سبک زندگیسلامت و زیبایی

خواص نخود فرنگی برای پوست صورت + ماسک نخودفرنگی

نخود فرنگی فواید زیادی برای پوست دارد به افزایش کلاژن سازی و همچنین سلامت پوست شما کمک زیادی می‌کند. مصرف نخود فرنگی هم به صورت خوراکی و هم به صورت ماسک می‌تواند پوستی شفاف و درخشان به شما ببخشد و تا حد زیادی از پیری پوست جلوگیری کند. در این مقاله از بخش سبک زندگی در اکالا بلاگ می‌توانید با خواص نخود فرنگی برای پوست صورت و همچنین طرز تهیه انواع ماسک نخود فرنگی برای پوست آشنا شوید.

فواید نخود فرنگی برای پوست

نخود فرنگی سرشار از ویتامین C است و مصرف آن موجب درخشندگی پوست می‌شود. امروزه در ترکیبات بسیاری از ماسک‌های آماده مراقبت از پوست، از نخود فرنگی یا عصاره آن استفاده می‌شود. در ادامه به برخی از مهم‌ترین خواص نخود فرنگی برای پوست صورت اشاره شده است.

۱- جوانسازی پوست

نخود فرنگی سرشار از ویتامین C است و این ویتامین نقش مهمی بر جوانسازی و زیبایی پوست دارد. استفاده از ماسک نخود فرنگی به ترمیم بافت‌های آسیب دیده پوست کمک می‌کند و موجب افزایش کلاژن سازی می‌شود. زمانی که کلاژن سازی پوست افزایش پیدا کند، چین و چروک‌های پوستی به مرور برطرف می‌شوند و پوست ظاهر جوان‌تر و شاداب‌تری به خود می‌گیرد.

۲- شفاف شدن پوست

استفاده از ماسک نخود فرنگی موجب شفاف و روشن شدن پوست شما می‌شود. مواد مغذی موجود در نخود فرنگی سلول‌های آسیب دیده پوست را ترمیم می‌کنند و به افزایش شفافیت و درخشندگی پوست کمک می‌کنند. مصرف ماسک نخود فرنگی به دلیل ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های متنوعی که دارد به کم رنگ شدن لکه‌های پوستی و روشن تر به نظر رسیدن پوست شما نیز کمک می‌کند.

فواید نخود فرنگی برای پوست

۳- آبرسانی پوست

استفاده از نخود فرنگی به هیدراته شدن پوست شما کمک و خشکی پوست را درمان می‌کند. شما می‌توانید به جای هزینه کردن برای خرید کرم‌های آبرسان گران قیمت از ماسک نخود فرنگی برای آبرسانی طبیعی پوست صورتتان استفاده کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۴- درمان جوش و آکنه‌های پوستی

    نخود فرنگی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای پوست است که از آسیب رادیکال‌های آزاد به سلول‌های پوست جلوگیری می‌کند و موجب ترمیم پوست می‌شود. ماسک نخود فرنگی یک درمان فوق العاده برای جوش و آکنه‌های پوستی است و از بروز جوش نیز تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

    بیشتر بخوانید: چرا نخود فرنگی سالم و مغذی است؟ 

    ۵- کاهش التهاب پوستی

    اگر پوست حساسی دارید و با قرار گرفتن در معرض سرما و گرمای شدید با علائمی مثل پوسته پوسته شدن و قرمزی پوست مواجه می‌شوید، می‌توانید از ماسک نخود فرنگی برای رفع این مشکل استفاده کنید.

    ۶- محافظت از پوست در برابر عوامل محیطی

    پوست ما در طول روز در معرض آلودگی، اشعه مضر نور خورشید و همچنین آسیب رادیکال‌های آزاد قرار دارد. نخود فرنگی حاوی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های مفید است که از پوست در برابر آسیب محافظت می‌کند.

    ماسک نخود فرنگی

    انواع ماسک نخود فرنگی

    درست کردن ماسک نخود فرنگی در خانه بسیار راحت است. برای تهیه این ماسک هم می‌توانید از نخود فرنگی پخته شده و هم نخود فرنگی خام استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با روش تهیه انواع ماسک صورت نخود فرنگی آشنا شوید.

    ۱- ماسک صورت نخود فرنگی ترکیبی

    این ماسک یک ترکیب معجزه آسا برای مراقبت از پوست است که استفاده از آن موجب افزایش درخشندگی پوست می‌شود و از پوست شما در برای التهاب و قرمزی جلوگیری می‌کند. این ماسک برای درمان خشکی پوست و همچنین جلوگیری از چین و چروک‌های پوستی نیز مفید است و به جوانسازی پوست شما نیز کمک می کند.

    مواد لازم برای تهیه ماسک

    نخود فرنگی آب پز شده۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
    عسل ۱ قاشق غذاخوری
    کشک یا ماست۱ قاشق چای‌خوری
    زردچوبه۱ قاشق غذاخوری
    ژل آلوئه ورا۱/۲ قاشق غذاخوری
    آب لیمو ترش تازه
    ۱/۲ قاشق غذاخوری

    طرز تهیه ماسک نخود فرنگی ترکیبی

    برای تهیه این ماسک باید نخود فرنگی با مقداری آب در قابلمه بریزید و بپزید. سپس نخود آبپز شده را کاملا میکس کنید و در یک کاسه بریزید. در ادامه کشک، عسل، زردچوبه، ژل آلوئه ورا و آب لیمو ترش تازه را اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا ترکیبی خمیری ایجاد شود. حالا می‌توانید این ماسک را روی پوست تمیز خود قرار دهید. می‌توانید از این ماسک برای صورت و گردن استفاده کنید.

    حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد صورتتان را با آب گرم بشویید و بعد پوست را با حوله خشک کنید. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: ۳ طرز تهیه سالاد لوبیا سبز و نخود فرنگی

    ۲- ماسک صورت نخود فرنگی ساده

    این ماسک به افزایش کلاژن سازی پوست کمک می‌کند و یکی از ساده‌ترین و بهترین انواع ماسک خانگی برای جوانسازی و درخشندگی پوست است.

    مواد لازم برای تهیه ماسک

    نخود فرنگی: به مقدار لازم

    طرز تهیه ماسک نخود فرنگی ساده

    برای تهیه این ماسک باید نخود فرنگی را به صورت تازه در میکسر بریزید و خوب میکس کنید. سپس پوره نخود فرنگی را با نوک انگشتان روی پوست صورت خود قرار دهید. اگر پوستتان خشک است، می‌توانید از مقداری روغن نارگیل نیز در این ماسک استفاده کنید و در صورتی که پوست چربی دارید، می‌توانید چند قطره آب لیمو ترش تازه را با نخود فرنگی ترکیب کنید.

    اجازه دهید این ماسک برای ۱۵ دقیقه روی پوست بماند و بعد صورتتان را با آب گرم بشویید. برای اثر بخشی بیشتر می‌توانید در هفته ۲ تا ۳ بار از این ماسک استفاده کنید.

    استفاده از ماسک نخود فرنگی یک راهکار ساده برای جلوگیری از پیری پوست و همچنین صاف و درخشنده به نظر رسیدن پوست است. به خاطر داشته باشید که قبل از استفاده از این ماسک حتما آن را روی بخش کوچکی از پوست خود امتحان کنید و در صورتی که مشکلی ایجاد نشد، از آن برای تمام پوست خود استفاده کنید. اگر تجربه استفاده از ماسک نخود فرنگی را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

    منابع: herzindagi، healthystaying

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.