سبک زندگیسلامت و زیبایی

انار و ۹ خاصیت شگفت‌انگیز آن برای مو

انار از جمله میوه‌هایی است که به دلیل مواد مغذی و آنتی‌اکسیدانی که دارد، به عنوان یک انتخاب سالم و مفید شناخته می‌شود. در این مقاله، به بررسی خواص انار برای موها می‌پردازیم و مطالبی در خصوص نقش این میوه در مراقبت از سلامت موها بیان می‌کنیم. در ادامه این مقاله از بلاگ اکالا ما را همراهی کنید تا ضمن بررسی خواص انار برای موها، نکاتی برای تقویت و حفظ سلامت موها بیان کنیم.

انواع خواص تغذیه‌ای انار برای مو

انواع خواص تغذیه‌ای انار برای مو به شرح زیر است:

۱- رفع موخوره و وزی مو با به استفاده از روغن هسته انار

روغن هسته انار حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که ضمن تقویت فولیکول مو و خون‌رسانی به پوست سر، در درمان مو خوره و از بین بردن وز مو بسیار موثر است.

۲- خاصیت نرم‌کنندگی روغن هسته انار

استفاده از روغن هسته انار برای افراد با موهای فر ضمن جلوگیری از گره‌خوردن مو، خاصیت نرم‌کنندگی نیز دارد. علاوه بر این، انار حاوی آب زیادی است که می‌تواند به مقابله با خشکی موها کمک کند.

۳- تقویت رشد موها با مصرف انار

انار حاوی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند پلی‌فنول است که می‌توانند به تقویت رشد موها کمک کنند اثرات شگفت‌انگیزی در تقویت ریشه مو و درخشندگی آن دارد.

انواع خواص تغذیه‌ای انار برای مو

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۴- انار و پیشگیری از ریزش مو

    آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار به پیشگیری از آسیب به مو و ریزش مو کمک می‌کند، همچنین انار حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مفیدی است که در تقویت و تغذیه موها موثر است.

    ۵- استفاده از انار به عنوان تونر طبیعی پوست سر

    استفاده از انار به عنوان یک روش درمانی طبیعی برای مراقبت از پوست است و در واقع به عنوان یک تونر طبیعی ضمن کمک به از بین رفتن باکتری‌ها، موجب نرمی و رطوبت مو می‌شود.

    بیشتر بخوانید: خواص پوست انار | پوستی زیبا با شگفتی‌های انار

    ۶- تنظیم چربی و سطح ph پوست سر

    یکی از موارد مهم در مراقبت از مو، حفظ تعادل بین چربی و ph پوست سر است که با استفاده از روغن هسته انار می‌توان با تولید چربی و ph پوست سر آن‌ها را تعدیل کرد.

    ۷- درمان مشکلات پوستی با انار

    روغن هسته انار در از بین بردن سلول‌های مرده و باکتری‌ها از پوست سر نیز موثر است و می‌توانید با استفاده از آن انواع بیماری‌های پوستی را درمان کنید و همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد خارش است.

    حفظ رطوبت مو با روغن هسته انار

    ۸- حفظ رطوبت مو با روغن هسته انار

    استفاده از روغن هسته انار به عنوان تونیک طبیعی است که می‌توان با سایر روغن‌ها مانند روغن نارگیل یا بادام ترکیب کرد تا ضمن تقویت موها، اسیدهای چرب موجود در آن موجب مرطوب‌سازی موها شده و رشد آن را بهبود دهد.

    ۹- تقویت ساختار مو

    مواد موجود در انار ممکن است به تقویت ساختار مو و افزایش لطافت آنها کمک کنند.

    بیشتر بخوانید: خواص انار برای سرماخوردگی

    پوست انار و فواید آن برای مو

    استفاده از پوست انار به صورت موضعی با تقویت پوست سر، موجب بهبود گردش خون، رفع التهابات پوستی و خشکی پوست می‌شود. همچنین نقش موثری در تقویت پیاز مو و رشد بیشتر آن دارد.

    برگ انار و خواص آن برای مو

    برگ انار و خواص آن برای مو

    برگ انار نیز خاصیت ضد التهابی دارد، افرادی که مشکل خارش پوست سر دارند می‌توانند برگ‌های له شده انار را به صورت پماد موضعی روی محل خارش قرار دهند تا التهابات و خارش را بهبود دهد.

    بیشتر بخوانید: خواص انار برای لاغری + ناگفته‌هایی که باید بدانید!

    سخن آخر

    به طور کلی، انار به عنوان یک میوه سرشار از ویتامین C، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی مفید شناخته می‌شود. این مواد نقش موثری در تقویت موها، جلوگیری از ریزش مو، تغذیه موها و حتی مقابله با خشکی موها دارد. در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا سعی کردیم به خواص مهم انار برای مو اشاره کنیم که با استفاده از انار یا محصولات مراقبت از مو حاوی انار ، می‌توانید آن را به عنوان یک بخش از رژیم غذایی و مراقبت از موها خود در نظر بگیرید.

    نوشته های مشابه

    یک دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.