آشپزی

۵ نکته مهم و کاربردی که در نگهداری چای خشک باید بدانید!

چای، یکى از نوشیدنی‌های بسیار پرطرفدار و دلچسب ایرانیان است که نوشیدن آن در هر فصل، روز و ساعت موجب ایجاد حال خوب و سرحال شدن افراد می‌شود. این نوشیدنی محبوب نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط جهان نیز شناخته شده و مورد استقبال عموم قرار گرفته است. قطعا در تمام خانه‌های ایرانی چای خشک نگهداری می‌شود و نگهداری از آن اصلا کار سخت و پیچیده‌ای نیست اما باید بدانید که برای داشتن یک چایی خوش‌عطر و طعم باید چند نکته ساده و مهم را رعایت کنید.

ما امروز در این بخش از اکالا بلاگ ۵ نکته بسیار مهم و کاربردی در مورد نحوه نگهداری صحیح چای خشک در خانه را در قالب این مقاله برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

برای نگهداری چای خشک چه اصولی را رعایت کنیم؟

در این بخش به ۵ نکته طلایی برای نگهداری اصولی چای خشک اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- انتخاب ظروف نگهدارنده مناسب

چای خشک را باید در ظروف مناسبی نگهداری کنید. قوطی‌های چوبی، پلاستکی، فلزی و شیشه‌ای که درب آن‌ها به خوبی بسته و‌محکم می‌شوند انتخاب بسیار مناسبی هستند. نفوذ هوا به ظرف نگهدارنده چایی موجب از بین رفتن عطر و‌ بوی چایی شما می‌شود.

بیشتر بخوانید: چای با کیفیت را چگونه تشخیص دهیم؟

برای نگهداری چای خشک چه اصولی را رعایت کنیم؟

۲- چای خشک را در مکان مناسب نگهداری کنید!

قرار دادن قوطی چای خشک در کنار اجاق گاز، سماور، کمد یا کشو گاز کار اشتباهی است. قرار دادن چایی در یخچال یا فریزر یکی از اشتباهات رایج نگهداری از چای خشک است. چای خشک باید در مکانی به دور از تابش نور خورشید نگهداری شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بهترین مکان برای نگهداری چای خشکی، کابینتی تاریک، خشک و خنک است. بالا بودن دمای محیطی یکی دیگر از مشکلاتی است که موجب از بین رفتن عطر و طعم چای خشک‌ می‌شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه چای انار ویژه شب یلدا

    ۳- چایی را در کنار مواد خوراکی بودار قرار ندهید!

    چای خشک یکی از مواد خوراکی است که به شدت بوپذیر است. قرار دادن چای خشک در کنار مواد خوراکی بوداری همچون قهوه، پیاز و سیر یا مواد شویینده معطر مانند صابون و شامپو کار کاملا اشتباهی است. قوطی چایی را در مکانی به دور از مواد خوراکی یا شویینده‌های معطر قرار دهید.

    ۴- قرار دادن چایی خشک در مکان نم‌دار و‌مرطوب ممنوع است!

    چای خشک به سرعت نم و‌ رطوبت محیط را به خود می‌گیرد. قرار دادن چای خشک در کابینت زیر سینک ظرفشویی یا قسمت‌های از آشپزخانه که رطوبت بالایی دارند موجب از بین رفتن کیفیت چای خشک شما می‌شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه چای ماسالا کافی‌شاپی در منزل

    نگهداری چای خشک به روش اصولی در خانه

    ۵- متناسب با نیاز و مصرفتان چایی خریداری کنید.

    خریداری چای در حجم های بسیار بالا کار کاملا اشتباه و نادرستی است. با توجه به فراوانی و تنوع چای خشک در ایران شما در هر لحظه دسترسی به تازه ترین محصوصولات چایی خشک را دارید. بهتر است چایی را مناسب با نیازتان خریداری کنید، از خرید در حجم‌های بالا و زیاد خودداری کنید.

    بیشتر بخوانید: انواع چای سفید و خواص آن برای سلامتی

    قطعا با رعایت ۵ نکته طلایی و‌مهمی که در بالا به آن پرداختیم، چایی خشک با کیفیتی را برای مدت طولانی می‌توانید در منزل نگهداری کنید. از اینکه تا پایان این مقاله نیز با مجله آشپزی اکالا همراه بودید بسیار خرسندیم و‌برایتان سلامتی و شادی بی‌کران آرزومندیم.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.