آشپزیغذاهای سنتی

رفع شوری آبگوشت با ۸ ترفند ساده!

آبگوشت یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که در ظروف مخصوص با نام دیزی سرو می‌شود. صدها سال پیش آبگوشت را با گوشت بره و نخود درست می‌کردند. رفته رفته به این غذا، سیب زمینی و گوجه فرنگی نیز اضافه کردند.

آبگوشت همانند سایر غذاها ممکن است شور بشود؛ اما خوشبختانه راهکارهایی برای رفع یا کاهش شوری آن وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

آبگوشت

  1. بهترین روشی که برای رفع شوری آبگوشت پیشنهاد می‌شود، اضافه کردن سیب زمینی خام به آبگوشت در حال جوش است. بعد از چند‌ دقیقه فقط این سیب زمینی‌ها را خارج کنید. در واقع سیب زمینی خام، نمک را به خود جذب می‌کند که قبل از پخته شدن باید آن‌ها را خارج کنید.
  2. می‌توانید مقداری آبجوش و رب به آبگوشت اضافه کنید.
  3. می‌توانید از مایعات ترش مثل آبغوره، آبلیمو و سرکه استفاده کنید. مزه‌ی ترش در مقابل شوری قرار دارد و تا حدودی آن را رفع می‌کند.
  4. می‌توانید به آبگوشت فلفل بیشتری اضافه کنید.
  5. شکر، قند و نوشابه نیز می‌تواند شوری آبگوشت را کاهش بدهد. یک حبه قند را روی قاشق بگذارید و به آرامی داخل آبگوشت فرو ببرید و سپس آن را هم بزنید و بچشید.
  6. در کنار غذای شور شده بهتر است از سالاد بدون نمک و ترشی استفاده کنید.
  7. برای پیشگیری از شور شدن آبگوشت بهتر است در اواخر طبخ، میزان نمک آن را تنظیم کنید. هرچه مدت زمان قرار گرفتن آبگوشت بر روی حرارت بیشتر شود، آبگوشت غلیظ‌تر می‌شود و مقدار بیشتری از آب آن بخار می‌شود، در نتیجه اگر در ابتدای کار به آبگوشت نمک بزنید و آن را بچشید و مشکلی نداشته باشد؛ در انتهای کار ممکن است به دلیل مطرح شده، آبگوشت شور شود.
  8. قدیمی‌ترها معتقدند که فرو بردن قاشق و کفگیر نقره در غذای شور شده، شوری آن را می‌گیرد.
۲.۶/۵ (۱۰ نظر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

    کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

    محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

    شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.