آشپزینکات آشپزی

مدت زمان نگهداری ماهی در فریزر + نکات کلیدی

ماهی خواص بسیار زیادی دارد، خطرات ابتلا به حملات قلبی و مغزی را کاهش می‌دهد، بینایی را در سنین میانسالی تقویت می‌کند، قشر خاکستری مغز را تقویت می‌کند و از زوال عقل در سنین بالا جلوگیری می‌کند. در پیشگیری از سرطان و در درمان بیماری‌های کبدی برای بدن شما بسیار مفید است پس با توجه به خواص و فواید بسیار زیاد ماهی استفاده از آن را در رژیم غذاییتان جای دهید.

شاید یکی از مشکلات شما نیز در دسترس نبودن ماهی تازه در تمام اوقات باشد. با توجه به زندگی‌مدرن امروزی و در در دسترس بودن یخچال و فریزر درهمه‌ی خانه‌ها در چنین مواقعی منجمد کردن ماهی یکی از ساده‌ترین و بهترین روش‌های است که می‌توانید از آن کمک بگیرید. شما در زمان خرید می توانید مقدار بیشتری ماهی تازه خریداری کنید و با کمک گرفتن از روش انجماد آن را مدت طولانی‌تری نگه‌داری کنید.

اصولی فریز کردن و بسته بندی ماهی در حفظ کیفیت و مدت ماندگاری ماهی‌های شما بسیار اهمیت دارد. ما امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ تمام نکات و اصولی را که برای فریز کردن انواع ماهی باید بدانید و آن‌ها را رعایت کنید به صورت کامل برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم پس تا انتهای این مقاله کاربردی و آموزشی با ما همراه باشید.

۶ نکته طلایی که هر سرآشپزی درباره ماهی باید بداند!

در این بخش به چند نکته طلایی درباره مدت زمان نگهداری ماهی در فریزر اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  1. برای نگه‌داری انواع ماهی تازه در فریز باید حتما محتویات درون شکم ماهی را خارج کنید و پوست رویه ماهی و درون شکم آن را به خوبی تمیز کنید و بشویید. پس از شستن منتظر بمانید تا آب اضافی ماهی گرفته شود و ماهی کاملا خشک شود سپس آن را در زیپ‌کیپ یا ظرف درب دار مناسبی قرار دهید و به فریز منتقل کنید.
  2. اگر ماهی را به صورت کاملا درست نمی‌کنید حتما آن را برش زنید و به ابعاد مناسبی تقسیم کنید. بهتر است تکه‌های ماهی را متناسب با پخت برای هر وعده غذاییتان به صورت جداگانه بسته‌بندی کنید .
  3. در زمان فریزر کردن ماهی با توجه به مدت محدود ماندگاری آن بهتر است تاریخ و زمان فریزر کردن روی بسته بندی‌هایتان درج کنید تا بهترین زمان مصرف آن را بدانید.
  4. بهترین روش برای یخ‌زدایی ماهی، چند ساعت قرار دادن آن در دمای محیط است. بهتر است ماهی را برای یخ‌زدایی درون آب گرم قرار ندهید زیرا گوشت ماهی به سرعت فاسد می‌شود.
  5. دمای مناسب فریزر برای انجماد و نگه‌داری ماهی باید منفی ۱۸-۲۰ درجه باشد. توجه داشته باشید که در صورت کم شدن دما امکان فساد ماهی وجود دارد.
  6. توجه داشته باشید اگر از پلاستیک برای نگه‌داری ماهی در فریزر استفاده می‌کنید حتما بررسی کنید پلاستیک سوراخ یا پارگی نداشته باشد زیرا گوشت ماهی با قرار گرفتن در معرض هوا به سرعت خشک و سفت می‌شود.

بیشتر بخوانید: روش‌های صحیح پاک کردن ماهی در خانه

6 نکته طلایی که هر سرآشپزی درباره ماهی باید بداند!

بیشتر بخوانید: روش‌‌های متنوع برای طبخ انواع ماهی

بهترین زمان مصرف ماهی تازه چقدر است؟

ماهی تازه نهایت تا ۲ روز در یخچال قابل نگه‌داری است.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بهترین زمان نگه‌داری ماهی پخته شده در یخچال و فریزر چقدر است؟

    بهتر است ماهی پخته شده را در همان زمان به صورت تازه میل کنید، ماهی پخته شده حداکثر تا ۳ روز در یخچال قابل نگه‌داری است و اصلا بعد از گذشت این زمان ماهی را استفاده نکنید. برای نگه‌داری بیشتر ماهی پخته شده می‌توانید آن را تا نهایت ۱ ماه در فریزر نگه‌داری کنید.

    بیشتر بخوانید: از خواص ماهی چه می‌دانید؟

    بهترین زمان مصرف برای ماهی تازه منجمد شده چقدر است؟

    اگر ماهی تازه خریداری کرده‌اید و می‌خواهید آن را فریز کنید با توجه به رعایت تمام نکاتی که برای فریز کردن باید انجام دهید. بهترین مدت زمان برای مصرف تا نگهداری آن ۲ ماه است. اگر ماهی‌های منجمد و بسته بندی شده را از بیرون تهیه کرده‌اید، به مدت ۶ ماه می‌توانید آن ها را در فریزر نگه‌داری کنید.

    علائم ماهی فاسد چیست؟

    علائم ماهی فاسد چیست؟

    ماهی فاسد، بوی ترشیدگی و نامطبوع تندی دارد، گوشت ماهی بسیار شل است به صورتی که اگر انگشت دستتان را کمی روی آن فشار بیاورید جای انگشت شما به شکل رو رفتگی روی تن ماهی باقی‌میماند و گوشت به حالت اولیه خود برنمی‌گردد.

    بیشتر بخوانید: روش‌های از بین بردن بوی زهم ماهی قبل از پخت

    ماهی تازه چه ویژگی‌های دارد؟

    چشمان درخشان دارد، گوشتی سفت و ارتجاعی دارد به شکلی که بعد از فشار دادن انگشت روی گوشت ماهی، گوشت آن به سرعت به حالت اولیه خود باز می‌گردد. آبشش‌های ماهی تازه کاملا قرمز و روشن است.

    امیدواریم که مطالب بالا برایتان مفید واقع شده باشد از این‌که همانند همشه تا پایان این مقاله آموزنده نیز با مجله آشپزی اکالا همراه بودید بسیار خرسندیم و برایتان سلامتی و شادی آرزومندیم و تا آموزش‌های بعدی شما را به خداوند بزرگ و منان می‌سپاریم.

    ۴.۲/۵ (۶ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.