آشپزینوشیدنی

طرز تهیه اسموتی هندوانه و انگور خوشمزه و مجلسی

هندوانه و انگور، دو میوه محبوب تابستانی است. انگور دانه قرمز در کنار گیلاس‌های درشت و زردآلو، جز به یاد ماندنی‌ترین تصاویر است. درست است که تابستان گرمای طاقت‌فرسایی دارد، در عوض میوه های کم نظیری دارد. حیف است تابستان بگذرد و ما انگور یاقوتی تازه، شلیل خوشرنگ و زردآلوهای شیرین چون قند را به کام نکشیم. در ستایش میوه‌های تابستان، حرف برای گفتن زیاد است. ما ایرانی ها هم خوشبختانه قدر این میوه‌ها را می‌دانیم.

سر همین قدرشناسی است که در فصل تابستان بساط شربت و مربا درست کردنمان در آشپزخانه پهن است. ولی امروز می خواهیم روش جدیدی برای لذت بردن از این نعمت های خداوند به شما بگوییم. در این مقاله قرار است شیوه درست کردن اسموتی خنک هندوانه و انگور را یاد بگیرید. پس با ما در این مطلب از بلاگ اکالا همراه باشید که قرار است کلی خوش بگذرد.

اسموتی هندوانه و انگور

احتمالا شربت هندوانه را به کرات نوش جان کرده‌اید. انصافا جز بهترین نوشیدنی‌هایی است که می توان نوشید. ولی این مسیله در مورد انگور وجود ندارد. در اکثر مواقع، ما ترجیح می‌دهیم انگور را همانطور که هست بخوریم. خصوصا اگر انگور یاقوتی باشد! انگور یاقوتی بدون هسته که دیگر مستقیم از بهشت آمده است. شاید حیفتان بیاید که این میوه بهشتی را خراب کنید. ولی به شما قول می دهیم که از درست کردن اسموتی ترکیبی هندوانه و انگور پشیمان نخواهید شد. اول از همه اجازه دهید ارزش غذایی این دو میوه را با هم بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی زردآلو و گردو

ارزش غذایی انگور

در هر ۱۰۰ گرم انگور موارد زیر یافت می‌شود:

ارزش غذایی ۱۰۰ گرم انگور:
آب۸۰.۷ گرم
انرژی۶۵ کیلوکالری
پروتئین۰.۸ گرم
چربی۰.۱ گرم
کربوهیدرات۱۶.۸ گرم
قند۱۵.۱ گرم
فیبر۰.۶ گرم
ویتامین ث۲۵ میلی گرم
پتاسیم۲۲۰ میلی گرم
ویتامین ک۲۵۰ میلی گرم
مس۰.۱ میلی گرم
منگنز۰.۲ میلی گرم

طرز تهیه اسموتی هندوانه و انگور

ارزش غذایی هندوانه

در هر ۱۰۰ گرم هندوانه موارد زیر یافت می‌شود:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ارزش غذایی ۱۰۰ گرم هندوانه:
    آب۹۲ گرم
    انرژی۳۰ کیلوکالری
    پروتئین۰.۶ گرم
    چربی۰.۲ گرم
    کربوهیدرات۷.۵ گرم
    قند۶.۲ گرم
    فیبر۰.۴ گرم
    ویتامین ث۱۰ میلی گرم
    پتاسیم۲۲۲ میلی گرم
    ویتامین آ۲۵۰ میلی گرم
    لیکوپن۱۵ میلی گرم
    منیزیم۱۲ میلی گرم
    فسفر۲۴ میلی گرم

    همانطور که مشاهده کردید، انگور و هندوانه سرشار از خواص غذایی است. هندوانه آب مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و اگر مشکل یبوست دارید، مصرف هندوانه توصیه می شود. انگور هم سرشار از آنتی اکسیدان است که مصرف آن قوت بدن را افزایش می‌دهد. وقتی در تابستان دچار سرما خوردگی شدید این دو میوه می توانند در تقویت قوای بدنتان کمک کنند. بنابراین از این دو میوه غافل نشوید.

    مواد مورد نیاز برای تهیه اسموتی

    اسموتی یکی از رنگارنگ‌ترین نوشیدنی های جهان است. عمده دلیل آن این است که شما با ترکیب هر دو میوه‌ای که دوست دارید می توانید یک اسموتی منحصر به فرد داشته باشید. از این رو است که شما اگر میوه پایه را انگور در نظر بگیرید، می توانید آن را با هندوانه، سیب، موز یا هر میوه دیگری که به ذهنتان خطور می کند، ترکیب کنید و اسموتی تابستانی را نوش جان کنید. این قانون برای بقیه مواد مورد نیاز هم حاکم است.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی انبه و کیوی

    برای مثال بعضی از افراد دوست دارند اسموتی را با شیر درست کنند. این در حالی است که بعضی دیگر خامه، ماست یا بستنی را ترجیح می‌دهند. در ساده ترین حالت ممکن هیچ کدام از این دو استفاده نمی‌شود و در کمال سادگی از یخ به تنهایی استفاده می‌شود. در هر صورت هر کدام از این المان‌ها را انتخاب کنید، از ارزش‌های اسموتی خنک در روزهای گرم تابستانی کم نمی شود. این توضیحات را از این جهت گفتیم که بدانید نتیجه نهای بنا به سلیقه، ذایقه و مواد در دسترس خودتان متغیر است. هر کدام را انتخاب کنید، اسموتی شما خوشمزه خواهد شد.

    مواد مورد نیاز جهت تهیه اسموتی انگور و هندوانه:
    انگور سیاه بی‌دانه۱ فنجان
    هندوانه۱ فنجان
    شیر۱ فنجان
    ماستنصف فنجان
    یخ۱ فنجان
    اسانس وانیل۱/۴ قاشق چایخوری

    اسموتی انگور و هندوانه

    طرز تهیه اسموتی انگور و هندوانه

    طرز تهیه اسموتی انگور و هندوانه بسیار ساده است و نیاز به زحمت خاصی ندارد. تنها کافی است تمام مواد اولیه را در مخلوط کن بریزید و به خوبی ترکیب کنید تا مواد یکدست شوند. این ساده ترین و بی دردسر ترین راه درست کردن اسموتی انگور و هندوانه است.

    تنها نکته‌ای که باید آن را رعایت کنید مربوط به آماده‌سازی هندوانه می شود. پوست هندوانه را بگیرید. هیچ ردی از پوست سبز رنگ هندوانه نباید بماند. همچنین دانه‌های هندوانه هم جدا کنید. سپس قبل از درست کردن اسموتی، هندوانه را برای ۳ یا ۴ ساعت در فریزر قرار دهید تا خوب یخ بزند. حتی اگر حوصله صبر کردن نداشتید، همان یخ کفایت می‌کند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی سه رنگ میوه‌ای

    همانطور که گفتیم به جای ماست یا شیر می توانید از خامه استفاده کنید. ولی اسموتی به این فراورده‌های لبنی وابسته نیست. تنها المان ثابت در این نوشیدنی، یخ است. پس اگر رژیم گیاه خواری دارید یا به هر دلیل دیگری دوست ندارید از لبنیات استفاده کنید، ما به شما توصیه می کنیم اسموتی را بدون این مورد از مواد اولیه درست کنید. هر چه هم که نباشد، ترکیب این دو میوه سرشار از مواد معدنی، ویتامین و آنتی اکسیدان است. همچنین این هم در نظر داشته باشید که در روزهای گرم تابستانی بدن بسیار دچار کم آبی می‌شود. این نوشیدنی چون آبی روی آتش است.

    برای آشنایی با دیگر نوشیدنی‌های مناسب هر فصل، با سرویس آشپزی بلاگ اکالا همراه باشید.

     

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.