آشپزینکات آشپزی

زنجبیل را مثل یک حرفه‌ای پوست بگیرید و رنده کنید

پوست گرفتن و رنده کردن زنجبیل برای خیلی از افراد چالش برانگیز و زمان بر است. بهتر است بدانید که برای جدا کردن پوست زنجبیل و رنده کردن آن باید کمی صبور باشید و از روش مناسبی استفاده کنید. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با روش‌های صحیح پوست گرفتن و رنده کردن زنجبیل به طور کامل آشنا شوید.

روش صحیح پوست کندن زنجبیل

زنجبیل یک نوع ریشه با شکلی بی قاعده و نامتقارن است و از همین رو پوست گرفتن آن برای خیلی از افراد مشکل است. قبل از هر چیزی باید بدانید که پوست زنجبیل نازک و کاملا خوراکی است و از همین رو حتی اگر پوست آن را جدا نکنید، مشکلی برای سلامت شما ایجاد نمی‌شود، اما بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که پوست آن را قبل از مصرف جدا کنند.

به طور کلی پوست کردن زنجبیل و رنده کردن آن راحت‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. برای شروع باید زنجبیل را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که همه قسمت‌های آن کاملا سفت هستند.

روش صحیح پوست کندن زنجبیل

در ادامه زنجبیل را بشویید و تا خاک و آلودگی‌های آن پاک شوند. سپس زنجبیل را با یک دستمال به خوبی خشک و پوست آن را جدا کنید. بعد می‌توانید از راهکارهای زیر برای پوست گرفتن زنجبیل تازه یا خشک استفاده کنید.

۱- استفاده از چاقو

یکی از ساده‌ترین و البته محبوب‌ترین روش‌های پوست کندن زنجبیل تازه، استفاده از یک چاقوی آشپزخانه است. در این روش ابتدا باید سر و ته زنجبیل را جدا کنید. در ادامه زنجبیل را به صورت عمودی روی تخته آشپزخانه قرار دهید.

حالا با کمک تیغه چاقو به آرامی و از سمت بالا به پایین روی زنجبیل بکشید تا لایه نازکی از پوست زنجبیل از آن جدا شود. در این روش به هیچ عنوان نباید چاقو را با فشار زیاد روی زنجبیل بکشید، زیرا در این صورت تکه‌های زنجبیل نیز همراه با پوست آن جدا می‌شوند.

برای این که پوست زنجبیل تازه راحت‌تر جدا شود، می‌توانید زنجبیل را بشویید و به برش‌های نازک خرد کنید. حالا برش‌های زنجبیل را در دست بگیرید و به راحتی پوست آن‌ها را جدا کنید. در این روش نیازی نیست فشار زیادی به دست‌هایتان وارد کنید و پوست زنجبیل به سادگی جدا می‌شود.

بیشتر بخوانید: با این ۲ روش زنجبیل تازه را پودر کنید

۲- استفاده از لبه قاشق

راهکار بعدی برای جدا کردن پوست زنجبیل تازه، استفاده از لبه قاشق است. در این روش ابتدا باید سر و ته زنجبیل را با چاقو جدا کنید. سپس زنجبیل را محکم در دست بگیرید. حالا لبه قاشق را به آرامی روی زنجبیل بکشید تا پوست نازک آن جدا شود. می‌توانید زنجبیل را روی تخته آشپزخانه قرار دهید و بعد پوست آن را به کمک قاشق جدا کنید.

پوست گرفتن زنجبیل با استفاده از لبه قاشق

۳- قرار دادن زنجبیل در فریزر

برای این که پوست زنجبیل راحت‌تر جدا شود، می‌توانید آن را برای نیم ساعت تا یک ساعت در فریزر قرار دهید. حالا به کمک چاقو پوست زنجبیل را به راحتی جدا کنید. سرد شدن زنجبیل موجب می‌شود تا پوست آن راحت‌تر جدا شود.

بیشتر بخوانید: چطور زنجبیل را خشک کنیم؟

۴- استفاده از پوست کن

اگر سطح زنجبیلی که تهیه کرده‌اید، چندان نامتقارن به نظر نمی‌رسد، می‌توانید با کمک پوست کن مخصوص میوه و سبزیجات نیز پوست آن را جدا کنید. در این روش باید زنجبیل را در دست بگیرید و سپس با کمک پوست گیر تیز، پوست آن را بکنید. در این روش مراقب باشید تا به دستتان آسیب وارد نشود.

روش صحیح رنده کردن زنجبیل

روش صحیح رنده کردن زنجبیل

برای این که زنجبیل را راحت‌تر رنده کنید، نیاز به یک رنده تیز با مساحت بزرگ و سوراخ‌های ظریف دارید. به طور کلی بهتر است برای رنده کردن زنجبیل از رنده مخصوص زنجبیل که بلندتر و باریک‌تر از رنده‌های معمولی است استفاده کنید.

برای رنده کردن زنجبیل حتما یک تکه زنجبیل بزرگ را انتخاب کنید. اگر زنجبیل شما نرم به نظر می‌رسد، بهتر است آن را برای یک ساعت در فریزر قرار دهید و بعد رنده کنید.

برای شروع باید پوست زنجبیل را به هر روشی که دوست دارید جدا کنید. در ادامه رنده مناسب را در دست بگیرید و شروع به رنده کردن زنجبیل کنید. نکته مهمی که باید در زمان رنده کردن زنجبیل بدانید، آن است که باید زنجبیل را طوری روی رنده بکشید که الیاف آن عمود بر رنده باشند.

در زمان رنده کردن زنجبیل حتما کمی با دست‌هایتان به آن فشار وارد کنید و آن را به سمت عقب و جلو بکشید.

نکاتی که باید در مورد روش‌های صحیح پوست گرفتن و رنده کردن زنجبیل بدانید

نکاتی که باید در مورد روش‌های صحیح پوست گرفتن و رنده کردن زنجبیل بدانید

در ادامه به چند نکته طلایی در مورد روش‌های پوست گرفتن و رنده کردن زنجبیل اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  • رنده کردن زنجبیل کمی سخت است، از همین رو برای سرعت بخشیدن به کار می‌توانید تکه‌های زنجبیل را در غذاساز یا میکسر بریزید و خوب میکس کنید. سپس زنجبیل میکس شده را در کیسه‌های زیپ دار کوچک بریزید و در فریزر قرار دهید. می‌توانید زنجبیل میکس شده را تا یک هفته در یخچال و تا ۶ ماه در فریزر نگهداری کنید.
  • مصرف زنجبیل موجب کاهش درد، التهاب و بهبود گردش خون در بدن می‌شود و همچنین برای سلامت قلب و گوارش و رفع حالت تهوع مفید است.
  • قبل از جدا کردن پوست زنجبیل حتما آن را با آب فراوان بشویید تا خاک و آلودگی‌های آن تمیز شوند.
  • در زمان جدا کردن پوست زنجبیل، حتما لایه نازکی از پوست را جدا کنید تا عطر و طعم زنجبیل کاهش پیدا نکند.
  • اگر در زمان جدا کردن پوست زنجبیل قسمتی از گوشت آن نیز جدا شده است، می‌توانید از تکه‌های زنجبیل همراه با پوست برای تهیه دمنوش استفاده کنید.

در این مقاله از مجله آشپزی اکالا به روش‌های صحیح پوست گرفتن و رنده کردن زنجبیل اشاره شد. به خاطر داشته باشید که در زمان جدا کردن پوست زنجبیل تنها لایه نازک پوست آن را جدا کنید و از جدا کردن گوشت زنجبیل همراه با آن اجتناب کنید. شما از چه روش‌هایی برای رنده کردن و پوست کندن زنجبیل استفاده می‌کنید؟

۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا