آشپزیانواع دسرها

طرز تهیه حلوای نقل دبی(حلوای تافی)؛ حلوای مجلسی و خوشمزه

حلوای نقل دبی که به حلوای تافی هم معروف است نوعی حلوای عربی است که با حلوای ما کاملا متفاوت است این حلوا ته مزه تافی کره ای و کاراملی دارد و بسیار خوش عطر و خوش طعم است. خیلی راحت میتوانید این حلوای خوشمزه را در منزل آماده کنید. این حلوا از نظر غلظت روان تر از حلوای ما است اما بسته به سلیقه و ذائقه می توانید آن را غلیظ تر یا شل تر بردارید.

رنگ بسیار زیبا بافت کرمی و لطیف و ته مزه سوهان و کارامل این حلوا هر کسی را مجذوب می‌کند. بیشتر حلوا های عربی با شیر خشک یا ساگو یا نشاسته خارجی تهیه می شوند که برای خیلی از افراد در دسترس نیست اگه علاقه مند به تهیه حلوای عربی هستید پیشنهاد میکنم حلوای نقل دبی را امتحان کنید چون با آرد تهیه می شود و مواد کاملا قابل دسترسی دارد.

در اکالا بلاگ همراه ما باشید با طرز تهیه حلوا نقل دبی!

مواد لازم حلوا نقل دبی (حلوای تافی):
آردیک دوم پیمانه
شیر پر چرب۲ پیمانه
آبیک دوم پیمانه
شکر۱ پیمانه
کره هم دمای محیط۵۰ گرم
روغن مایعیک دوم پیمانه
گلابیک دوم پیمانه
زعفران غلیظ دم شده۳ قاشق سوپ خوری
پودر هلیک دوم قاشق چای خوری
نسکافه گلد یا قهوه دم کردهیک دوم قاشق چای خوری

مواد لازم حلوا نقل دبی (حلوای تافی)
برای آماده کردن حلوای نقل دبی اول آرد رو الک کنید و آب رو به آرد اضافه کنید.آرد را الک کرده و آب به آن اضافه کنید برای حلوای نقل عربی

و هم بزنید تا کاملا مخلوط بشه و گلوله ای داخلش نمونه. اگه احیانا آرد گلوله شد میتونید از صافی رد کنید یا کمی با همزن بزنید تا گلوله های آرد باز بشه.

مخلوط آب و آرد رو کنار بذارین و زعفران دم کرده غلیظ رو به گلاب اضافه کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    زعفران را به گلاب اضافه کنید برای حلوای نقل عربی

    و پودر هل رو هم به این ترکیب اضافه کنید و مخلوط کنید و کنار بذارین.

    پودر هل را به مخلوط زعفران اضافه کنید برای حلوای نقل دبیشکر رو داخل تابه ای بریزینو روی حرارت کم قرار بدین حرارت بالا نباشه تا شکر نسوزه اجازه بدین شکر کم کم آب بشه. اما به هیچ وجه از قاشق برای مخلوط کردن مواد استفاده نکنید.

    این کار رو بدون عجله و با حوصله انجام بدین برای اینکه مواد زیر و رو بشه و نسوزه فقط ظرف رو حرکت بدین تا شکر ها حرکت کنن و مدام کارامل رو با حرکت دادنِ ماهیتابه روی شکرها بیارین این کار رو تا جایی ادامه بدین که تمام شکر ها کارامل بشن.

    طرز تهیه حلوای عربی با شیر خشک

    اما مواظب باشین که مواد بیش از اندازه حرارت نبینه چون ممکنه کارامل تون بسوزه و در نهایت طعم تلخ پیدا کنه بهتره برای کارامل کردن شکر از ظرفی با ضخامت زیاد استفاده کنید چون تابه با جنس نازک باعث زودتر سوختن شکر میشه.

    شکر را تفت دهید تا کاراملی شود برای حلوای نقل دبیوقتی تمام شکر ها به صورت یک دست کارامل شدن، کره به دمای محیط رسیده رو اضافه کنید.

    کره را به شکر کاراملی اضافه کنید برای حلوای نقل دبیو مخلوط کنید تا کره کاملا آب بشه و با کارامل مخلوط بشه. بعد شیر رو اضافه و مخلوط کنید.

    شیر را به مواد حلوا نقل دبی اضافه کنیداگه بعد از اضافه کردن شیر قسمتی از کارامل سفت شد و بست نگران نباشین در تابه رو بذارین و اجازه بدین با حرارت کم بجوشه تا کارامل های سفت شده کاملا آب بشن.

    طرز تهیه حلوای زعفرانی

    وقتی کارامل کاملا با شیر یکدست شد، ترکیب آب و آرد رو اضافه کنید.

    مخلوط آرد و آب را به مواد حلوای نقل دبی اضافه کنیدو هم بزنید تا مخلوط بشه (اگه احیانا آردتون داخل حلوا گلوله شد به همزدن ادامه بدین تا گلوله ها باز بشه و اگه گلوله ها باز نشدن میتونید با گوشت کوب برقی یا همزن کمی بزنید تا باز بشن).

    حلوای نقل عربی را هم بزنید تا گلوله گلوله نشودبعد از اضافه کردن آرد باید حلوا رو روی حرارت کم به صورت مداوم هم بزنید تا گلوله نشه و ته نگیره وگرنه حلوا در آخر یکدست نمیشه.

    وقتی حلوا شروع کرد به غلظت پیدا کردن و کمی غلیظ شد مخلوط گلاب و زعفران و هل رو اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا ترکیب بشه مجددا چند دقیقه ای به هم زدن ادامه بدین.

    مخلوط گلاب و زعفران را به حلوای نقل دبی اضافه کنیدو بعد قهوه رو با دو قاشق سوپ خوری آب جوش حل کنید و به حلوا اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط بشه و چند دقیقه ای به همزدن ادامه بدین.

    قهوه را با آب جوش حل کرده و به حلوای نقل دبی اضافه کنیدو در آخر روغن مایع رو در چند مرحله و کم کم به حلوا اضافه کنید و هر بار کاملا مخلوط کنید تا روغن به خورد حلوا بره.

    حالا با حرارت کم حلوا رو به صورت مداوم هم بزنید تا به غلظت مورد نظر برسه. بسته به سلیقه می تونید حلوا رو سفت تر بردارین و یا اینکه کمی شل و روان باشه این به خودتون بستگی داره فقط توجه کنید که حلوا بعد از خنک شدن و رفتن داخل یخچال سفت تر میشه.

    روغن مایع ا به مواد حلوای نقل دبی اضافه کرده و بگذارید به غلظت برسد
    وقتی حلوا به غلظت مورد نظر رسید حرارت رو خاموش کنید و حلوا رو داخل ظرف مورد نظر بریزین و ظرف رو کمی حرکت بدین تا روی حلوا صاف بشه و اجازه بدین حلوا خنک بشه.

    طرز تهیه انواع حلوا خانگی

    اگه دوست ندارین روی حلوا کاملا صاف باشه میتونید یک سیخ چوبی یا نوک چاقو رو داخل حلوا حرکت بدین و طرح ایجاد کنید تا روی حلوا صاف نباشه. حلوا رو با انواع مغزیجات میتونید تزئین کنید من از پرک بادام و خلال بادام و پودر پسته و گل محمدی برای تزئین استفاده کردم.

    حلوای نقل دبی را تزیین کنید

    حلوای تافی رو داخل یخچال نگه داری کنید.

    طرز تهیه حلوای نقل دبی(حلوای تافی) خانگی- حلوای عربی

    نکات تهیه حلوا نقل دبی:

    • پیمانه مورد استفاده در این آموزش پیمانه استاندارد شیرینی پزی یا لیوان دسته دار فرانسوی است.
    • در صورت دلخواه می تونید از شیر خشک داخل حلوا استفاده کنید اما استفاده از شیر خشک ایرانی توصیه نمیشه از شیر خشک خارجی مثل شیر خشک نیدو استفاده کنید، شیر خشک طعم خوبی به حلوا میده در صورت استفاده سه چهارم پیمانه شیر خشک رو با دو لیوان آب حل کنید و به جای شیر داخل حلوا استفاده کنید.
    • در صورت دلخواه می تونید از نصف پیمانه شکر سفید و نصف پیمانه شکر قهوه ای داخل حلوا استفاده کنید تا طعم کاراملی بیشتری به حلوا بده.
    • برای عطر و طعم بهتر حتما هل سبز رو خودتون به صورت تازه داخل خونه آسیاب کنید و بعد از الک ریز رد کنید و داخل حلوا استفاده کنید چون هل تازه آسیاب شده عطر بهتری نسبت به پودر هل مونده داره.
    • برای این حلوا هم از آرد سفید و هم از آرد نان فانتزی می تونید استفاده کنید.
    • در صورت دلخواه میتونید از قهوه داخل حلوا استفاده نکنید و قابل حذف هست.

    امیدوارم از طرز تهیه حلوا نقل دبی خوشتان آمده باشد. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۴.۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.