدا باید مواد غذایی را با استفاده از مسواک و خمیر دندان به طور کامل از بین ببرید سپس با کمک محلول دهان‌شویی حداقل به مدت ۳۰ ثانیه دهانتان را با آن شست‌و شو کنید.

بیشتر بخوانید: انواع دهانشویه و موارد استفاده از آن‌ها

معرفی بهترین برندهای دهانشویه مناسب با دندان‌های ارتودنسی

برندهای معتبر دهانشویه برای دندان‌های ارتودنسی شامل Colgate, Listerine, Crest و Oral-B می‌باشند. این بحث بهترین برندهای دهان شویه برای دندان‌های ارتودنسی است و نباید به عنوان توصیه پزشکی در نظر گرفته شود.

معرفی بهترین برندهای دهانشویه مناسب با دندان‌های ارتودنسی

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    فواید دهان‌شویه

    بین فواید دهان‌شویه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1. حذف باکتری‌ها: دهان‌شویه‌ها با از بین بردن باکتری‌های دهان و دندان موجب از بین رفتن ترشحات بد بوی دهان، کاهش التهابات لثه و تسکین علائم التهابی دندان‌ها می‌شوند.
    2. جلوگیری از ایجاد پلاک‌های دندانی: استفاده از دهان‌شوییه موجب کاهش تشکیل پلاک‌های دندانی و‌ رسوبات می‌شود.
    3. جلوگیری از تشکیل پوسیدگی: اگر از دهان‌شویه‌های حا‌‌وی فلوراید طبق دستور پزشک‌ استفاده کنید می‌توانید از تشکیل پوسیدگی روی دندان‌هایتان جلوگیری کنید.

    مضرات دهانشویه

    بین مضرات استفاده از دهان شور هم می‌توان به حساس شدن لثه ها اشاره کرد.

    بیشتر بخوانید: بهترین مسواک برای دندان لمینت شده کدام است؟

    بهترین برندهای دهان‌شور

    برخی از بهترین برندهای دهان‌شور عبارتند از:

    دهان شویه چند منظوره زنون، دهان شویه چندمنظوره فارمد،برندهای چون میسویک ، اورال و کلگیت از بهترین برندهای دهان‌شویه هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

    آیا استفاده از دهان‌شویه می‌تواند جایگزین مسواک باشد؟

    آیا استفاده از دهان‌شویه می‌تواند جایگزین مسواک باشد؟

    استفاده از دهان‌شویه به تنهایی نمی‌تواند سلامت دهان و دندان شما را تامین کند. برای داشتن دندان‌های سالم و حفظ بهداشت دهان و دندان شما باید در روتین روزانه‌تان ابتدا از نخ‌دندان و مسواک استفاده سپس از دهان‌شویه مناسب و سازگار با دندان‌هایتان استفاده کنید.

    امیدواریم که با مطالعه مقاله فوق اهمیت استفاده از دهان‌شویه را درک کرده باشید و با استفاده منظم و صحیح از آن بتوانید دندان‌های سالم و دهانی خوشبو داشته باشید. از این‌که تا پایان این مقاله نیز با مجله آشپزی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.