سبک زندگیسلامت و زیبایی

۱۲ ماسک‌ خانگی برای خنک نگه داشتن پوست در تابستان

ماسک‌های خانگی برای خنک نگه داشتن پوست صورت مفید هستند و از پوست ما در برابر آسیب‌های احتمالی در هوای گرم محافظت می‌کنند. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با انواع ماسک خنک کننده پوست آشنا شوید.

۱۲ ماسک خنک کننده صورت

پوست ما در هوای گرم در معرض آسیب‌های زیادی قرار دارد. تعریق زیاد، افزایش دمای پوست و همچنین افزایش گرد و خاک موجب می‌شود تا پوست با مشکلاتی مثل التهاب، خشکی و بسته شدن منافذ روبرو شود و از طرفی افزایش حرارت پوست خطر بروز جوش و آکنه‌های پوستی را نیز افزایش می‌دهد.

استفاده از ماسک‌های خانگی برای خنک نگه داشتن پوست مانع بروز چنین مشکلاتی می‌شود و به سلامت پوست شما در هوای گرم کمک می‌کند. در ادامه این بخش به ۱۲ ماسک خنک کننده صورت اشاره شده است.

۱- ماسک خیار و شکر

خیار یکی از بهترین میوه‌ها برای خنک کردن پوست و بدن است که آب زیادی دارد و قرار دادن آن روی پوست موجب کاهش التهاب و قرمزی پوست می‌شود. برای تهیه ماسک خیار و شکر باید یک عدد خیار را خرد کنید و همراه با ۱ قاشق مرباخوری شکر در مخلوط کن بریزید.

بیشتر بخوانید: قاتل خاموش پا؛ لطفا پاهایتان را روی هم نندازید

سپس این ترکیب را در یخچال قرار دهید تا سرد شود. حالا می‌توانید ماسک خیار و شکر را به آرامی روی پوست بمالید و بعد ۱۵ دقیقه صبر کنید. استفاده از این ماسک پوست را آبرسانی می‌کند و موجب افزایش درخشندگی پوست می‌شود.

ماسک خیار و شکر؛ یک ماسک خنک کننده صورت

۲- ماسک توت فرنگی و لیمو

یکی دیگر از انواع ماسک خانگی تابستانی برای مراقبت از پوست ماسک توت فرنگی و لیمو است. برای تهیه این ماسک باید چند عدد توت فرنگی را به طور کامل له کنید، سپس چند قطره آب لیمو ترش تازه و مقداری عسل به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید و سپس این ماسک را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. در انتها صورتتان را بشویید و با یک حوله خوب خشک کنید.

۳- ماسک نعناع و زنجبیل

نعناع خاصیت خنک کنندگی دارد و زنجبیل به خاطر آنتی اکسیدان‌های متنوعی که دارد، یک ضد التهاب قوی محسوب می‌شود. برای تهیه این ماسک می‌توانید یک مشت نعنای تازه را همراه را یک قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل و مقداری آب سرد در مخلوط کن بریزید و مواد را به خوبی ترکیب کنید. در ادامه این ماسک را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس پوستتان را با آب خنک بشویید.

بیشتر بخوانید: خواص ماسک طالبی برای پوست که باید بدانید

۴- ماسک آلوئه ورا و خیار

آلوئه ورا یکی از بهترین تسکین‌دهنده‌های پوست برای رفع التهاب و قرمزی است و خیار نیز به خنک کردن پوست صورت کمک می‌کند. این ماسک برای متعادل کردن چربی پوست و همچنین روشن شدن پوست نیز مفید است.

برای تهیه این ماسک باید ۱/۴ فنجان ژل آلوئه ورای تازه را با ۱/۲ خیار و ۱ فنجان جعفری تازه در مخلوط کن یا غذاساز بریزید و خوب با هم ترکیب کنید تا یک خمیر صاف ایجاد شود. حالا این خمیر را برای ۲۰ دقیقه روی پوست صورت و گردن قرار دهید و در انتها پوستتان را با آب خنک بشویید.

ماسک آلوئه ورا و خیار

۵- ماسک لیمو و عسل با سفیده تخم مرغ

ماسک لیمو و عسل با سفیده تخم مرغ بهترین ماسک خانگی برای پوست حساس و قرمز است که از چرب شدن پوست جلوگیری می‌کند و برای خنک شدن پوست نیز مفید است. برای تهیه این ماسک باید ۱ قاشق چای‌خوری عسل را با یک قاشق چای‌خوری آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید.

در ادامه یک عدد سفیده تخم مرغ به مواد اضافه کنید. مواد ماسک را در مخلوط کن بریزید و خوب با هم ترکیب کنید. ماسک را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید و در انتها پوست را با آب ولرم بشویید.

۶- ماسک ماست و آلوئه ورا

یکی دیگر از انواع ماسک خنک کننده صورت برای جوش و التهاب پوست ماسک آلوئه ورا و ماست است. استفاده از این ماسک موجب شادابی پوست و تسکین التهاب و جوش می‌شود و به لایه برداری و نرمی پوست نیز کمک می‌کند.

برای درست کردن این ماسک باید ۴ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با ۲ قاشق ماست در مخلوط کن بریزید و مواد را به خوبی ترکیب کنید. در ادامه این ماسک را روی صورت و گردن بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه پوستتان را بشویید.

بیشتر بخوانید: معجزه انبه برای پوست؛ طرز تهیه انواع ماسک انبه در خانه

۷- ماسک هندوانه و موز

هندوانه یک میوه خنک و تابستانی است که استفاده از آن روی پوست موجب افزایش نرمی و لطافت پوست می‌شود. از طرف دیگر این میوه برای رفع خشکی و خارش پوست نیز مفید است. موز نیز یک میوه ضد التهاب و فوق العاده موثر بر درمان جوش و آکنه است.

برای تهیه این ماسک خنک کننده صورت بعد از اصلاح یا بعد از آفتاب سوختگی می‌توانید ۱ عدد موز رسیده را له کنید و بعد ۱ قاشق چای‌خوری آب هندوانه به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید و بعد برای ۲۵ دقیقه روی پوست صورت و گردن قرار دهید. در انتها پوستتان را با آب خنک بشویید.

ماسک هندوانه و موز

۸- ماسک آووکادو و عسل

آووکادو سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است و استفاده از آن موجب افزایش لطافت و نرمی پوست می‌شود. عسل نیز یک آبرسان و مرطوب کننده بی نظیر برای پوست محسوب می‌شود.

برای خنک شدن پوست و جلوگیری از خشکی پوست می‌توانید ۱/۲ یک آووکادوی رسیده را با پشت چنگال له کنید و بعد ۲ قاشق عسل به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید و بعد این ماسک را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. در انتها پوستتان را با آب ولرم بشویید.

۹- ماسک گلاب و چوب صندل

اگر به دنبال یک اسپری خنک کننده صورت هستید، بهتر است از ترکیب گلاب و عرق چوب صندل استفاده کنید. برای تهیه این ماسک باید گلاب و عرق چوب صندل را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید.

سپس آن را در یک شیشه اسپری دار بریزید و روی پوست اسپری کنید. استفاده از این ماسک مانع تیره شدن پوست زیر نور آفتاب می‌شود و برای خنک کردن پوست نیز بسیار مفید است. بهتر است از این ماسک ۲ بار در هفته استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: با گوجه فرنگی و شکر، برای خود ماسک لایه بردار درست کنید

۱۰- ماسک گوجه فرنگی و عسل

ماسک گوجه فرنگی و عسل یک ماسک آبرسان خانگی برای پوست خشک و پوست چرب است که استفاده از آن موجب متعادل شدن چربی پوست می‌شود. این ماسک پوست شما را آبرسانی می‌کند و موجب خنک شدن و افزایش لطافت پوست می‌شود.

برای تهیه این ماسک باید با کمک یک قاشق داخل یک عدد گوجه فرنگی را خالی کنید و بعد چند قطره عسل به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید و بعد برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. در انتها پوستتان را با آب خنک بشویید.

ماسک گوجه فرنگی و عسل

۱۱- ماسک خیار و گلاب

استفاده از ماسک خیار و گلاب موجب خنک شدن پوست و از بین رفتن حساسیت و قرمزی پوست می‌شود. برای تهیه این ماسک باید ۱ عدد خیار را رنده کنید و بعد مقداری گلاب به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید و در ادامه ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. در انتها ماسک را از روی پوست پاک کنید و از طراوت و شادابی پوستتان لذت ببرید.

۱۲- ماسک خیار و هندوانه

خیار و هندوانه هر دو طبع خنکی دارند و از همین رو استفاده از این ماسک ترکیبی موجب خنک شدن پوست، کاهش التهاب و همچنین رفع آفتاب سوختگی می‌شود. برای تهیه این ماسک باید هندوانه و خیار را به مقدار مساوی در مخلوط کن بریزید و خوب با هم میکس کنید. در ادامه این ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد پوستتان را با آب خنک بشویید.

در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به ۱۲ روش تهیه ماسک‌های خانگی برای خنک نگه داشتن پوست اشاره شد. به خاطر داشته باشید که قبل از استفاده از هر نوع ماسکی ابتدا آن را روی بخش کوچکی از پوست امتحان کنید و در صورتی که مشکلی ایجاد نشد، از آن برای تمام پوست استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا