آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه کوکی براونی ترک دار خوشمزه؛ همانند کافی شاپ ها

کوکی براونی یکی از خوشمزه ترین کوکی‌های شکلاتی است، که معمولا در کنار قهوه، کافی یا چای سرو می‌شود و جزو کوکی‌های کافی شاپی محسوب می‌شود. کوکی براونی ترک دار زیبا رویه‌ای ترد دارند و مغزی آن‌ها نرم و جویدنی است. درست کردن کوکی براونی کار بسیار راحتی است و به ابزار و مواد زیادی نیاز ندارد و در زمان کمی می‌توانید این کوکی‌های خوشمزه را در منزل آماده کنید. این کوکی‌ها برای میان وعده و عصرانه بسیار مناسب هستند و کمتر کسی است که عاشق طعم شکلاتی آن نشود.

در اکالا بلاگ با طرز تهیه کوکی براونی ترک دار همراه ما باشید.

مواد لازم کوکی براونی ترک دار:
شکلات۱۰۰ گرم
کره۳۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
شکر۶۵ گرم
نمک۱ گرم
وانیلیک هشتم قاشق چای خوری
آرد شیرینی پزی۵۰ گرم
پودر کاکائو۵ گرم
جوش شیرین۱ گرم

مواد لازم کوکی براونی ترک دار

برای شروع کار، شکلات را داخل ظرفی بریزید اگر از شکلات ریز یا سکه ای استفاده می کنید نیازی نیست. اما اگر از شکلات تخته‌ای استفاده می‌کنید، حتما آن را در ابعاد ریز خرد کنید و توجه داشته باشید که از شکلات مرغوب استفاده کنید. چون کیفیت و طعم شکلات در نتیجه نهایی کوکی تاثیر زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکی دبل چاکلت با مغزی شکلاتی

من از شکلات تلخ استفاده کردم به دلخواه می‌توانید از شکلات تلخ یا شیری استفاده کنید. داخل ظرفی آب را جوش بیاورید و حرارت را خاموش کنید و ظرف شکلات را روی بخار آب قرار دهید و کره را به آن اضافه کنید.

کره با شکلات برای کوکی براونی ترک دار اضافه کنید

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکی ترک دار شکلاتی

    و روی بخار آب هم بزنید تا شکلات و کره کم کم شروع به آب شدن کنند.

    شکلات و کره را روی حرارات قرار دهید تا شروع به آب شدن کنندو کاملا مخلوط و یکدست شوند و بعد آن را کنار بگذارید. داخل ظرف دیگری تخم مرغ قرار دهید.

    شکلات بن ماری شده را آماده و تخم مرغ را در ظرفی بریزید شکر و وانیل را اضافه کنید.

    شکر و وانیل را اضافه کنید برای کوکی براونی ترک دار شکلاتیو نمک را حدود یکی دو دقیقه با سرعت متوسط بزنید.

    نمک را اضافه و با سرعت زیاد دودقیقه مواد براونی ترک دار را بزنیدتا کرم رنگ شود. حتما حین هم زدن یکی دو بار همزن را خاموش کنید و دیواره های ظرف را با لیسک تمیز کنید و ذرات پاشیده شده را داخل ظرف برگردانید تا هم بخورند وجود این ذرات هم نخورده باعث ایجاد بوی زهم تخم مرغ در کوکی می‌شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه “کوکی شکلاتی”

    بعد از کرم رنگ شدن تخم مرغ‌ها مخلوط شکلات و کره آب شده را در چند مرحله اضافه کنید.

    شکلات و کره آب شده را به مواد کوکی براونی ترک دار اضافه کنیدو با همزن دستی مخلوط کنید تا یکدست شود. در آخر آرد شیرینی پزی را اضافه کنید.

    آرد را به مواد کوکی براونی ترک دار اضافه کنید

    و پودر کاکائو و جوش شیرین را اضافه کنید.

    پودر کاکائو و جوش شیرینی را به مواد کوکی اضافه کنیدروی مواد پودر کاکائو و جوش شیرین را الک کنید و با لیسک به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شود.

    پودر کاکائو و جوش شیرین را الک کنید و به مواد اضافه و با لیسک به هم بزنیدمایه کوکی کمی شل است و اگر شل نباشد ترک های زیبا روی کوکی ظاهر نمی‌شود.

    روی ظرف را با سلفون بپوشانید و پنج الی ده دقیقه استراحت دهید. اگر در فصل گرم هستید، حتما مایه کوکی را داخل یخچال استراحت دهید و اگر در فصل خنک هستید و دمای هوای محیط خنک است می‌توانید آن را در دمای محیط استراحت دهید.

    داخل سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. با کمک اسکوپ بستنی از مایه کوکی بردارید و داخل سینی فر با فاصله قرار دهید.خمیر کوکی را همانند تصویر در سینی فر قرار دهیدحتما بین کوکی ها فاصله قرار دهید چون هنگام پخت پهن و صاف می شوند و ممکن است به هم بچسبند. من از اسکوپ بستنی با قطر پنج سانتی‌متر استفاده کردم که در صورت استفاده از این اندازه شش الی هفت عدد کوکی حاصل می‌شود.

    می‌توانید از اسکوپ کوچک تر هم استفاده کنید تا کوکی‌های کوچکتر و بیشتری داشته باشید. اگر اسکوپ بستنی نداشتید به کمک دو قاشق از مواد بردارید و داخل سینی قرار دهید.

    سینی را داخل فر از قبل گرم شده با دمای صد و هشتاد درجه سانتی‌گراد برای فر گازی و بیست درجه پایین تر برای فر برقی قرار دهید و حدود ده الی دوازده دقیقه زمان دهید تا کوکی‌ها بپزند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکی اسمورز

    زمان در فر های مختلف متغیر است اما اگر کوکی ها زیاد در فر بمانند خشک می‌شوند. بهتر است ابتدا یکی از کوکی ها را برای این که زمان پخت دست تان بیاید به تنهایی داخل فر قرار دهید و بپزید و بعد از پخت کیفیت آن را چک کنید اگر خشک نبود زمان مناسب بوده است و اگر خشک بود زمان را کمتر کنید.

    باید دقت کنید که موقع خارج کردن سینی از فر کوکی‌ها کاملا نرم هستن و امکان جدا کردن از کاغذ روغنی وجود ندارد باید اجازه دهید کوکی‌ها کاملا خنک شوند و بعد از کاغذ روغنی جدا کنید.

    بعد از این که کوکی ها کاملا خنک شدند داخل ظرف در بسته نگه‌داری کنید.

    طرز تهیه کوکی براونی ترک دار شکلاتی خوشمزه به روشی ساده
    نکات تهیه کوکی براونی ترک دار

    • مرغوب بودن کاکائو نقش بسیار مهمی در طعم و رنگ این کوکی دارد بنابراین از کاکائوی هلندی و خوش طعم و مرغوب استفاده کنید. همچنین از شکلات مرغوب و واقعی برای کوکی استفاده کنید.
    • قبل از روشن کردن فر داخل ظرفی مقداری آب در کف فر قرار بدید تا باعث ایجاد رطوبت در حین پخت شود.
    • سعی کنید اندازه خمیری که برمیدارید یک اندازه باشد تا حین پخت ضخامت و شکل یکسانی داشته باشد و علاوه بر ظاهر زیبا پخت یکنواختی هم داشته باشد.
    • برای پخت انواع کوکی از سینی رنگ روشن استفاده کنید سینی خود فر مناسب پخت کوکی نیست چون باعث می شود کف کوکی ها زودتر بپزد و یا احتمالا بسوزد.
    • اگه همزن برقی ندارید از همزن دستی هم برای تهیه کوکی می توانید استفاده کنید فقط باید زمان بیشتری تخم مرغ را با همزن دستی بزنید تا کرم رنگ شود.
    •  این کوکی‌ها داخل ظرف در دار و در فضای خانه تا چند روز نرم باقی مانده و قابل مصرف هستند. اگر کوکی‌ها را داخل یخچال نگه‌داری کردید، توجه کنید که به علت داشتن کره و شکلات بعد از در آوردن از یخچال کمی سفت میشود پس اجازه بدهید به دمای محیط برسد و بعد مورد مصرف قرار دهید.
    •  استفاده از شکلات تلخ باعث ایجاد نوعی توازن در میزان شیرینی کوکی می‌شود. اگر شکلات تلخ دوست ندارید بسته به ذائقه خود می‌توانید از شکلات معمولی و شیرین هم استفاده کنید. اما توجه کنید که این امر باعث بیشتر شدن شیرینی کوکی می‌شود. همچنین می‌توانید از ترکیب شکلات تلخ و معمولی هم استفاده کنید.
    • استراحت دادن کوکی‌ها داخل یخچال قبل پخت باعث بالا رفتن کیفیت کوکی شما می‌شود.
    • علت قرار دادن کوکی در سینی به صورت گلوله‌ای قبل از گذاشتن داخل فر این است که معمولا شیرینی‌هایی که داخل آن‌ها از کره استفاده شده موقع پخت در فر خودشان را پهن می‌کنند. باید دقت داشته باشید که گلوله‌های خمیری که درست کردید را پهن نکنید و به همان شکل توپی در فر بگذارید تا در حین پخت که پهن می‌شود خیلی نازک و خشک نشود.

    این بود طرز تهیه کوکی براونی شکلاتی از انواع کوکی‌ها. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مقاله‌های مجله اینترنتی اکالا سری بزنید.

    ۲.۲/۵ (۵ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.