آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه شیرینی کربیچ به روش یونانی؛ خوشمزه و ساده

آیا به دنبال یک شیرینی خوشمزه و منحصر به فرد هستید؟ ما به شما شیرینی کربیچ یا بالتمر را پیشنهاد می‌کنیم. این شیرینی اصیل یونانی با طعم و بافتی بی‌نظیر، تجربه‌ای دلچسب را برای شما رقم خواهد زد. کربیچ با ترکیباتی ساده و طعم وانیل، محبوبیت بسیاری در بین مردم یونان و دیگر نقاط جهان پیدا کرده است. در این مقاله از اکالا بلاگ، با طرز تهیه شیرینی کربیچ آشنا خواهید شد.

مواد لازم جهت تهیه شیرینی کربیچ:
کره یا مارگارین هم دمای اتاق۱۰۰ گرم
روغن مایع۱/۴ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
بیکینگ پودر۵ گرم (۱/۲ پاکت)
وانیل ترکیه۱ پاکت با نوک قاشق چای‌خوری وانیل ایرانی
آرد سمولینا (ایرمیک)۱/۲ لیوان
آرد۱ و ۱/۲ لیوان
پودر پسته۱ قاشق غذاخوری پر
نمکبه میزان کم
شیره انگور۱ قاشق غذاخوری
گردوی خرد شده برای داخل شیرینی۱/۲ لیوان

 

مواد لازم جهت تهیه شربت شیرینی کربیچ:
شکر۲ لیوان
آب۲ و ۱/۲ لیوان
شیره انگور۱ قاشق غذاخوری
لیمونصف یک عدد

مراحل تهیه شیرینی کربیچ

در ادامه، مراحل تهیه شیرینی کربیچ را شرح خواهیم داد.

مرحله اول: ترکیب کردن آب و شکر

اولین مرحله از تهیه شیرینی کربیچ، آماده کردن شربت آن است. برای تهیه شربت، ابتدا آب و شکر را در یک قابلمه مناسب مخلوط کنید. سپس، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا مخلوط به جوش آید. پس از جوش آمدن، اجازه دهید شربت به مدت ۷ تا ۸ دقیقه دیگر بجوشد تا قوام لازم را به دست آورد.

مرحله دوم: اضافه کردن شیره انگور و آب لیمو

شیره انگور را به مخلوط آب و شکر اضافه کرده و هم بزنید تا شیره انگور به طور کامل در آب حل شود. سپس آب لیمو را گرفته و به قابلمه اضافه کنید. بعد از گذشت ۱ دقیقه از اضافه کردن آبلیمو، شربت را از روی حرارت بردارید.

مراحل تهیه شیرینی کربیچ

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله سوم: گرم کردن فر

    پس از آماده کردن شربت، نوبت به آماده‌سازی فر برای پخت شیرینی کربیچ می‌رسد. برای این کار، فر را روشن کرده و آن را روی دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و منتظر بمانید تا فر به طور کامل گرم شود. گرم شدن کامل فر برای پخت یکنواخت شیرینی ضروری است.

    مرحله چهارم: مخلوط کردن مواد شیرینی کربیچ به جز آرد

    در این مرحله، تمام مواد شیرینی کربیچ به جز آرد را در یک کاسه مناسب ریخته و با استفاده از قاشق یا همزن دستی، مواد را به طور کامل مخلوط کنید تا یکدست شوند. دقت کنید که هیچ گلوله‌ای در مخلوط باقی نماند و تمام مواد به طور یکسان با هم ترکیب شوند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی وینی

    مرحله پنجم: اضافه کردن آرد

    در این مرحله، یک لیوان از آرد را به مواد اضافه کنید و شروع به ورز دادن کنید. سپس، باقی مانده آرد را به تدریج اضافه کنید و به ورز دادن ادامه دهید تا زمانی که خمیری نرم و لطیف بدست آید که به دست نچسبد.

    مرحله ششم: اضافه کردن گردو به خمیر

    پس از آماده شدن خمیر، آن را به ۱۶ قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس، هر قسمت را با دست باز کرده و مقداری گردوی خرد شده در مرکز آن قرار دهید. در ادامه، خمیر را با دست جمع کنید و به شکل گرد در بیاورید.

    نکات و فوت و فن‌های تهیه شیرینی کربیچ

    مرحله هفتم: پختن شیرینی کربیچ

    برای پخت شیرینی کربیچ، ابتدا سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و شیرینی‌ها را با فاصله روی سینی بچینید. سپس سینی را به مدت تقریبا ۳۵ دقیقه درون فر از قبل گرم شده قرار دهید تا شیرینیی‌ها بپزند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی اتریشی

    مرحله هشتم: ریختن شربت روی شیرینی کربیچ

    پس از اینکه شیرینی‌ها پختند، آن‌ها را از فر خارج کرده و به مدت ۵ دقیقه زمان دهید تا از حرارت بیفتند. سپس، شربت گرم را روی شیرینی‌ها بریزید.

    همچنین می‌توانید مقداری از شربت را نیز داخل ظرف ریخته و شیرینی‌ها را داخل آن قرار دهید. این کار به نرم شدن بیشتر شیرینی کربیچ کمک می‌کند. شیرینی کربیچ خوش‌عطر و خوشمزه شما آماده میل کردن است. نوش جانتان!

    در این بخش از مجله آشپزی اکالا به ارائه دستور پخت شیرینی کربیچ پرداختیم. این شیرینی بافتی نرم و طعمی دلنشین دارد و می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای پذیرایی در مجالس و مهمانی‌ها باشد. امیدواریم از مطالعه این دستور پخت لذت برده باشید و با تهیه این شیرینی، لحظات خوشی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

    ۴.۵/۵ (۸ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.