دانستنی

۱۱ وسیله‌ای که حتما باید در ماشینتان باشد

قرار دادن برخی لوازم ضروری در ماشین به شما کمک می‌کند تا در صورت بروز مشکل، به راحتی آن را برطرف کنید. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با ۱۱ وسیله‌ای که حتما باید در ماشینتان باشد، آشنا شوید.

وسایل ضروری که باید در ماشین داشته باشید

اگر از ماشین برای رفت و آمد شهری یا سفرهای خارج از شهر استفاده می‌کنید، باید چند وسیله ضروری را همراه خود داشته باشید تا در صورت بروز مشکل به سادگی از این لوازم استفاده کنید. در ادامه این بخش به مهم‌ترین تجهیزات ضروری در ماشین اشاره شده است.

۱- فیوز با آمپرهای مختلف

فیوز خودرو وسیله‌ای است که از آن برای محافظت از کابل‌ها، سیم‌ها و اجزای الکترونیکی خودرو استفاده می‌شود. اختلال در فیوز خودرو می‌تواند سبب بروز مشکلات جدی در برق ماشین شود. به همراه داشتن فیوز با آمپرهای مختلف به شما کمک می‌کند تا در صورت بروز مشکل، در اولین فرصت آن را برطرف کنید.

۲- آچار چرخ، جک و زاپاس

در ماشین شخصی‌تان حتما یک آچار چرخ همراه با لاستیک زاپاس و جک داشته باشید تا در صورتی که لاستیک‌های ماشین پنچر شدند، خودتان بتوانید در اولین فرصت مشکل را برطرف کنید. به خاطر داشته باشید که به هیچ عنوان بدون به همراه داشتن لاستیک زاپاس و همچنین آچار چرخ و جک راهی سفرهای جاده‌ای نشوید.

وسایل ضروری که باید در ماشین داشته باشید

۳- بطری آب

مهم نیست تردد شما در داخل شهر است یا برای سفرهای خارج شهری از ماشین شخصی‌تان استفاده می‌کنید، به هر حال همیشه باید یک بطری آب در ماشین خود داشته باشید. استفاده از آب در مواقع اضطراری هم به خنک کردن ماشین کمک می‌کند و هم می‌توانید از آن برای شستشوی دست یا قطعه‌ای خاص استفاده کنید.

۴- جعبه کمک‌های اولیه

یکی دیگر از وسایل ضروری ماشین برای حرفه‌ای‌ها، جعبه کمک‌های اولیه کوچک است. برای حفظ ایمنی خودتان و ساکنین ماشین بهتر است یک ساک کوچک حاوی چسب زخم، محلول ضد عفونی کننده، گاز استریل و پنبه داشته باشید تا در شرایط نیاز دستپاچه نشوید.

جعبه کمک‌های اولیه از وسایل ضروری در ماشین

۵- آچار چند کاره

یکی دیگر از لوازمی که باید همیشه در ماشین داشته باشید، آچار چند کاره است. برای تهیه این وسیله بهتر است به سراغ آچارهای کوچک و تاشو که کیفیت خوبی دارند استفاده کنید. این آچارها معمولا فضای کمی را اشغال می‌کنند، اما بسیار کار راه انداز هستند.

۶- نوار چسب

یکی دیگر از لوازمی که باید همیشه در ماشین همراهتان باشد، نوار چسب است. به همراه داشتن نوار چسب به شما کمک می‌کند تا ترک‌ها، نشستی‌ها و برخی شکستگی‌ها را به صورت موقت درست کنید و خودتان را به تعمیرگاه برسانید.

بیشتر بخوانید: وسایل آشپزی مورد نیاز سفر

۷- کابل باتری به باتری

یکی دیگر از واجب‌ترین وسیله‌هایی که حتما باید در ماشینتان باشد، کابل باتری به باتری است. برای خرید این وسیله حتما به کیفیت آن توجه کنید و سعی کنید از محصولاتی که گارانتی دارند استفاده کنید.

به همراه داشتن این وسیله به شما کمک می‌کند تا در مواقع ضروری که باتری ماشین خوابید، بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ماشین را دوباره راه بیندازید.

کابل باتری به باتری از وسایل مورد نیاز در ماشین

۸- چراغ قوه

شاید فکر کنید که به همراه داشتن چراغ قوه در ماشین چندان ضروری نیست و می‌توانید به جای آن از چراغ موبایل استفاده کنید، اما از آن جایی که شارژ موبایل محدود است، به همراه داشتن چراغ قوه در ماشین ضروری به نظر می‌رسد. می‌توانید از چراغ قوه برای نگاه کردن به کاپوت ماشین استفاده کنید یا از آن برای کمک گرفتن از ماشین‌ها در شب استفاده کنید.

۹- بیمه نامه، کارت ماشین و گواهینامه

هر زمان که در حال رانندگی هستید، باید مدارک ماشین نیز همراهتان باشد، مهم نیست تا دم کوجه رانندگی می‌کنید یا به یک سفر طولانی می‌روید، به هر حال به همراه داشتن بیمه نامه، کارت ماشین و گواهینامه به اندازه به همراه داشتن سوئیچ در رانندگی اهمیت دارد، بنابراین به هیچ عنوان این مدارک را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید: وسایل ضروری پیک نیک کم هزینه برای مسافرت

۱۰- مثلث خطر شبرنگی

در ماشینتان حتما یک مثلث خطر شبرنگی داشته باشید تا اگر بر حسب اتفاق یک شب در جاده ماندید، با کمک این وسیله به ماشین‌های دیگر اعلام کنید که خودروی شما در میانه راه متوقف شده و نیاز به کمک دارید.

برای استفاده از این تابلوی شبرنگی باید آن را چند متر جلوتر از جایی که ماشین خراب شده قرار دهید تا ماشین‌های دیگر قبل از رسیدن به شما سرعت خود را کاهش دهند و از مسیر دیگری حرکت کنند.

مثلث خطر شبرنگی از وسایل مورد نیاز در ماشین

۱۱- زیرانداز

اگر اهل سفر و طبیعت گردی هستید، به همراه داشتن یک زیر انداز برای شما ضروری است. در این شرایط هر زمان که احساس خستگی کردید، می‌توانید زیرانداز را در کنار ماشین پهن و چند دقیقه استراحت کنید تا خستگی‌تان برطرف شود.

در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به ۱۱ وسیله‌ای که حتما باید در ماشینتان باشد، اشاره شد. به خاطر داشته باشید که به همراه داشتن این وسیله‌ها به شما کمک می‌کند تا در صورت بروز مشکل در طول رانندگی، بدون نگرانی مشکل را برطرف کنید و به راهتان ادامه دهید. به نظر شما به همراه داشتن کدام لوازم در ماشین ضرورت بیشتری دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا