نکات خانه داری

چگونه لکه روغن را از روی لباس پاک کنیم؟

آیا از وسواس رنج می‌برید؟ مهم نیست! ما قرار نیست در این مقاله این وسواس را رفع کنیم. در این مقاله قرار است به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های شما بپردازیم. بدون شک هر کسی که تا به حال تجربه آشپزی داشته است، تجربه کثیف شدن لباس‌هایش را هم داشته است. از آن جایی که اکثر ما لباس مخصوص آشپزی به تن نداریم، وقتی لباسمان لک می‌شود روی اعصابمان می‌رود. حق هم دارید.

حالا تصور کنید لکه بدقلق روغن روی لباس عزیزتان بنشیند. این نوید را به شما می‌دهیم که تمیز کردن این لکه اصلا کار غیر ممکنی نیست. در این مقاله از اکالا بلاگ با ترفندهایی برای پاک کردن لکه روغن از روی لباس، آشنا می‌شوید. تا انتها با ما همراه باشید.

۵ ترفند کاربردی برای پاک کردن لکه روغن

در این بخش به معرفی ترفندهای پاک کردن لکه روغن از روی لباس خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

ترفند اول) از پودر بچه استفاده کنید.

یکی از محبوب‌ترین ترفندها آن هایی هستند که به مواد موجود در خانه چندین کاربرد می‌دهد. برای مثال همین پودر بچه. هر چقدر بیشتر بخوانید، بیشتر با معجزات این پودر آشنا می‌شوید. تا جایی که ممکن است در منزل نوزاد نداشته باشید، ولی پودر بچه را همیشه داشته باشید. برای پاک کردن لکه روغن از روی لباس با استفاده از پودر بچه باید مراحل زیر را طی کنید.

  1. روغن و چربی روی لباس را با یک دستمال تمیز، پاک کنید.
  2. پودر بچه را روی لکه روغن بپاشید.
  3. کمی مایع ظرفشویی و آب را روی لکه روغن بریزید و ترکیب تشکیل شده را با انگشت سفت بمالید. در این مرحله باید کمی کف تشکیل شود.
  4. بعد از آنکه کمی کف ایجاد شد، یک مسواک نرم را روی لکه بکشید تا چربی از تار و پود لباس خارج شود.
  5. حالا می‌توانید لباس را با پودر یا مایع لباسشویی بشویید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای پاک کردن لکه آدامس از روی لباس!

ترفند دوم) استفاده از سرکه؛ پای ثابت تمیزکنندگی

داستان‌های تمیز کنندگی سرکه تمامی ندارد. بدون شک هر وقت حرفی از تمیز کردن و از بین بردن لکه‌ها پیش کشیده شود، سرکه پای ثابت بحث خواهد بود. از تمیز کردن بطری و قمقمه گرفته تا از بین بردن لکه‌های جورواجور از روی لباس‌ها. برای استفاده از سرکه برای تمیز کردن لکه‌های روغن، مقدار مساوی سرکه و آب را ترکیب کنید و یک پارچه نخی و تمیز را به این محلول آغشته کنید.

این پارچه را روی لکه بکشید از بین برود. در نهایت لباس را با پودر یا مایع لباسشویی بشویید. در این مرحله اگر لباس شما روشن یا سفید باشد، بدون شک ترجیح ما پودر لباسشویی است. بعد از شستن لباس، آن را در معرض هوای خارجی قرار دهید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    5 ترفند کاربردی برای پاک کردن لکه روغن

    ترفند سوم) جوش شیرین، بهترین روش برای از بین بردن لکه‌ها

    جوش شیرین بدون شک راحت‌ترین و بهترین روش برای از بین بردن لکه‌ها از روی لباس است. این مواد با قدرتی که دارد در یک چشم به هم زدن، لکه را از بین می‌برد. برای استفاده از این ترفند قرار نیست کار پیچیده ای انجام دهید، تنها کافی است یک لایه ضخیم از جوش شیرین را روی لکه بمالید.

    سپس اجازه دهید به مدت ۱ ساعت این جوش شیرین روی لکه بماند. بعد از این ۱ ساعت می‌توانید یک مسواک نرم را روی لکه بکشید تا مواد تمیز کننده در تار و پود لباس رسوخ کند. اگر لکه شما سرسخت باشد، این مراحل را باید چند بار تکرار کنید. بعد از این کار می‌توانید لباس را با مایع یا پودر لباسشویی بشویید.

    بیشتر بخوانید: راهکارهای پاک کردن انواع لکه لباس

    ترفند چهارم) از نوشابه استفاده کنید.

    از آن جایی که نوشابه اسیدی است می‌توانید تصور کنید که چرا از آن برای تمیز کردن لکه‌ها استفاده می‌شود. این ویژگی در عین حال که مفید و کاربردی است، وحشتناک هم است. شما تصور کنید که روزانه ما از نوشابه به عنوان نوشیدنی بعد از غذا استفاده می‌کنیم! از بحث دور نشویم. همانطور که گفتیم نوشابه خاصیت اسیدی دارد و برای از بین بردن لکه‌های روغن و چربی بسیار کارآمد است.

    برای استفاده از این ترفند، نوشابه را روی لکه بریزید و اجازه دهید لباس برای ۲ ساعت به همین شکل باقی بماند. بعد از گذشت این ۲ ساعت می‌توانید لباس را با پودر یا مایع لباسشویی بشویید. اگر زود به داد لباستان رسیده باشید، این ترفند به کارتان خواهد آمد. ولی اگر زمان گذشته باشد، احتمال از بین رفتن آن کم می‌شود.

    بیشتر بخوانید: چگونه بوی بد ماشین لباسشویی را از بین ببریم؟

    استفاده از پودر بچه برای پاک کردن لکه روغن

    ترفند پنجم) استفاده از گچ؛ عجیب ولی واقعی

    شاید برای شما هم عجیب باشد ولی گچ در از بین بردن لکه ی روغن کمک بزرگی می‌کند. گچ چربی را به خود جذب می‌کند و باعث می‌شود بعد از گذشت کمی زمان، چربی از بین برود. برای استفاده از این ترفند، ابتدا روغن و چربی را با یک دستمال تمیز، پاک کنید. سپس روی لکه روغن را با پودر گچ بپوشانید. بعد از گذشت چند دقیقه، لباس را با مایع یا پودر لباسشویی بشویید. و تمام. به همین راحتی لکه چربی از بین می‌رود.

    بیشتر بخوانید: چگونه رنگ و لکه زردچوبه را از انواع سطوح پاک کنیم؟

    در این مقاله از مجله دانستنی اکالا با کاربردی‌ترین ترفندها برای از بین بدن چربی و روغن آشنا شدید. به یاد داشته باشید که این ترفندها فقط وقتی جواب می‌دهند که شما در سریع‌ترین زمان ممکن به داد لباستان برسید. هرچقدر این لکه کهنه‌تر شود، احتمال از بین رفتن آن کمتر می‌شود. بنابراین اگر دوست ندارید لکه روغن روی لباستان باقی بماند در کمترین زمان ممکن یکی از این ترفندها را به کار بگیرید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.