سبک زندگیسلامت و زیبایی

مشکلات ناخن و هرآنچه درباره درمان آن‌ها باید بدانیم

ناخن بخشی از دستگاه پوششی بدن است که عاری از عصب و خونرسانی می‌‎باشد. این صفحات حفاظتی انتهای انگشتان دست و انگشتان پا را در بر می‌گیرند. جالب است بدانید که علاوه بر اینکه ناخن‌ها نقش موثری در زیبایی دارند، می‌توانند بیانگر سلامت عمومی بدن نیز باشند. در این مقاله قصد داریم به راهکارهای مراقبتی و همچنین درمان سریع و خانگی تمامی مشکلات ناخن بپردازیم پس با ما همراه باشید.

۱- نگهداری و تقویت ناخن با روش‌های موثر خانگی:

  • همان‌طور که در ابتدای مقاله توضیح داده شد، ناخن‌های محکم و سالم می‌توانند نشانه‌ای از سلامتی هر فرد باشند اما گاهی اوقات ناخن‌ها به قدر کافی قوی و محکم نیستند که این مورد موجب شکننده شدن ناخن‌ها نیز می‌شود که موردی آزار دهنده است.
  • خبر خوب این است که می‌توانیم با تغییر در سبک زندگی خود، به کمک ناخن‌ها رفته و آن‌ها را تقویت کنیم. برای اینکه ناخن‌های قوی و محکمی داشته باشیم، راهکارهای درمان خانگی متعددی در مقاله “تقویت ناخن” وجود دارد که با استفاده از این روش‌ها می‌توانید به سادگی ناخن‌های ایده آل و مناسبی داشته باشید پس از مطالعه این مقاله غافل نشوید.

مشکلات ناخن

درمان انواع مشکلات ناخن در مجله اینترنتی اُکالا

۲- لکه‌های سفید روی ناخن (لوکونیشیا)، مشکل قابل درمان:

  • لوکونیشیا یا لکه‌های سفید روی ناخن، نام عارضه‌ای است که در آن خطوط یا نقاط سفید رنگی بر روی ناخن‌ها به وجود می‌آید. این مورد در اغلب سنین به خصوص در بزرگسالان بسیار رایج است.
  • برای برخی از افراد ممکن است اندازه این لکه‌های سفید بزرگ یا کوچک باشد و این لکه‌ها به یک ناخن ختم نشود و چندین ناخن را درگیر کند. این مشکل نشانه‌ای از بیماری خطرناکی نیست و با چند روش ساده و خانگی که در مقاله “درمان لکه‌های سفید ناخن” توضیح داده شده است، می‌توان به سادگی آن را برطرف کرد.

بیشتر بخوانید: لکه‌های سفید روی ناخن (لوکونیشیا)؛ دلایل و روش‌های سریع و خانگی برای درمان آن

لکه‌های سفید روی ناخن

۳- درمان زردی ناخن با روش‌های ساده خانگی:

  • ناخن‌ها می‌‎توانند نقش موثری در سلامتی هر فرد داشته باشند چرا که هر گونه تغییر در ظاهر آن‌ها می‌تواند علائم نوعی از بیماری باشد. تغییر رنگ در ناخن‌ها دلایل مختلفی دارد؛ ممکن است ناخن دارای عفونت یا قارچ شده باشد یا نسبت به لاک استفاده شده، واکنش آلرژیک نشان دهد اما در برخی از موارد این تغییر رنگ در ناخن‌ها و زرد شدن آن می‌تواند نشانه‌ای از موارد جدی‌تر از جمله مشکلات ریوی، انسداد لفاوی و حتی آرتریت روماتوئید باشد.
  • گاهی اوقات ممکن است که پس از استفاده از محصولات گوناگون بر روی ناخن‌های خود متوجه تغییر رنگ آن شوید که این مورد کاملا طبیعی است ولی اگر این تغییر، عواملی از جمله استفاده از محصولات بر روی ناخن نداشته باشد، می‌تواند بسیار مشکل جدی باشد. اگر می‌خواهید بدانید که چه عوامل دیگری بر روی زردی ناخن موثر هستند و با روش‌‎های درمان موثر و خانگی هر یک آشنا شوید می‌توانید مقاله “درمان زردی ناخن” را دنبال کنید. جدیدترین و به روزترین انواع مقالات درباره سبک زندگی و سلامتی را می‌توانید در بخش “سبک زندگی مجله اینترنتی اُکالا” مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: درمان زردی ناخن با راهکارهای سریع و موثر خانگی

شما می‌توانید با مراقبت‌های بهداشتی از ناخن‌های خود، از تغییر رنگ و زرد شدن آن‌ها جلوگیری کنید. اگر برای بهداشت ناخن‌های خود به سالن‌های آرایشی مراجعه می‌کنید، در نظر داشته باشید که از وسایلی استفاده شود که عامل ایجاد عفونت‌های قارچی و یا باکتریایی نباشد. توجه کنید که فرد مانیکور کننده برای هر فرد یک کیت جدید و بهداشتی استفاده نماید. ناخن‌های خود را بیش از یک بار در هفته پولیش نکنید و برای پاک کردن آن از پاک کننده‌های بدون استون استفاده کنید.

درمان زردی ناخن

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۴- لاک ناخن، ضامن سلامتی ناخن‌ها:

    • شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید استفاده از یک لاک ناخن خوب در سلامت ناخن‌ها نقش موثر و مهمی را ایفا می‌کند. لاک ناخن از جمله محصولاتی است که مورد علاقه همگان در تمامی سنین است بنابراین انتخاب یک لاک خوب باید مورد توجه قرار گیرد.
    • برای مراقبت و نگهداری از ناخن‌های خود، نه تنها قیمت در کیفیت و ماندگاری آن بی‌تاثیر نیست بلکه یک لاک ناخن خوب باید نکات و ویژگی‌هایی را داشته باشد که در مقاله “لاک ناخن خوب” می‌توانید با تمام جزئیات آن آشنا شوید. در بین تمامی برندهایی که در بازار وجود دارد، چندین برند ایرانی هستند که با محصولات مشابه خارجی خود رقابت می‌کنند که در مقالهلاک ناخن ایرانی می‌توانید این برندهای برتر لاک ناخن ایرانی را مشاهده کنید. انواع مقالات جدید و متنوع را می‌توانید در مجله اینترنتی اُکالا مشاهده کنید.

    بیشتر بخوانید: ویژگی های یک برند لاک خوب + بهترین لاک ناخن

    لاک ناخن

    در این مقاله با جزئیات و انواع مشکلات ناخن که ممکن است برای ناخن‌ها اتفاق بیفتد، آشنا شدیم و به راهکارهای درمان خانگی هر یک پرداختیم. شما با چه مشکلاتی از ناخن تابحال روبرو شده‌اید و چگونه آن را درمان کرده‌اید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.