آشپزینکات آشپزی

ترفندهای طلایی برای تهیه ته چین خوشمزه و رستورانی

ته‌ چین یا همان کیک برنج یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای مجلسی، خوش رنگ و خوش طعم ایرانی است. ته‌ چین این غذای بسیار لذیذ و خوشمزه به روش‌های بسیار متنوعی تهیه و طبخ می‌شود اما دانستن برخی از نکات طلایی و کلیدی در تهیه آن نتیجه‌ای کاملاً متفاوت برایتان به ارمغان می‌آورد. ما امروز در بلاگ اکالا، ۶ ترفند برای خوشمزه‌تر شدن و بهتر شدن ته چین به شما آموزش خواهیم داد پس تا انتهای این مقاله جذاب همراهمان باشید.

۶ ترفند طلایی برای تهیه ته چین خوشمزه و رستورانی که باید بدانید!

در این بخش ۶ ترفند برای خوشمزه‌تر شدن و بهتر شدن ته چین را برایتان شرح خواهیم داد.

۱- استفاده از ماست مناسب

انتخاب ماست در طعم و ظاهر نهایی غذای شما بسیار موثر است. ماست‌های چکیده وا نرفتن غذای شما را ضمانت می‌کند. بهتر است در تهیه ته چین از ماست‌های پرچرب خامه‌ای و ماست‌های چکیده خوش طعم استفاده کنید. ماست‌هایی که طعم ملس و ترشی دارند انتخاب مناسب‌تری برای ته چین هستند.

اگر ماست چکیده در دسترس ندارید می‌توانید ماست معمولی‌تان را چند ساعت روی تنظیف( صافی‌های با دانه‌های بسیار ریز که شبیه به پارچه است) بریزید و آن را در آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود، با این کار ماست چکیده با بافت مناسب خواهید داشت. روش دیگر این است، به ازای هر پیمانه ماست معمولی که در غذا استفاده می‌کنید از یک قاشق خامه کمک بگیرید و خامه را با ماست ترکیب کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی

۲- انتخاب و استفاده از ظرف مناسب

حتماً از ظرف تفلون، ظروف نچسب یا مس سفید شده‌ای که ته آن صاف است استفاده کنید. برگرداندن ته چین و رویت رخ طلایی و برشته ته‌دیگ آن یکی از بزرگترین جذابیت‌های این غذاست پس حتماً در انتخاب ظرف مناسب دقت داشته باشید تا در زمان سرو غذایتان به راحتی از قابلمه جدا شود. بهتر است ته ظرف و دیواره‌های قالب یا قابلمه را به مقداری کره یا روغن آغشته کنید تا پس از پخت ته‌چین به راحتی از ظرف جدا شود.

انتخاب سایز و ابعاد ظرف یکی از فاکتورهای مناسب یک ته‌چین خوب است. ارتفاع ته چین شما باید بین ۵ تا ۸ سانتی‌متر باشد اگر از این عدد کمتر باشد غذای شما ذابیت و زیبایی یک ته‌چین عالی را نخواهد داشت. حال اگر ته چین شما از ۸ سانتی‌متر نیز بلندتر باشد سرو و میل کردن آن دشوار می‌شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ته چین گوجه پلو

    تهیه ته چین خوشمزه و رستورانی

    ۳- گرفتن بوی زهم مرغ

    یکی دیگر از فاکتورهای مهم یک ته چین بسیار خوشمزه گرفتن بوی زهم مرغ است. در این غذا در نهایت گوشت مرغ همراه با برنج در یک قابلمه در کنار هم برای پخت نهایی قرار میگیرند. اگر مرغ شما بوی زهم دهد آن بوی نامطبوع را به برنج شما منتقل می‌کند که این بو برای برخی بسیار مشمئز کننده و ناخوشایند است.

    پس حتماً در زمان پخت مرغ برای گرفتن بوی زهم آن از هویج، فلفل دلمه، برگ بو و چوب دارچین کمک بگیرید. در زمان ترکیب کردن گوشت مرغ با برنج حتماً از زعفران یا مقداری گلاب استفاده کنید تا عطر و طعم بسیار جذابی به غذای شما دهد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ته چین مرغ و قارچ

    ۴- میزان پخت برنج

    یک ته چین بسیار زیبا و بدون ایراد ته‌چینی است که دانه‌های برنج آن شفته و به هم چسبیده نباشد. حتماً از برنج ایرانی در تهیه این غذا استفاده کنید و در زمان جوشاندن برنج، دانه برنج را زودتر از همیشه از آب جوش خارج کنید زیرا دانه‌های برنج در اثر مجاورت با ماست، محلول زعفران و تخم مرغ رطوبت آن‌ها را به خود می‌گیرند و حالت نرم‌تری پیدا خواهند کرد.

    ۵- خنک شدن مواد و ترکیب کردن آن

    یکی دیگر از مواردی که باعث ایجاد بوی بد و بافت تکه‌تکه ته چین می‌شود، ترکیب کردن برنج داغ با مایه ماست و تخم مرغ است پس از آبکش کردن برنج حتما به آن اندکی زمان دهید تا خنک شود سپس آن را با مایه ته چین ترکیب کنید. توجه داشته باشید در این مرحله زیاد مواد را به هم نزنید تا دانه‌های برنج شما شکل خود را حفظ کند و نشکنند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ته چین گوشت مجلسی

    ته چین خوشمزه

    بیشتر بخوانید: دلایل وا رفتن ته چین و روش‌های جلوگیری از آن

    ۶- میزان مناسب روغن

    ته‌چین نسبت به غذاهای دیگر مقدار روغن بیشتری نیاز دارد. برای داشتن ته‌دیگی لطیف، ترد و خوشمزه مقدار بیشتری روغن در ته قابلمه یا قالب بریزید.

    اگر در پخت ته‌چین نکات و مواردی که در بالا به صورت کامل به شما توضیح دادیم را رعایت بفرمایید قطعاً ته‌چینی بسیار خوشمزه و لذیذ خواهید داشت.

    از این‌که تا پایان این مقاله همراه مجله آشپزی اکالا بودید از شما سپاسگزاریم و تا آموزش‌های بعدی شما را به خداوند منان می‌سپاریم.

    ۴.۵/۵ (۶ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.