دانستنی

بهترین غذا برای وعده سحری چیست؟

در ماه رمضان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های روزه‌داران این است که برای وعده سحری چه غذایی بخورند که در طول روز انرژی کافی داشته باشند و احساس ضعف و بی‌حالی نکنند.

به همین دلیل داشتن برنامه‌ غذایی و تغذیه مناسب در ماه رمضان اهمیت زیادی دارد؛ به طوری‌ که با خوردن غذاهای نامناسب در روزهای طولانی ماه رمضان بدون آب و غذا قطعا بدن دچار مشکل می‌شود و چه بسا با ضعف و بیماری همراه خواهد بود.

از این رو در این مقاله از اکالا بلاگ قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که بهترین غذا برای سحری چیست؟ و در این خصوص نکاتی را ارائه دهیم، پس تا پایان ما را همراهی کنید.

غذاهایی که برای سحری پیشنهاد می‌شود: چه چیزهایی باید بخورید؟

در ادامه به معرفی غذاهای مناسب برای وعده سحری خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

۱- میوه و سبزیجات

میوه و سبزیجات یکی از بهترین گزینه‌ها برای وعده سحری ماه رمضان است که به دلیل وجود انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی در آن‌ها به تامین انرژی مورد نیاز بدن کمک می‌کنند.

همچنین آب موجود در انواع میوه از جمله هندوانه، انگور، پرتقال و… یا سبزیجاتی نظیر کاهو، اسفناج و کرفس آب مورد نیاز بدن برای طول روز را تامین می‌کند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    از جمله سبزیجات مفید برای سحری نیز می‌توان به کاهو اشاره کرد که به دلیل اینکه حاوی فیبر و آب است از تشنگی و یبوست پیشگیری می‌کند. لذا پیشنهاد می‌کنیم در کنار غذا حتما از سالاد، میوه و سبزیجات استفاده کنید تا از فواید آن‌ها بهره‌مند شوید.

    غذاهایی که برای سحری پیشنهاد می‌شود

    ۲- تخم‌مرغ

    تخم‌مرغ یکی از مناسب‌ترین غذاها برای سحری است و با وجود پروتئین بالای آن به سیر ماندن در طول روز کمک می‌کند. از طرفی تخم‌مرغ حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین و مواد معدنی است که موجب احساس سیری در فرد می‌شود.

    می‌توانید تخم‌مرغ را به صورت آب‌پز همراه با سالاد، املت سبزیجات یا به صورت نیمرو همراه با نان و کره میل کنید.

    ۳- مرغ و ماهی

    گوشت مرغ و ماهی نیز از جمله غذاهای مقوی برای سحری ماه رمضان است که انرژی مورد نیاز بدن را برای طول روز حفظ می‌کند. ماهی با ایجاد نشاط و تقویت بدن پیشنهاد می‌شود و البته توصیه می‌کنیم ماهی را کبابی یا سرخ شده میل نکنید تا در طول روز احساس عطش یا تشنگی نکرده و دچار نفخ معده نشوید.

    بیشتر بخوانید: بدترین غذاها برای سحری در ماه رمضان

    ۴- ماست

    ماست می‌تواند در کنار انواع غذا برای سحری در ماه مبارک رمضان مصرف شود. ماست حاوی مواد مغذی، پروتئین، کلسیم، ویتامین B است که می‌توانید آن را با سالاد، انواع غلات و میوه‌ها ترکیب کنید.

    ۵- فرنی

    یکی از گزینه‌های مناسب برای ماه رمضان فرنی است که می‌توانید به عنوان یک غذای کامل در سحری میل کنید. فرنی که از آرد، شیر و زعفران تهیه می‌شود و غذایی سبک و در عین حال مغذی است.

    فرنی از گزینه‌های مناسب برای وعده سحری

    ۶- مواد غذایی حاوی پروتئین

    مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین موجب ایجاد احساس سیری در بدن شده و با تنظیم قند خون مدت زمان طولانی انرژی بدن را حفظ می‌کند. از جمله مواد غذایی دارای پروتئین که پیش از این بیان شد می‌توان به تخم‌مرغ، گوشت مرغ و ماهی اشاره کرد.

    همچنین بادام منبع خوب دیگری از پروتئین است که با خوردن چند عدد از آن انرژی در طول روز تامین می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌ها را نیز در سحری ماه رمضان فراموش نکنید.

    می‌توانید از ترکیب توت، زغال‌اخته، تمشک و مقداری بلغور جو یک خوراکی سرشار از آنتی‌اکسیدان را تهیه کنید. بلغور جو که اغلب با شیر نارگیل و انواع مغزها مصرف می‌شود نیز دارای پروتئین زیادی است.

    یکی دیگر از منابع پروتئین برنج قهوه ای است که مصرف آن با تخم‌مرغ موجب احساس سیری می‌شود. ماکارونی نیز یکی از غذاهای پر پروتئین است که به همراه قارچ بخش زیادی از پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

    ۷- مواد غذایی سرشار از فیبر

    جو دو سر یکی از مواد غذایی حاوی فیبر است که به عنوان وعده غذایی کامل در سحری ماه رمضان ضمن تامین انرژی در طول روز، به پایین آوردن کلسترول و قند خون نیز کمک می‌کند.

    بیشتر بخوانید: عوارض نخوردن سحری در ماه رمضان

    ۸- مواد غذایی سرشار از کلسیم و ویتامین

    انواع لبنیات منبع اصلی کلسیم هستند. ماست، شیر عسل یا اسموتی ماست می‌تواند به ایجاد احساس سیری در طول روز کمک کند. همچنین منجر به تامین آب مورد نیاز بدن در روزهای طولانی ماه رمضان می‌شود.

    مواد غذایی مناسب و مغذی برای وعده سحری

    ۹- انواع سالاد

    انواع سالاد که با خیار، گوجه و کمی آبلیمو درست می‌شود می‌تواند به همراه غذای مناسب در سحری ماه رمضان به ایجاد کمتر احساس تشنگی کمک کند.

    در این مقاله از مجله دانستنی اکالا به برخی از غذاهایی که برای سحری ماه رمضان گزینه مناسبی هستند اشاره شد. برخی از غذاهایی که برای سحری پیشنهاد می‌شوند و برای روزه داران مناسب هستند شامل مواد غذایی می‌شوند که منبع کاملی از پروتئین، فیبر و کلسیم باشند و با تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن از ایجاد عطش و تشنگی در طول روز نیز جلوگیری کنند.

    بنابراین مهم‌ترین نکته این است که برای انتخاب بهترین غذا برای سحری، به نیازهای تغذیه‌ای و سلامتی خود توجه کنید تا بدن شما در طول ماه رمضان ضمن حفظ انرژی مورد نیاز با ضعف و بی‌حالی مواجه نشود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.