سبک زندگیسلامت و زیبایی

۱۰ روتین مراقبت از پوست در فصل تابستان

آشنایی با ترفندهای روتین پوستی در فصل تابستان به شما کمک می‌کند تا از پوست خود در برابر خشکی، قرمزی و التهاب محافظت کنید. در این مقاله از بخش سبک زندگی در اکالا بلاگ می‌توانید با مهم‌ترین نکات مراقبت از پوست در تابستان آشنا شوید.

راهکارهای مراقبت از پوست در فصل گرما

مراقبت از پوست در تابستان، با دیگر فصول سال متفاوت است. در این فصل میزان خشکی و گرمای هوا به شدت زیاد است و اگر روتین پوستی مناسبی نداشته باشید، قطعا پوست شما دچار مشکل خواهد شد. در این بخش به مهم‌ترین ترفندهای روتین پوستی در فصل تابستان اشاره شده است.

۱- استفاده از ضد آفتاب

استفاده از ضد آفتاب در تمام فصول سال به ویژه روزهای گرم تابستان اهمیت زیادی دارد. برای جلوگیری از آسیب اشعه مضر نور خورشید به پوست، باید در این فصل هر ۲ تا ۳ ساعت یک بار ضد آفتاب خود را تمدید کنید. بهتر است در تابستان از ضد آفتاب با SPF بیشتر از ۳۰ استفاده کنید و حتما کرم ضد آفتاب را با توجه به نوع پوست خودتان انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: آیا شب‌ها هم باید از ضدآفتاب استفاده کنیم؟

مراقبت از پوست در فصل تابستان

۲- شستشوی پوست

گرمای هوا موجب افزایش تعریق پوست و تعریق موجب بسته شدن منافذ پوستی می‌شود. برای جلوگیری از ایجاد جوش و لکه‌های پوستی و به منظور افزایش شفافیت پوست، بهتر است روزانه ۱ تا ۲ بار پوست خود را با یک شوینده ملایم و مناسب بشویید.

بهتر است یک بار صبح‌ها بعد از بیدار شدن از خواب و یک بار شب‌ها قبل از خوابیدن پوست خود را به طور کامل بشویید و تمیز کنید. به خاطر داشته باشید که در این فصل باید پوست صورت خود را با آب سرد بشویید.

بیشتر بخوانید: مزایای استفاده از گلاب در تابستان

۳- استفاده از لایه بردار

استفاده از لایه بردار به صورت هفتگی یا ماهانه به از بین بردن سلول‌های مرده پوستی و افزایش شادابی پوست کمک می‌کند. برای درمان جوش صورت در تابستان و همچنین پاکسازی پوست سعی کنید هفته‌ای یک بار یا ماهانه ۲ بار از یک لایه بردار مناسب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع ماسک روشن کننده پوست با زردآلو

۴- استفاده از بالم لب

خشکی هوا در تابستان موجب پوسته پوسته شدن لب‌ها می‌شود. سعی کنید در فصل تابستان حتما از بالم لب دارای SPF استفاده کنید تا لب‌هایتان خشک و زبر نشوند.

بیشتر بخوانید: چرا بالم لب همیشه خوب نیست؟ | آسیب‌های بالم لب

۵- نوشیدن آب کافی

شاید فکر کنید که نوشیدن آب هیچ ارتباطی با روتین پوستی در فصل تابستان ندارد، اما باید بدانید که در این فصل بدن شما به آب بیشتری نیاز دارد و زمانی که به مقدار کافی آب مصرف نکنید، پوست شروع به خشک شدن می‌کند و ممکن است بیشتر در معرض چین و چروک قرار بگیرد.

برای جلوگیری از بروز مشکلات پوستی و افزایش طراوت پوست در هوای گرم، باید بیشتر از دیگر فصول سال آب بنوشید.

 بیشتر بخوانید: در روزهای گرم تابستان چند لیوان آب بنوشیم؟

۶- کاهش استفاده از لوازم آرایش

پوست شما در هوای گرم بیشتر در معرض تعریق و خشکی قرار دارد. سعی کنید در هوای گرم از کرم پودرهای سنگین استفاده نکنید و مصرف لوازم آرایش را نیز محدود کنید. استفاده از یک خط لب یا ریمل ضد آب در کنار رژ لب ۲۴ ساعته و ضد آفتاب رنگی می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای آرایش تابستانه باشند.

مراقبت از پوست در فصل تابستان

۷- استفاده از آبرسان و مرطوب کننده

شاید تعریق زیاد پوست در تابستان این حس را ایجاد کند که پوست شما دیگر نیازی به آبرسان یا مرطوب کننده ندارد، اما بهتر است بدانید که هوای گرم تابستان بیشتر از هر زمان دیگری موجب خشکی پوست می‌شود.

برای درمان خشکی پوست صورت در تابستان سعی کنید هر روز بعد از شستن پوست، از مقداری آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که اگر پوست شما چرب است، باید از کرم‌های مخصوص پوست چرب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش کشیدن خط چشم با چسب نواری برای مبتدی ها

۸- استفاده از آلوئه ورا

احتمال خشکی پوست، قرمزی، آفتاب سوختگی و التهاب پوست در فصل تابستان بسیار زیاد است. سعی کنید در این فصل برای تسکین خشکی پوست و بهبود التهاب از مقداری ژل آلوئه ورا استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۶ روش پاکسازی و جوانسازی پوست در منزل

۹- استفاده از تونر

استفاده از تونر در روتین پوستی فصل گرما، به متعادل شدن چربی پوست و همچنین تنظیم PH پوست شما کمک می‌کند. در تابستان سعی کنید. این موضوع به خصوص برای پوست‌های چرب اهمیت بیشتری دارد.

در فصل تابستان سعی کنید برای پاکسازی پوست، بعد از هر بار شستشوی پوست، پوستتان را با تونر نیز پاک کنید تا چربی اضافه پوست به طور کامل پاکسازی شود. افرادی که پوست چربی دارند، باید از تونر مخصوص پوست‌های چرب استفاده کنند و سایر افراد نیز از تونرهای آبرسان و مخصوص پوست‌های معمولی و خشک استفاده کنند.

۱۰- استفاده از ماسک صورت

یکی دیگر از نکات مراقبت از پوست در تابستان، استفاده از ماسک صورت است. ماسک صورت پوست را آبرسانی و تغذیه می‌کند و مانع خشکی و التهاب پوست می‌شود. برای استفاده از ماسک صورت می‌توانید از ماسک‌های آماده یا ماسک‌های خانگی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: فواید بی‌نظیر ماساژ صورت با یخ

روتین پوستی کودکان در فصل تابستان

پوست حساس کودک در فصل تابستان نیاز به مراقبت دارد. برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و همچنین قرمزی و التهاب پوست، سعی کنید هر روز از ضد آفتاب برای پوست صورت و بدن او استفاده کنید. به خاطر داشته باشید، زمانی که کودک از بیرون به خانه آمد، حتما به او کمک کنید تا پوست صورت خود را بشویید و از بیرون بردن کودکان در ساعات اوج گرما اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید: روش‌های ساده برای خنک کردن پوست در تابستان

مراقبت از پوست در فصل تابستان

نکاتی که باید در مورد روتین پوستی در فصل تابستان بدانید

  • در فصل تابستان سعی کنید از شوینده‌های ملایم‌تری برای شستن پوست خود استفاده کنید.
  • در طور روز حتما از کلاه و عینک استفاده کنید تا پوست شما کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرد.
  • قبل از استفاده از کرم ضد آفتاب حتما یک لایه مرطوب کننده روی پوست بزنید.. این کار از خشکی پوست جلوگیری می‌کند و مانع نفوذ آلودگی به منافذ پوستی می‌شود.
  • علاوه بر پوست صورت، در هوای گرم حتما از پوست بدنتان نیز مراقبت کنید و از ضد آفتاب و کرم‌های نرم کننده و آبرسان استفاده کنید. لایه برداری پوست بدن نیز به از بین بردن سلول‌های مرده پوست و زیباتر به نظر رسیدن پوست شما کمک می‌کند.
  • در فصول گرم سال برای جلوگیری از گرمازدگی و التهاب پوست بدن، حتما از لباس‌های نخی، گشاد و خنک استفاده کنید.
  • قبل از استفاده از هر محصول جدید برای مراقبت از پوست ابتدا آن را روی بخش کوچکی از پوست خود امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: راه‌های تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی

در این مقاله به مهم‌ترین ترفندهای روتین پوستی در فصل تابستان اشاره شد. شستشوی منظم پوست، استفاده از ضد آفتاب و عدم استفاده از لوازم آرایشی در این فصل به شما کمک می‌کند تا پوستی سالم و شاداب داشته باشید. شما از چه روتین پوستی در هوای گرم استفاده می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

سن واقعی بدنتان چقدر است؟

در کمتر از 1 دقیقه ببینید از سن واقعی‌تان جوان‌ترید یا پیرتر؟

شروع تست