آشپزیانواع دسرها

طرز تهیه حلوای پسته(حلوای بوتیکی)؛ با رنگی جذاب همراه با عکس

حلوا جزو دسر های سنتی بسیار پر طرفدار است. با اینکه مرسوم هست که حلوا را برای مجالس عزاداری آماده کنند ولی از حلوا در بسیاری از مجالس مذهبی و سفره‌های ماه رمضان هم استفاده می‌شود. حلواهای بوتیکی که در چند سال اخیر بسیار پرطرفدار شده اند بسیار مناسب اینگونه مجالس و پذیرایی از مهمان ها هستند حالت تک نفره و سایز کوچک اونها سرو این حلوا رو راحت تر میکنه و حالت شیک تری به پذیرایی شما میده. حلواهای بوتیکی مثل حلوای بادام نوعی حلوای مدرن و مجلسی هستند که در شکل‌های فانتزی و رنگارنگ و در طعم ها و شکل های مختلف سرو می‌شوند.

این حلوا ها تنوع بسیار زیادی دارند مانند حلوای پسته، بیسکو حلوا، حلوای دارک فندق، حلوای زنجبیلی، حلوای شکلاتی و… در اکالا بلاگ طرز تهیه و طعم و عطر فوق العاده عالی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم حلوای پسته، حلوای بوتیکی:
آرد سفید۱پیمانه
پودر پستهنصف پیمانه
پودر قندنصف پیمانه
روغن جامدیک چهارم پیمانه
کره۵۰ گرم
گلاب۲ قاشق غذاخوری
پودر هلنصف قاشق چایخوری
رنگ سبز خوراکیچند قطره
شیر عسلی (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری

مواد لازم حلوای پسته بوتیکی
۱- آرد سفید رو الک میکنیم و داخل تابه ای با حرارت خیلی ملایم تفت میدیم تا خامی آرد کاملا گرفته بشه ولی آرد اصلا تغییر رنگ نده. نکته مهم در تفت دادن آرد اینه که حرارت باید خیلی کم باشه و به آرومی تفت بخوره تا بو داده بشه و اصلا نباید عجله کنید و حرارت رو بالا ببرید و بهتره مدام آرد رو هم بزنید تا به صورت یکنواخت بو داده بشه تا کیفیت خوبی داشته باشه.

وقتی خامی آرد کاملا گرفته شد، مجددا اون رو الک کنید؛ الک کردن دوباره آرد نقش بسیار مهمی در لطافت و بافت حلوا داره پس حتما این کار رو انجام بدین؛ آرد رو بعد از الک کردن دوباره به تابه برگردونید و روی حرارت ملایم کره و روغن جامد رو بهش اضافه کنید تا روغن‌ها کاملا آب بشن و مواد رو مخلوط کنید و با پشت قاشق کاملا به خورد هم بدین.

تفت دادن آرد حلوای پسته

بیشتر بخوانید: طرز تهیه حلوا مرمری بوتیکی

۲- بعد از روی حرارت بردارین اجازه بدین خیلی کم از حرارت بیفته و بعد پودر قند الک شده رو بهش اضافه کنید و مواد رو با پشت قاشق کاملا به خورد هم بدین تا مخلوط و یکدست بشه (مواد فقط باید کمی از حرارت بیفتن اگه خیلی سرد بشه دیگه کاملا با پودر قند ترکیب نمیشه و حالت یکدستی پیدا نمیکنه).

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    اضافه کردن پودر قند به آرد حلوای پسته

    ۳- بعد پودر پسته رو به مواد اضافه و کاملا مخلوط کنید و به خورد هم بدین “نکته بسیار مهم در طعم حلوا به کیفیت پودر پسته برمیگرده اغلب پودر پسته های موجود در بازار خالص نیستند و یا کیفیت و تازگی لازم رو ندارن بنابراین بهتره پودر پسته رو خودتون در منزل تهیه کنید برای این کار کافیه روی مغز پسته کمی آب جوش بریزید و اجازه بدین چند دقیقه بمونه و بعد آبکش کنید و پوست رویی پسته رو جدا کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی بادام و پسته

    و روی دستمالی پهن کنید تا کاملا خشک بشه و بعد داخل دستگاه آسیاب کاملا پودر کنید و بعد مورد استفاده قرار بدین و اگه اینکار براتون سخته میتونید خلال پسته تهیه کنید و خلال پسته رو داخل دستگاه آسیاب پودر کنید با اینکه روش اول بهترین کیفیت رو بهتون میده ولی کیفیت پودر پسته با خلال پسته هم بهتر از پودر پسته بازاری هست”

    اضافه کردن پسته به حلوای پسته
    ۴- بعد از اضافه کردن پودر پسته پودر هل و گلاب رو به مواد اضافه و کاملا مخلوط کنید به دلخواه میتونید به مواد رنگ خوراکی اضافه کنید اگه مایل بودین مواد رنگ طبیعی داشته باشن نیازی به افزودن رنگ نیست اما اگه دوست داشتید سبزی رنگ حلوا کمی پر رنگ‌تر باشه چند قطره رنگ خوراکی سبز به مواد اضافه کنید.

    مواد رو کاملا مخلوط کنید ولی دقت کنید که همه رنگ رو یکجا به مواد اضافه نکنید چون با اینکه شاید در ابتدا فکر کنید مواد رنگ چندانی نگرفته بعد از مخلوط و یکدست شدن کاملا رنگ خودش رو نشون میده و ممکنه از رنگ مد نظر شما تیره تر بشه. بهتره در این مرحله برای مخلوط کردن مواد از دست کمک بگیرید تا راحت‌تر مخلوط و ترکیب بشن.

    اضافه کردن گلاب و هل به مواد حلوای پسته

    ۵-  در مرحله آخر به دلخواه میتونید دو قاشق شیر عسلی هم به مواد اضافه کنید. استفاده از شیرعسلی اختیاری و اگه در دسترس تون نبود میتونید حذفش کنید ولی ترکیب طعم شیرعسلی با پسته خیلی مطلوب و عالیه.

    وقتی مواد کاملا ترکیب و آماده شد میتونید حلوا رو در شکل های مختلف آماده سرو کنید چون حلواهای بوتیکی بافت خشک‌تری نسبت به حلواهای سنتی دارن و اغلب حالت پودری دارن به راحتی قابل فرم دادن توی انواع قالب های سیلیکونی و یا قالب زدن با کاتر هستند، از قالب های سیلیکونی با سایز کوچیک استفاده کنید و مواد حلوا رو داخل قالب بریزین و کاملا فشرده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه تر حلوا نخودچی

    توجه کنید که در این روش حلوا باید هنوز گرمی خودش رو داشته باشه و اگه خیلی از حرارت بیفته و سرد بشه به خوبی شکل نمیگیره و بعد از اضافه کردن پودر قند و سایر مواد هم نمیتونیم مجددا حلوا رو گرم کنیم پس بهتره سرعت عمل داشته باشید وقتی کل حلوا رو داخل قالب فشرده کردین قالب رو به مدت سی دقیقه داخل فریزر قرار بدین تا خودش رو بگیره و بعد حلوا ها رو به راحتی از قالب خارج کنید (حلوا از قالب های سیلیکونی به راحتی خارج میشه اما اگه احتمال چسبیدن حلوا به قالب رو میدین میتونید خیلی خیلی کم قالب رو چرب کنید و چربی اضافی رو با دستمال بگیرید و بعد حلوا رو فشرده کنید)

    اضافه کردن شیر عسلی به مواد حلوای پسته

    ۶- روش دیگه برای سرو کردن حلوا قالب زدن اون هست در این روش حلوا رو کاملا فشرده کنید و ما بین دو کاغذ روغنی به ضخامت دلخواه با وردنه باز کنید و بعد با کاتر دلخواه قالب بزنید.

    قالب زدن حلوای پسته
    ۷- برای تزئین حلوا میتونید از شکلات سفید یا شیری آب شده به روش بن ماری استفاده کنید و شکلات رو داخل قیف بریزید و به صورت رفت و برگشتی و خطی روی حلوا بریزید یا اینکه از پودر پسته یا گل محمدی برای تزئین استفاده کنید.

    حلوای پسته بوتیکی
    میتونید از خمیر فوندانت هم استفاده کنید و با قالب های کوچیک دلخواه خمیر رو قالب بزنید و روی حلوا استفاده کنید.

    حلوای پسته بوتیکی

    امیدوارم از طرز تهیه حلوا پسته خوشتان آمده باشد. برای مشاهده انواع دسرهای دیگر به مجله اینترنتی اکالا سری بزنید.

    ۴.۴/۵ (۵ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۲ دیدگاه ها

    1. عالی بود
      ممنون از اموزش خوبتون
      فقط یک سوال دارم
      اگر بخواهیم این حلوا ها رو به شکل نیمه صنعتی در یک کارگاه کوچک تولید کنیم و بسته بندی نماییم و به بازار عرضه کنیم برای اینکه ماندگاری بالایی داشته باشند چکار باید بکنیم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.