فرهنگ و هنر

۱۰ فیلم عاشقانه برای تماشا در شب ولنتاین؛ ایرانی و خارجی

بعضی تاریخ‌های خاص سالانه، حال و هوای عجیبی تزریق می‌کنند. برای مثال عید نوروز یا شب یلدا. یکی دیگر از این تاریخ‌ها، شب ولنتاین است. این شب بهانه‌ای است برای عاشقی! در این شب فیلم دیدن می‌تواند یک خاطره آرام و دلپذیر ثبت کند. در این مقاله از اکالا بلاگ، ۵ فیلم برتر عاشقانه ایرانی و خارجی را به شما معرفی می‎کنیم. با ما همراه باشید.

۱- فیلم کازابلانکا – Casablanca

سال ساخت: ۱۹۴۲

این فیلم یکی از به یادماندنی‌ترین آثار عاشقانه سینمای کلاسیک است. بدون شک اگر دوست دارید ژانر عاشقانه را شروع کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با این فیلم کار را شروع کنید. این فیلم در دوران جنگ جهانی دوم می‌گذرد. تمرکز فیلم روی نقش همفری بوگارت است.

فیلم کازابلانکا-Casablanca

او مهاجری در کازابلانکا است که به صورت اتفاقی عشق قدیمی‌اش را ملاقات می‌کند. این فیلم پر از لحظات احساسی و سخت است. برای رقم زدن یک شب ولنتاین، این فیلم پیشنهاد می‌شود.

۲- فیلم او – Her

سال ساخت: ۲۰۱۳

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    این روزها بحث هوش مصنوعی حسابی داغ و ترند شده است. ولی خوب است که بدانید هوش مصنوعی در دنیای تک و فناوری موضوع جدیدی نیست. سال‌ها است که دانشمندان به شیوه‌های متفاوت روی این موضوع کار کرده‌اند تا به اینجایی رسیده است که از حدود یک سال پیش، موضوع داغ مباحث علمی شده است.

    فیلم او-Her

    بد نیست بدانید که فیلم عاشقانه Her هم در مورد یک دستیار هوش مصنوعی است. نقش اصلی آن مردی تنها است که از سر احساس سنگین تنهایی به حرف زدن با این دستیار رو می‌آورد و به مرور عاشقش می‌شود. اگر به دنبال یک فیلم عاشقانه آمیخته با تکنولوژی هستید، این مورد یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

    بیشتر بخوانید: متن تبریک روز ولنتاین

    ۳- فیلم پیش از طلوع – Before Sunrise

    سال ساخت: ۱۹۹۵

    فیلم پیش از طلوع، از آن فیلم‌هایی است که در موردش بسیار می‌شنوید. فقط کافی است که یک سرچ ساده در گوگل بزنید تا متوجه میزان معروفیت این فیلم در بین دوست‌داران سینما و مخصوصا ژانر عاشقانه شوید. این فیلم برعکس بقیه فیلم‌های هم ژانر خودش پر از غم و ناراحتی نیست.

    برعکس در این فیلم شما شاهد یک زوج پرشور و شوق خواهید بود که برای با هم بودن تلاش می‌کنند و به عشقشان امید دارند. پس اگر به دنبال یک فیلم حال‌خوب‌کن برای یک شب عاشقانه هستید، پیش از طلوع انتخاب خوبی است.

    فیلم پیش از طلوع-Before Sunrise

    ناگفته نماند که این فیلم در واقع سه گانه است. پس اگر پیش از طلوع را دوست داشتید، قبل از غروب (Before Sunset) و قبل از نیمه شب (Before Midnight) را هم تماشا کنید.

    ۴- فیلم ایرانی شب‌های روشن

    سال ساخت: ۱۳۸۱

    این فیلم یکی از درخشان ترین فیلم‌های ایرانی در ژانر عاشقانه است. جالب‌تر از همه آن که فیلم ایرانی شب های روشن برداشتی آزاد و جذاب از رمان “شب‌های روشن” داستایفسکی است. این نکته این فیلم را هزاران برابر جذاب‌تر می‌کند.

    فیلم ایرانی شب‌های روشن

    در این فیلم شاهد پرسه‌زنی‌های شبانه یک استاد دانشگاه هستیم. در یکی از این شب‌ها، دختری را از دست مزاحم‌های خیابانی نجات می‌دهد. این اتفاق موجب آشنایی بیشتر آن‌ها می‌شود. آشنایی که یکی از بهترین داستان‌های عاشقانه را رقم می‌زند.

    بیشتر بخوانید: ایده‌های کادو ولنتاین برای دختر و پسر

    ۵- فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک – Eternal Sunshine of the Spotless Mind

    سال ساخت: ۲۰۰۴

    یک فیلم کاملا متفاوت عاشقانه! درخشش ابدی یک ذهن پاک، با بازی فوق‌العاده جیم کری و کیت وینسلت، متفاوت‌ترین فیلم عاشقانه این لیست است. این فیلم عاشقانه و علمی-تخیلی در مورد زوجی است که خاطرات را از ذهنشان پاک کرده‌اند و چیزی از یکدیگر به خاطر ندارند.

    فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک

    سناریو این فیلم غیرخطی است و رگه‌های از فیلم‌های تریلر روانشناختی نیز در خود دارد. پس اگر می‌خواهید در شب ولنتاین کمی ذهنتان را درگیر مفاهیمی چون عشق و خاطره کنید، این فیلم بهترین انتخاب ممکن است. 

    ۶- فیلم Love Story – داستان عشق

    سال ساخت: ۱۹۷۰

    در سطح جهانی این فیلم نهمین فیلم محبوب در ژانر عاشقانه است. داستان عشق درباره زوجی است که در دانشگاه با هم آشنا می‌شوند و علی‌رغم تفاوت طبقاتی با هم ازدواج می‌کنند. این فیلم به مرور داستان عاشقانه اولیور و جنی می‌پردازد.

    فیلم Love Story - داستان عشق

    البته ناگفته نماند که این فیلم نه حال خوب کن است و نه طنز. داستان عشق به همان اندازه که عاشقانه است، غمگین هم است! بنابراین اگر می‌خواهید شب ولنتاین خود را به خوشی سپری کنید، اصلا این فیلم را جز گزینه‌های خود در نظر نگیرید.

    بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌ها و سریال‌های نوروز ۱۴۰۳

    ۷- فیلم Titanic – تایتانیک

    سال ساخت: ۱۹۹۷

    این فیلم داستانی غیرواقعی از وقایع کشتی تایتانیک است. این فیلم درباره رابطه کوتاه و رمانتیک یک زوج است که مانند زوج فیلم داستان عشق دارای تفاوت طبقاتی زیادی هستند.

    فیلم Titanic - تایتانیک

    فیلم تایتانیک تا سال ۲۰۱۰ پرفروش‌ترین فیلم جهان بود. همچنین زمان انتشار، این فیلم به سرعت در سینماهای سراسر جهان پخش شد و طرفداران زیادی دست‌وپا کرد.

    بیشتر بخوانید: بهترین سریال‌های عاشقانه ترکی

    ۸- فیلم In the mood for love – در حال و هوای عشق

    سال ساخت: ۲۰۰۰

    سینمای آسیای شرقی دراماتیک و احساسی است. پس طبیعی است که یک فیلم عاشقانه مفهومی جای خود را به خوبی بین دیگر آثار سینما باز کند. فیلم در حال و هوای عشق درباره یک زن و مرد است که همسرانشان به آن‌ها خیانت کرده اند.

    فیلم In the mood for love - در حال و هوای عشق

    از دل این گذشته سخت و دشوار، عشقی متبلور می‌شود. عشق بین دو فرد خیانت‌دیده و زخم‌خورده! این فیلم تماشایی یکی از پیشنهادات طلایی ما برای شب ولنتاین است.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیز کیک قلبی ولنتاین

    ۹- فیلم The Notebook – دفترچه خاطرات

    سال ساخت: ۲۰۰۴

    به جرات می‌توان گفت این فیلم حال‌خوب‌کن‌ترین فیلم عاشقانه در این لیست است. این فیلم درباره یک زن جوان است که برای تعطیلات تابستانه به ویلای خانوادگی‌شان در یک روستا نقل مکان می‌کنند.

    فیلم The Notebook - دفترچه خاطرات

    در این روستا با پسر روستایی آشنا می‌شود و بین آن‌ها رابطه عاشقانه‌ای شکل می‌گیرد. داستان این فیلم از زبان پسر روستایی تعریف می‌شود که حالا پیر شده است. این فیلم در گیشه‌ها بسیار موفق بود و توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ فیلم برتر عاشقانه ایرانی که حتما باید تماشا کنید!

    ۱۰- فیلم Pride & Prejudice – غرور و تعصب

    سال ساخت: ۲۰۰۵

    اگر به دنبال یک داستان کلاسیک در حال و هوای انگلستان قدیمی هستید، این فیلم برای شما ساخته شده است. فیلم غرور تعصب از رمانی به همین نام اقتباس شده است. این رمان توسط نویسنده معروف انگلیسی، جین آستین، نوشته شده است و در سطح جهانی دارای شهرت چشم‌گیری است.

    فیلم Pride & Prejudice - غرور و تعصب

    این فیلم با بازی‌های فوق العاده بازیگران اصلی، همچنان زبان‌زد طرفداران ژانر عاشقانه و کلاسیک است. پس اگر به دنبال فیلم عاشقانه‌ای هستید که چاشنی اندکی از تاریخ اعیان‌نشین‌های انگلیسی داشته باشد، فیلم غرور و تعصب اولین پیشنهاد ما خواهد بود.

    لیست این فیلم‌ها همینجا تمام نمی‌شود. فیلم‌های عاشقانه زیادی هستند که شما می‌توانید تماشا کنید و از آن‌ها لذت ببرید. ولی این ۱۰ تا بهترین‌های این ژانر هستند. انواع متفاوتی از فیلم‌های این ژانر در این لیست جا دارد که می‌تواند با توجه به سلیقه خود یکی را انتخاب کنید و در شب ولنتاین ۱۴۰۲ تماشا کنید.

    ۳.۶/۵ (۱۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.