آشپزینکات آشپزی

میان وعده برای دانش آموزان | ۱۰ تا از بهترین خوراکی‌ها

انتخاب بهترین میان وعده‌ها برای دانش‌آموزان نه تنها اشتهای بچه‌ها به خوردن غذا در مدرسه را بیشتر می‌کند، بلکه برای بهبود عملکرد مغز و افزایش انرژی دانش‌آموزان اهمیت زیادی دارد. مطالعات نشان می‌دهد که تغذیه سالم در مدرسه روی عملکرد ذهنی دانش‌آموزان و بهبود یادگیری مطالب موثر است و می‌تواند به ارتقای سلامت آن‌ها کمک زیادی کند.

اما خوراکی برای مدرسه چی ببریم و بهترین میان وعده برای مدرسه دانش‌آموزان چیست؟ در این مقاله از بلاگ اکالا قصد داریم شما را با لیستی از مفیدترین خوراکی‌های خوشمزه برای مدرسه آشنا کنیم.

با بهترین میان وعده‌ها برای دانش‌آموزان آشنا شوید

بهترین خوراکی برای مدرسه چیست و کدام غذاها برای میان وعده دانش‌آموزان در مدرسه گزینه مناسب‌تری هستند؟ اگر در فکر تهیه انواع میان وعده برای زنگ تفریح و مدرسه هستید، در ادامه پیشنهادات جذابی برای شما داریم.

۱- آجیل‌ها و مغزها

اولین و بهترین میان وعده‌ها برای دانش‌آموزان در مدرسه، آجیل‌ها و مغزها هستند. آجیل سرشار از ویتامین و مواد معدنی است و از سلامت مغز محافظت می‌کند. مصرف آجیل به عنوان میان وعده موجب بهبود عملکرد ذهنی و افزایش انرژی در کودکان و نوجوانان می‌شود و در تولید سلول‌های عصبی درگیر در یادگیری و همچنین بهبود حافظه نیز موثر است. چربی‌ها، پروتئین‌ها و فیبرهای سالم موجود در انواع آجیل برای سلامت مغز ضروری است و نقش مهمی بر بهبود یادگیری کودکان دارد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رینگ آجیلی

۲- تخم مرغ

تخم مرغ یک غذای کامل و فوق‌العاده مقوی برای کودکان است که به دلیل ویتامین‌های گروه B، پروتئین و سلنیوم فراوانی که در آن وجود دارد برای بهبود حافظه و ارتقای عملکرد شناختی کودکان مفید است مصرف تخم مرغ در مدرسه موجب رشد مغز و بهبود حافظه می‌شود و برای رشد عضلات و استخوان‌های دانش‌آموز نیز ضروری است. می‌توانید تخم مرغ را به صورت پخته شده به کودک بدهید و یا آن را برش داده و با انواع سبزیجات روی نان تست قرار دهید تا کودک آن را به عنوان میان وعده در مدرسه میل کند.

بهترین میان وعده‌ برای دانش‌آموزان

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- مرکبات

    یکی دیگر از بهترین میان وعده‌ها برای دانش‌آموزان مرکبات است. استفاده از انواع مرکبات مثل نارنگی، پرتقال و گریپ فروت در مدرسه برای سلامت مغز و ارتقای سلامت دانش‌آموزان مفید است. مصرف مرکبات علاوه بر تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن کودک به تقویت سیستم ایمنی بدن او کمک می‌کند و انرژی او را در طول روز افزایش می‌دهد.

    ۴- لقمه‌های خانگی

    می‌توانید برای میان وعده دانش‌آموزان در مدرسه از لقمه‌های کوچک و متنوع استفاده کنید. لقمه نان و پنیر و گوجه فرنگی و گردو، یا لقمه کتلت و کوکو یکی از سالم‌ترین انواع ساندویچ‌هایی است که می‌توانید به صورت کوچک برای دانش‌آموزان تهیه کنید تا در زنگ‌های تفریح از آن‌ها استفاده کنید.

    بهتر است برای تنوع هر روز یک ساندویچ جدید به کودک بدهید و از درست کردن ساندویچ‌های تکراری اجتناب کنید تا کودک علاقه بیشتری به غذا خوردن نشان دهد. ساندویچ مرغ، تخم مرغ، کتلت، کباب تابه‌ای و سالاد اولیه همگی گزینه‌هایی هستند که می‌توانید برای مدرسه دانش‌آموزان در خانه تهیه کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه “اشپل لقمه”

    ۵- میوه خشک

    برای تامین انرژی کودک در زنگ تفریح استفاده از انواع مختلف میوه خشک یک انتخاب هوشمندانه است. می‌توانید چند عدد خرما، کشمش، برگه خشک زردآلو و انواع آلو را در یک ظرف بریزید تا کودک به عنوان میان وعده سالم از آن‌ها استفاده کنید.

    انواع میوه؛ بهترین میان وعده برای دانش آموزان در مدرسه

    ۶- شیر و لبنیات

    یکی دیگر از مواد غذایی ضروری برای رشد کودک و تامین پروتئین و ویتامین D مورد نیاز بدن، شیر و لبنیات است. می‌توانید از شیرهای پروبیوتیک یا شیرهای طعم دار برای مدرسه کودک استفاده کنید. استفاده از ماست‌های میوه‌ای نیز گزینه فوق‌العاده‌ای برای تامین انرژی کودک در مدرسه است.

    بیشتر بخوانید: اهمیت خوردن لبنیات برای سلامتی! 

    ۷- پاپ کورن خانگی

    پاپ کورن یا همان ذرت بوداده فواید زیادی برای بدن دارد و از همین رو در لیست بهترین میان وعده‌ها برای دانش‌آموزان قرار دارد. پاپ کورن سرشار از ویتامین B، آنتی اکسیدان، فیبر و ترکیبات مفید است که اگر در خانه با نمک و روغن کم تهیه شود، یکی از سالم‌ترین تنقلات برای مدرسه خواهد بود. بهتر است از خریدن ذرت‌های بسته‌بندی اجتناب کنید و خودتان در خانه ذرت آماده کنید و آن را در ظرف‌های جذاب برای کودک بریزید تا در مدرسه از خوردن آن در کنار دوست و همکلاسی‌هایش لذت ببرد.

    ۸- وافل خانگی

    وافل یکی از خوراکی‌های خوشمزه برای مدرسه است و برای بیشتر دانش‌آموزانی که عاشق طعم شیرینی و کیک هستند، یک انتخاب هوشمندانه محسوب می‌شود. می‌توانید گاهی اوقات برای کودک مقداری وافل خانگی تهیه کنید و آن را با مقداری عسل، موز و توت فرنگی تزیین کنید. این میان وعده هم ظاهر فریبنده‌ای دارد و هم کودکان لذت زیادی از خوردن آن می‌برند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه وافل برای صبحانه 

    ۹- اسموتی‌های خانگی

    اسموتی درواقع یک میوه میکس شده با مقداری ماست یا شیر است که در کنار تامین انرژی بدن کودک به هیدراته شدن بدن و جلوگیری از کم آبی کمک زیادی می‌کند. این خوراکی که در لیست بهترین میان وعده‌ها برای دانش‌آموزان قرار دارد یک انتخاب فوق‌العاده برای دانش‌آموزان در مدرسه است. پیشنهاد می‌شود هر روز به عنوان میان وعده برای دانش‌آموزان از مقداری اسموتی استفاده کنید. بهتر است از اضافه کردن شکر به اسموتی اجتناب کنید و در صورت نیاز با مقداری عسل نوشیدنی را شیرین کنید.

    بیسکویت‌های سبوس‌دار میان وعده‌ ای خوشمزه برای مدرسه

    ۱۰- بیسکویت‌های سبوس‌دار

    یک میان وعده مناسب برای دانش‌آموزانی که عاشق طعم بیسکویت هستند، بیسکویت‌های سبوس‌دار و سالم است. به جای بیسکویت‌های ناسالم و شیرین می‌توانید از انواع بیسکویت‌های سبوس‌دار که با شیره خرما و توت غنی شده‌اند، برای میان وعده کودک استفاده کنید. اگر خودتان اهل شیرینی‌پزی هستید، می‌توانید این بیسکویت‌ها را در خانه درست کنید و مقداری از آن‌ها را برای تامین انرژی کودک در مدرسه، به او بدهید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک سمولینا کرم دار (کیک بسبوسه)

    نکاتی که باید در مورد تغذیه دانش‌آموزان در مدرسه بدانید

    در این بخش به چند نکته در رابطه با تغذیه دانش آموزان در مدرسه اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • سعی کنید تغذیه دانش‌آموزان را از قبل در خانه تهیه کنید تا کودک به دلیل گرسنگی، از تنقلات ناسالم و بیسکویت‌های شیرین برای افزایش انرژی استفاده نکند.
    • برای تهیه تغذیه دانش‌آموزان حتما در کنار یک غذای سالم از مقدار زیادی سبزیجات و میوه تازه استفاده کنید.
    • به خاطر داشته باشید که برای آبرسانی بدن کودک حتما از چند وعده میوه و آب میوه خانگی استفاده کنید.
    • از وارد کردن فشار به کودک برای خوردن غذاها اجتناب کنید. بسیاری از کودکانی که تحت فشار هستند از غذا متنفر می‌شوند و بخش زیادی از غذای خود را به دیگران می‌دهند یا در سطل زباله می‌ریزند تا با ناراحتی والدین روبرو نشوند.
    • به خاطر داشته باشید که دانش‌آموزان باید هر ۱/۵ تا ۲۲ ساعت از یک میان وعده استفاده کنند تا دچار افت قند خون و کاهش قدرت یادگیری نشوند.
    • نوشیدنی‌های گازدار، انواع شیرینی، چیپس و پفک، ساندویچ ژامبون و سوسیس و نوشیدنی‌های بازاری همگی ارزش غذایی پایینی دارند و به هیچ عنوان برای میان وعده مدرسه گزینه مناسبی نیستند. سعی کنید از خوراکی‌های سالم خانگی برای تغذیه دانش‌آموزان در مدرسه استفاده کنید.

    سخن نهایی

    انتخاب تنقلات مناسب دانش‌آموزان در مدرسه می‌تواند روی بهبود یادگیری و افزایش انرژی آن‌ها در طول روز موثر باشد. سعی کنید برای میان وعده مدرسه از تنقلات سالم و ساندویچ‌های خانگی در کنار میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید. فراموش نکنید که کودک شما برای یادگیری دروس و درک بهتر مفاهیم نیاز به انرژی دارد و این انرژی باید از طریق غذاهای سالم تامین شود.

    درست کردن انواع ساندویچ برای دانش‌آموزان یک روش ساده و موثر برای بهبود یادگیری و جلوگیری از مصرف تنقلات ناسالم است. با کمی وقت صرف کردن برای تامین تغذیه دانش‌آموزان به شکوفایی استعدادهای آن‌ها و ساخت آینده‌ای بهتر برای کودکانمان کمک کنیم. 

    از اینکه تا پایان این مقاله آموزنده همراه مجله آشپزی اکالا بودید از شما سپاسگزاریم.

    ۳/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.