دانستنی

راهکارهای ساده و موثر برای رفع بوی سیگار از دهان

سیگار حاوی حدود ۶۰۰ ماده مختلف است. هنگام سوختن، این مواد هزاران ماده شیمیایی ساطع می‌کنند که برخی از آنها سرطانی هستند و می‌توانند بسیاری از مسائل بهداشتی را ایجاد کنند. اگر سیگار می‌کشید، می‌دانید که یکی از این مسائل و مشکلات بوی بد دهان است. با به کارگیری راهکارهایی ساده میتوان مشکلات ناشی از بوی سیگار را به حداقل رساند. با ما در “مجله اینترنتی اُکالا همراه باشید. اگر می‌خواهید با راهکارهای از بین بردن بوی سیگار از انواع سطوح آشنا شوید، مقاله “رفع بوی سیگار“ را دنبال کنید.

۵ راه در دسترس برای از بین بردن بوی سیگار از دهان

در اینجا پنج روش برای خلاص شدن از نفس با بوی سیگار را باهم بررسی می‌کنیم:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۱- دندان‌های خود را به طور منظم مسواک بزنید:

    • محصولات دخانیات تقریباً منبعی تضمین شده از بوی بد دهان (هالیوز) هستند. علاوه بر این، سیگار می‌تواند بسیاری از مشکلات بهداشت دهان و دندان را ایجاد کند. حفظ بهداشت دهان و دندان شما به طور بالقوه می‌تواند به شما کمک کند تا مسئله تنفس را حل کنید. این به این معنی است که حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و حداقل دو دقیقه را به مسواک زدن اختصاص دهید و به طور منظم از نخ‌دندان استفاده کنید.

    مسواک برای رفع بوی سیگار دهان

    • همچنین بهتر است دهان خود را مرتباً با دهان‌شویه شستشو داده و زبان شوی ها را امتحان کنید. دهانشویه به گونه‌ای طراحی شده است که دهان را به سرعت از شر باکتری ها پاک کرده و باعث تمیزی و حس بوی خوب آن می‌شود. دهانشویه‌‎های حاوی الکل می‌توانند دهان شما را تحریک کنند. همچنین برای افرادی که سیگار می‌کشند خمیردندان‌های ویژه‌ای در بازار موجود است، گرچه، این مواد اغلب ساینده تر از خمیردندان‌های معمولی هستند.

    دهان شویه برای رفع بوی سیگار دهان

    ۲- هیدراته بمانید:

    بزاق در بهداشت کلی دهان و دندان نقش اساسی دارد. دهان شما را از غذا و سایر ذراتی که ممکن است به دندان ها و لثه ها بچسبد محافظت میکند. به همین دلیل، نوشیدن آب بیشتر در طول روز مهم است. این کار باعث کاهش تعداد ذرات روی دندان و لثه شما می‌شود، که باکتری‌ها می‌توانند آن را خرد کنند و بطور بالقوه باعث بوی بد دهان شما می‌شوند. اگر احساس می‌کنید بیشتر اوقات بزاق کم دارید، ممکن است دچار خشکی دهان شوید. خشکی دهان علاوه بر ایجاد بوی بد دهان ممکن است باعث موارد زیر شود:

    • گلودرد مداوم
    • احساس سوزش در پشت گلو
    • مشکل در صحبت کردن
    • مشکل در بلعیدن

    نوشیدن آب برای رفع بوی سیگار

    ۳- همه‌ی بیماری‌های دندانی را درمان کنید:

    بیماری لثه می‌تواند باعث تحلیل رفتن لثه شود. این امر منجر به ایجاد زخم‌های عمیقی می‌شود که می‌توانند از باکتری‌های عامل بو پر شوند و بوی بد دهان را تقویت کنند. دندانپزشک می‌تواند به شما کمک کند هر مسئله اساسی مانند بیماری لثه و دندان را که می‌تواند نفس شما را بد بو کند، شناسایی، تشخیص و درمان کند.

    درمان بیماری‌های دندان برای رفع بو سیگار

    ۴- آدامس بدون قند بجوید:

    اگر خارج از خانه هستید و نمی‌توانید مسواک بزنید، سعی کنید آدامس‌ بدون قند را حدود ۵ دقیقه یا کمتر بجوید. لثه می‌تواند دهان شما را به تولید بزاق بیشتر ترغیب کند، که می‌تواند به حذف ذرات غذایی ناشی از بو از دندان کمک کند. حتما آدامس‌های بدون قند انتخاب کنید. باکتری‌های موجود در دهان شما قند را دوست دارند و از آن برای تولید اسید استفاده میکنند. اسید اضافی در دهان شما می‌تواند دندان‌های شما را ساییده و باعث بوی بد دهان شود. همچنین ممکن است بخواهید نعناع‌های فاقد شکر را امتحان کنید تا باعث شادابی نفس شود.

    آدامس بدون قند برای رفع بو

    ۵- سیگار را ترک کنید:

    • سیگار کشیدن و به طور کلی محصولات دخانیات باعث ایجاد بوی بد دهان می‌شوند. علاوه بر این، سیگار کشیدن می‌تواند دندان‌های شما را لکه دار کند و بسیاری از مسائل بهداشتی را در معرض خطر قرار دهد. جدول نیکوتین و قطران انواع سیگار را مشاهده کنید.
    • افرادی که از دخانیات استفاده می‌کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری لثه هستند. این به طور بالقوه می‌تواند به بوی بد دهان کمک کند. سیگار کشیدن همچنین ممکن است باعث کم شدن بویایی شما شود. این بدان معناست که ممکن است شما همیشه از بوی نفس خود در مقابل دیگران آگاهی نداشته باشید. ترک سیگار در نهایت می‌تواند نفس شما و به طور کلی کیفیت زندگی را بهبود بخشد. انواع مقالات جدید و متنوع را در بخش “دانستنی” مجله اینترنتی اُکالا دنبال کنید.

    منبع: healthline

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.